Ihanko tosi joidenkin mielestä on normaalia, että (koti)äiti on kaiket päivät netissä eikä vietä aikaa lastensa kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tekee vain ruuan ja muuten lapset leikkii joko yksin tai keskenään koko päivän? :o En tarkoita, että äidin pitäisi leikkiä lasten kanssa, mutta esim. ulkoilla, pelata, askarrella, lukea, leipoa, tehdä kotitöitä jne. jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei ole normaalia! Itse asiassa, koneella olo on suuri ongelma, mikä on huomattu myös monissa lastensuojelun asiakasperheissä.

Aivan! Minusta on lastensuojeluasia, jos vanhempi on niin pahassa nettikoukussa, ettei ehdi olla lastensa kanssa.

 
Musta tulis varmasti just tommoinen äiti. Pitäis varmaan hankkiutua netistä eroon, jos saisin lapsia (nyt tarvitsen sitä töihin). Harmi, että tästä on toisaalta niin paljon hyötyäkin kaikenlaisissa käytännön jutuissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekee vain ruuan ja muuten lapset leikkii joko yksin tai keskenään koko päivän? :o En tarkoita, että äidin pitäisi leikkiä lasten kanssa, mutta esim. ulkoilla, pelata, askarrella, lukea, leipoa, tehdä kotitöitä jne. jne.

Meillä näin. Opiskelen yliopistossa ja esim. lasten talvilomalla tein omia juttuja koko ajan ja lapset keskenään. Askartelevat keskenään, lukevat itse, leikkivät itse. Päiväkotilainen oli myös lomalla, koska koululainenkin oli lomalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
No ei kai tollainen oo kenenkään mielestä normaalia? Ja ennenkun alatte viisastella, niin mun lapset on isänsä kanssa mummulassa ;)

Tänään juuri joku ihmetteli, että pitääkö niiden lasten kanssa ihan ollakin kun nehän voi leikkiä keskenään ja äiti voi koko päivän viettää netissä :o

 
Mä olen netissä kun on päiväunia aika,illalla kun lapset nukkuu tai aamulla yleensä ennenkuin heräävät,joskus muinakin aikoina.silti ulkoillaan,teen kotityöt,leivon ja teen ruokaa,ja puuhaan lasten kanssa kaikenlaista,kyläillään sunmuuta.

Mutta tosia asia on että itsekin huomaan saavani aikaa kulumaan tänne ihan liikakin ellen pidä itseäni kurissa....Joskus voi aika kulua ihan siivillä,eikä edes huomaa.Siksi olenkin nyt yrittänyt rajusti vähentää nettailua.Nyt siivouksen lomassa piipahdan kun pienimmät nukkuu,isommat lähti risto räppääjää katsoon isisn kanssa....
 
Tämä kone on oikeesti todellinen aikavaras, hups vaan niin menee pari tuntia, siinä ajassa olisi vaikka siivonnut tai tosiaan touhunnut lasten kanssa jotain. Ja mun kouluikäiset on parhaillaan luistelemassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekee vain ruuan ja muuten lapset leikkii joko yksin tai keskenään koko päivän? :o En tarkoita, että äidin pitäisi leikkiä lasten kanssa, mutta esim. ulkoilla, pelata, askarrella, lukea, leipoa, tehdä kotitöitä jne. jne.

Meillä näin. Opiskelen yliopistossa ja esim. lasten talvilomalla tein omia juttuja koko ajan ja lapset keskenään. Askartelevat keskenään, lukevat itse, leikkivät itse. Päiväkotilainen oli myös lomalla, koska koululainenkin oli lomalla.

kävin jopa yliopistolla kun olivat keskenään. Minulla ei ollut lomaa.
 
Pitäis saada semmonen nettiliittymä, joka olis auki vaikka vaan kaks tuntia vuorokaudessa lasten nukkumisaikaan...siinä ajassa ehtis kyllä hoitaa kaikki tarpeelliset asiat ja etsiä tiedot, joita tarvitsee.

