Ihanko oikeasti joissain perheissä tarjotaan lapsille/ vieraille lapsille JUST sitä mitä vaativat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ellilelli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Ellilelli"

Vieras
Ja jos ei tarjottu ruoka kelpaa, tehdään jotain muuta tilalle?

Järkyttyneenä luin yhdestä toisesta kommenttiketjusta mielipiteitä, että pitäisi olla montaa eri sipsilajiketta esim. vieraille lapsille tarjota, epäkohteliasta olla vaan yhtä merkkiä tai että lapsille tehdään uusi ruoka, jos eivät suostu syömään sitä mitä tarjotaan.

Ei kai nyt oikeasti?

Meillä kohdeltiin vieraita samoin kuin lapsia. Jos ei tarjottu kelvannut, sopi olla ilman. Enkä myöskään ajatellut sattuuko vieraalle lapselle tulemaan paha mieli jos sanon että ei oo pakko syödä, mee vaikka kotiis syömään.

Kyllä mä haluan tarjota yltäkylläisesti silloin kun on juhlat, jokaiselle jotakin. Olisi kamalaa jos vieraat joutuisivat lähtemään kotiinsa niin etteivät ole saaneet mieleistään kahvipullaa tms.

No yltäkylläinen tarjoilu on eri asia, että on vaikkapa muutama suolainen lajike, muutama makea kahvipöydässä jne. Tällä tarkoitan että olisi korvapuusteja kanelilla, voisilmäpullaa, laskiasispullaa jne. Tai tavallista coca-colaa, light-colaa, euroshopperin colaa jne. Eli kaikista tarjottavista montaa eri "lajiketta", jotta on jokaiselle just sitä, mistä hän tykkää.

No kyl mä olen ostanut vieraille lapsille, joiden tiedän olevan tosi nirsoja, vaikka karjalanpiirakoita ja nakkeja, että saavat syödäkseen. Silti olen olettanut omieni syövän samaa ruokaa, kuin kaikki aikuiset. Kaikilla on kurjaa, jos lapsilla nälkä.

Sori, olin varmaan vähän epäselvä tuossa aloituksessa.

Tuolla että tehdään eri ruokaa kuin mitä tarjolla on tarkoitan sitä, että jos lapsi kieltäytyy syömästä vaikka perunamuusia ja lohta, niin sitten hänelle tehdään makaronia ja jauhelihaa uudeksi ruoaksi.

Tällaista viestiä olen saanut palstalaisilta, osa tuntuu pitävän tätä oikeana tapana toimia...?

Yhteistyössä