Ihanko oikeasti joku ymmärtää pettämisen jos vaimo on raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Tuossa yhdessä ketjussa vaan oli sen suuntainen kirjoitus, eli on ymmärrettävää, että mies pettää, kun viimeisillään raskaana oleva nainen ei ole mikään seksikissa. Siis herran jumala, miten aivottomista miehistä voi olla kyse? Tai eikö naisilla ole mitään omanarvontuntoa? Yhteinen lapsi, yhteinen odotus ja toisella oikeus pettää jos puoliso hieman rupsahtaa.

Toisin sanoen jos mies lihoo 10kg tai on vaikka pari päivää kaameassa oksennustaudissa epäedustavana kotona, niin tottakai naisen pitää heti lähteä vieraisiin?!

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Tuossa yhdessä ketjussa vaan oli sen suuntainen kirjoitus, eli on ymmärrettävää että mies pettää kun viimeisillään raskaana oleva nainen ei ole mikään seksikissa. Siis herran jumala miten aivottomista miehistä voi olla kyse? Tai eikö naisilla ole mitään omanarvontuntoa? Yhteinen lapsi, yhteinen odotus ja toisella oikeus pettää jos puoliso hieman rupsahtaa.

Toisin sanoen jos mies lihoo 10kg tai on vaikka pari päivää kaameassa oksennustaudissa epäedustavana kotona niin tottakai naisen pitää heti lähteä vieraisiin?!

Olen samaa mieltä kanssasi.

Just, oon kans samaa mietä. Koskaan ei tule pettää ketään, mutta kaikista vähiten naist hänen odotusaikanaan. Ei ole naisella helppoa muutenkaan saati jos saisi tietää tulleensa petetyksi juuri kun odottaa yhteistä perheenlisäystä.

No mulle jäi taas siitä sellainen käsitys että ehkäpä kirjoittaja ymmärtää niitä seikkoja mikä miehen voi ajaa vieraisiin lakanoihin, mutta eihän missään kohtaa ollut puhe että ko. kirjoittaja hyväksyisi moista toimintaa.

En tajua. TOSIN, jos mies lihoo ni se on kyl täysin eri asia. Raskaus ku tuottaa kiloja väkisin vaik kuin ite haluais pysyä omissa mitoissaan. Tosin eipä pettäminen ole silloinkaan oikeutettavaa, mut siis eri asia se on kummiskin.

Ja jos pettää raskaana olevaa ni se jotenki tekee mun mielessä siitä pettämisestä entistä kauheampaa.

ihan oikeasti mä en ymmärrä että mitä aivotonta sakkia nykymaailma on pullollaan ?
Ei mikään oikeuta pettämään mutta tyypit tuntuu ajattelevan nykyään että se on paremminkin jokaisen oikeus jos ei homma kotona kulje.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahonki-80:
No mulle jäi taas siitä sellainen käsitys että ehkäpä kirjoittaja ymmärtää niitä seikkoja mikä miehen voi ajaa vieraisiin lakanoihin, mutta eihän missään kohtaa ollut puhe että ko. kirjoittaja hyväksyisi moista toimintaa.

Niin no... Mä vaan en voi ymmärtää edes tuollaisia seikkoja siis mun mielestä sellainen ei voi olla syy. Mä ainakin odotan suhteelta jotain syvällisempää ja jotain paljon enemmän kuin sitä, että toinen on joku pelkkä seksiobjekti tai ulkonäkö seikat antavat "luvan" pettää. Mun mielestä se olis pahin loukkaus, jos mies tosiaan mun raskausaikana olis pettäny koska en näyttänyt niin seksikkäältä. Viimeisillään raskaana olevan vaimon tukenahan pitää olla, valmistautua itsekin tulevaan elämän muutokseen jne. eikä juosta vieraiden naisten perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
En tajua. TOSIN, jos mies lihoo ni se on kyl täysin eri asia. Raskaus ku tuottaa kiloja väkisin vaik kuin ite haluais pysyä omissa mitoissaan. Tosin eipä pettäminen ole silloinkaan oikeutettavaa, mut siis eri asia se on kummiskin.