Toisaalta jos lapset on sitä sorttia, jotka vaatii äidin viereensä kökkimään nukahtaakseen, niin eiköhän tuo ole sama olla se aika netissä, kun "liika" läsnäolo vaan innostaa lapsen pysymään hereillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tekee vain ruuan ja muuten lapset leikkii joko yksin tai keskenään koko päivän? :o En tarkoita, että äidin pitäisi leikkiä lasten kanssa, mutta esim. ulkoilla, pelata, askarrella, lukea, leipoa, tehdä kotitöitä jne. jne.

Meillä näin. Opiskelen yliopistossa ja esim. lasten talvilomalla tein omia juttuja koko ajan ja lapset keskenään. Askartelevat keskenään, lukevat itse, leikkivät itse. Päiväkotilainen oli myös lomalla, koska koululainenkin oli lomalla.

kävin jopa yliopistolla kun olivat keskenään. Minulla ei ollut lomaa.

Eiköhän nyt tarkoitettu äitejä, jotka ovat ihan jatkuvasti netissä päivästä toiseen (netti-addiktit) ja lapset lähes heitteillä.

 
Meillä tuo tilanne ja lapset mieluummin kotona kuin päivkkodissa esim. talviloman vaikka katsoivat vaan paljon elokuvia, ja askartelivat. Keskenään. Myös viikonloppuisin tentteihin lukua ja tehtäviä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä tuo tilanne ja lapset mieluummin kotona kuin päivkkodissa esim. talviloman vaikka katsoivat vaan paljon elokuvia, ja askartelivat. Keskenään. Myös viikonloppuisin tentteihin lukua ja tehtäviä.

Onko tuo väliaikaista? Koska ehdit viettää aikaa lasten kanssa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä tuo tilanne ja lapset mieluummin kotona kuin päivkkodissa esim. talviloman vaikka katsoivat vaan paljon elokuvia, ja askartelivat. Keskenään. Myös viikonloppuisin tentteihin lukua ja tehtäviä.

Onko tuo väliaikaista? Koska ehdit viettää aikaa lasten kanssa?

kyllähän opiskelu useamman vuoden kestää. Onneksi joka viikko ei ole tenttejä eli joka viikonloppu ei tarvitse lukea. Ainakaan koko aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä tuo tilanne ja lapset mieluummin kotona kuin päivkkodissa esim. talviloman vaikka katsoivat vaan paljon elokuvia, ja askartelivat. Keskenään. Myös viikonloppuisin tentteihin lukua ja tehtäviä.

Onko tuo väliaikaista? Koska ehdit viettää aikaa lasten kanssa?

kyllähän opiskelu useamman vuoden kestää. Onneksi joka viikko ei ole tenttejä eli joka viikonloppu ei tarvitse lukea. Ainakaan koko aikaa.

Mitä ihmettä opiskelet, jos siihen menee muka 7 kertaa viikossa 24/7? :o
 
Kyllä mä ainaki touhusin lasten kanssa kun olin 5 vuotta putkeen kotiäitinä.Ulkoiltiin,tehtiin ruokaa,käytiin kylässä ja erilaisissa kerhoissa ym. Netissä olin lähinnä illalla kun lapset oli nukkumassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
On paljon niitäkin pitkään kotonaolevia, jotka eivät ole siellä suuresta arvovalinnastaan ja siksi, että ovat niin loistavia hoitajia.

Mitä mieltä olet aiheesta? Onko tosiaan äidin tai lasten kannalta hyvä asia, jos äiti viettää lähes kaikki päivät koneella?

 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä tuo tilanne ja lapset mieluummin kotona kuin päivkkodissa esim. talviloman vaikka katsoivat vaan paljon elokuvia, ja askartelivat. Keskenään. Myös viikonloppuisin tentteihin lukua ja tehtäviä.

Onko tuo väliaikaista? Koska ehdit viettää aikaa lasten kanssa?

kyllähän opiskelu useamman vuoden kestää. Onneksi joka viikko ei ole tenttejä eli joka viikonloppu ei tarvitse lukea. Ainakaan koko aikaa.

On kai lapsilla isäkin?

 

Yhteistyössä