Ihanin piirre lapsessasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marthe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marthe

Jäsen
08.05.2012
140
0
16
Tampere
Meidän tytöllä on tapana innostua kaikista pienistä jutuista aivan älyttömästi. Tänään vaihdoin pussilakanat ja näytin nukkumaanmennessä, että oon laittanut hälle siililakanat. Tämä rupesi kihertelemään innoissaan, että "Oi, siilipeitto!" ja jäi kikatellen nukkumaan :)

Innostuu muutenkin ihan kaikesta, kun vaan keksii kääntää hänen huomionsa johonkin. Käydään usein ihastelemassa kaikkia ihan randomeita juttuja, kuten punaista autoa, kiveä ja hiekkaa asfaltilla.

Mielikuvitus ja loppumaton puhetulva.
Tänään monesti hihittänyt tän itestään huoneessaan leikkijän jutuille vedet silmissä.
Ai, ja eläinrakkaus ja eläinten ymmärrys on tuolla ihan selkärangassa. Osaa esim "lukea" koiria, vaikkei meillä omia ole eikä nyt niin usein käy edes koiria kylässä.

Esikoinen on äärettömän empaattinen ja ystävällinen kaikkia kohtaan. Saakin helposti hyviä ystäviä :)

Kuopus kertoo ainakin 10 kertaa päivässä, että "äiti sinä olet ihana ja minä rakastan sinua". Käy vähän väliä halailemassa ja suukottelemassa :heart:

Esikoinen on ihana puhelias ja reipas tyttö, joka innostuu helposti asiasta kuin asiasta. Kova halailemaan. Maailman kaunein tyttö!

Keskimmäinen on empaattinen ja kiltti, antaisi vaikka pikkusormensa toiselle, jos voisi. Hymypoika!

Nuorin on vielä ihanan pieni, kiltti ja rauhallinen vauvantuoksuinen vauva. <3

Kuopuksessa rohkeus yrittää ja halu onnistua. Esikoisessa rauhallisuus, asioiden analysointi, ja halu tietää. Kaksi aivan erilaista lasta. Pienempi haluaa oppia, isompi haluaa tietää.

milläs sen määrittelee, kun toinen on läpitte ihana?

no, sanotaan nyt että se valtava suurisieluisuus ja joustavuus. Olen luullut että lapset on semmoisia sekuntiniuhoja. Ei meidän vaan ole ollenkaan. Ja kun se 2,5v suuttuu mukamas täysillä, niin se lauhtuu vaikka seuraavassa sekunnissa. Uskomaton.

Ehkäpä tuo innostuminen. Ja oppimisenhalu, esikoisessa siis. Esim. kun keksii, että haluaa oppia jonkun laulun, niin oppii laulun melko nopeasti.
Kiia on niin kovin elämäniloinen. Nauravainen ja kiirehtiväinen tyttö. Reipas ja iloinen.
Minirinsessa taas on sitkeä, oikein pieni taistelija, mamman sairaalavauva:heart: Kovin on äitinsä luonne selkeästi hänellä.

Yhteistyössä