Ja jos pettää raskaana olevaa ni se jotenki tekee mun mielessä siitä pettämisestä entistä kauheampaa.

Niinpä, siinähän pettää samalla omaa lastaan eli tavallaan myös itseään. Ja vaikka kuinka olis tyyppiä joka menee minne viisari osoittaa niin ennen kun petää niin kannattais tosiaan käydä vaikka puimassa terapeutilla ongelmiaan.

Niin minäkin ajattelen että eihän se VOI olla syy, mutta oikeasti joillekin tolloille junteille se voi olla. Olen mä kuullut kuitenkin miehistä jotka naputtavat naisilleen mikäli toinen koittaa lähteä esim. kauppaan, kaupungille ns. petolinnun persiinäkin. Sitä voi vaan sitten miettiä että miksikäs se mies sitten sen naisen kanssa onkaan.

Ei sitä varmaan koskaan ymmärrä, miksi joku pettää, mutta eiköhän tuo ollut lähinnä yleistys asiasta. Miehet menee enemmän sen liskoaivon mukaan, kuin naiset, eivätkä taida aina itsekään ymmärtää, miksi pettävät. Tiedän monta miestä, jotka ajattelevat vain tätä hetkeä, eivätkä tekojensa seurauksia. Ymmärtää sitten kukin, miten tahtoo. Toisaalta nostan hattua, jos löytyy ihmisiä, jotka pystyvät asiansa ja sotkunsa selvittämään, eivätkä ole heti ottamassa eroa ja perhettään hajottamassa, kun pettäminen on tapahtunut.

Eihän tuo välttämättä ole niin yksioikoista.
Saattaahan olla, ettei mies ole sitä lasta halunnut alunperinkään. Saattaahan olla, että se nainen harjoittaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa miestään kohtaan.
Voi myös olla, että kun on raskautunut, nainen on täysin "unohtanut" miehensä, kun tämä on "tehtävänsä" tehnyt.
Taustalla voi olla paljon asioita, jotka eivät ulkopuoliselle näy laisinkaan.
Voisihan myös jopa olla, ettei lapsi ole edes miehen.
Kaikenlaista voi siis olla taustalla, noin yleisesti jos puhutaan.

Voi herran jestas!!siis en kyllä vois oikeesti edes kuvitella että mun mies olis lähteny vieraisiin, silloin ku olin raskaana!!Kamalaa, ihan samaa juttua kun että polttareissa mennään viimeisen kerran jonkun muun kans sänkyyn....tai jotain sinne päin!!!

sain juuri kuulla että kaksi työkaveriani oli suudelleet ja hieroskelleet (ei kuulemma ihan seksiin asti menneet) nainen on naimisissa, mies on kihloissa ja miehen avokki on raskaana :(

Alkuperäinen kirjoittaja monia syitä:
Eihän tuo välttämättä ole niin yksioikoista.
Saattaahan olla, ettei mies ole sitä lasta halunnut alunperinkään. Saattaahan olla, että se nainen harjoittaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa miestään kohtaan.
Voi myös olla, että kun on raskautunut, nainen on täysin "unohtanut" miehensä, kun tämä on "tehtävänsä" tehnyt.
Taustalla voi olla paljon asioita, jotka eivät ulkopuoliselle näy laisinkaan.
Voisihan myös jopa olla, ettei lapsi ole edes miehen.
Kaikenlaista voi siis olla taustalla, noin yleisesti jos puhutaan.

Siis joo, syitähän kyllä löytyy mutta miksi pitää pettää??Eroaa ja menee sitten seuraavan petiin!Niin mie kyllä näen asian...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan oikeasti mä en ymmärrä että mitä aivotonta sakkia nykymaailma on pullollaan ?
Ei mikään oikeuta pettämään mutta tyypit tuntuu ajattelevan nykyään että se on paremminkin jokaisen oikeus jos ei homma kotona kulje.

Ennen vanhaan keskiajalla oli täysin normaalia että miehellä oli rakastajia (myös) vaimon odottaessa lasta. Raskaana ollut, ja juuri synnyttänyt nainen oli kirkon mielestä saastaisessa tilassa. Ja silloin myös luultiin, että seksi ei tee hyvää raskaudelle.

Että on niitä ollut aina.