Ihania jotku ihmisten kommentit -raivostuttaa

  • Viestiketjun aloittaja kmm
  • Ensimmäinen viesti
kmm
jos siinä ympärillä ei olis ollu niin paljo ihmisiä nii olisin sanonu sille naiselle,että kyllä mulleki voi ihan suoraan puhua ja että onko rouva koskaan ajatellu,että kaikki tikkarit ei oo sokeritikkuja.ON myös sokerittomia tikkuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
jos siinä ympärillä ei olis ollu niin paljo ihmisiä nii olisin sanonu sille naiselle,että kyllä mulleki voi ihan suoraan puhua ja että onko rouva koskaan ajatellu,että kaikki tikkarit ei oo sokeritikkuja.ON myös sokerittomia tikkuja.
No, sitten se olisi avautunut sulle siitä, että ne sokerittomat vasta myrkkyä ovatkin :D
 
niiseon
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
aika jännä kun itse en tunne yhtään kaksivuotiasta joka olisi koskaan maistanut tikkaria
ja montako kaksvuotiasta tunnet?Entä onko sulla ittellä monta lasta ja minkä ikäisiä?Jos perheessä on useampi lapsi ja vanhimmat jo isoja ja syövät karkkia niin kyllä pieninkin sitä jo vaatii vaikka kuinka yrittäisi olla antamatta.On ihan eri esikoisen kanssa joka ei ota mallia isommista

 
kmm
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
jos siinä ympärillä ei olis ollu niin paljo ihmisiä nii olisin sanonu sille naiselle,että kyllä mulleki voi ihan suoraan puhua ja että onko rouva koskaan ajatellu,että kaikki tikkarit ei oo sokeritikkuja.ON myös sokerittomia tikkuja.
No, sitten se olisi avautunut sulle siitä, että ne sokerittomat vasta myrkkyä ovatkin :D
todennäköisesti :) ei tollasista tarttis välittää mutta ku ärsyttää nii vietävästi,että miksei ihmiset voi pitää huolta omista asioistaan ja puuttua vain silloin kun todella on jotain puuttumista.Enhän mäkää ala paasata citymarketis kaksvuotiaalle että "vitsi kaljaako sun vanhemmat täälä on taas ostamassa,no ei sullakaa hyvin mee ku vanhemmat tollasia vaan ostelee,pitääköhän ne edes kunnolla huolta susta".vai miltä tuntus jos joku tulis sanoon noin ku ostatte saunakaljanne? Tekeekö se saunakaljan osto teistä huonon,idioottimaisen vanhemman?
 
nasu
No ymmärrättekö sitä että äiti juottaa 2v lapselleen limpparia koska ei jaksa kuunnella kitinää kun lapsi näkee että äitikin juo.Arvatkaa vaan sanoinko sille äidille mielipiteeni.
Kyseessä siis tuttuni
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
valitan, oon samoilla linjoilla tikkareista kun se ärsyttävä täti. oli sokerittomia tai ei.
Eli sulla on mielestäsi oikeus puuttua vieraiden ihmisten tekemisiin ja mennä heille huomauttelemaan, että he tekevät mielestäsi väärin, syöttäessään lapselleen (mahdollisesti sokeritonta) tikkaria?

Just. B)

 
..
Alkuperäinen kirjoittaja niiseon:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
aika jännä kun itse en tunne yhtään kaksivuotiasta joka olisi koskaan maistanut tikkaria
ja montako kaksvuotiasta tunnet?Entä onko sulla ittellä monta lasta ja minkä ikäisiä?Jos perheessä on useampi lapsi ja vanhimmat jo isoja ja syövät karkkia niin kyllä pieninkin sitä jo vaatii vaikka kuinka yrittäisi olla antamatta.On ihan eri esikoisen kanssa joka ei ota mallia isommista
itselläni 4 lasta 3-8v. ja tunnen kyllä aika monta kaksivuotiasta ja sitä vanhempaa. :)

 
Tasku Venus
Joo toi vanhemmalle puhuminen lapsen kautta on ärsyttävää. :kieh:

Tässä kesällä, kuumana päivänä eräs täti rupes väittää että mun pojan jalat kärventyy siellä vaunuissa kun on ilman sukkiakin vielä. Aurinko siis tosiaan paahtoi suoraan vaunuihin. Olin kyllä laittanut aurinkorasvaa ja harsokin oli jalkojen päällä. Ärsyttävää tollanen toisten asioihin puuttuminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mulle rupes kerran eräs mies valittaan, että ulkoilutan koiraani liikaa. :eek: Että pitäis vähän miettiä ennen kuin koiran hommaa ettei sitä jatkuvasti juoksuteta ulkona. :( Paha mieli tuli. :/
Whaat? :D Mä oisin vaan nauranut, että miten voi ihmiset olla tyhmiä...

Onnellinen koira on se koira, joka paljon pääsee ulkoilemaan. Piste.
:D Niin mäkin jälkeenpäin, mutta jotenkin se silloin vaan loukkas. Mä yritin vaan kyynel silmässä sönköttää, että kun meillä nyt on vaan sellanen elämäntapa että me ulkoillaan paljon, niin mä oon aina tehnyt... :eek: Nyt se kyllä naurattaa. :D
 
kmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
valitan, oon samoilla linjoilla tikkareista kun se ärsyttävä täti. oli sokerittomia tai ei.
vaikka oot samoilla linjoilla,niin meetkö julkisella paikalla puhumaan tikkaria syövälle lapselle,että sen äiti on idiootti ku syöttää sellaista myrkkyä lapselle?Kyllähän asioista saa eri mieltä olla, mutta pitääkö ne mielipiteet laukoa missä sattuu ja vielä mutkan kautta??KUn olis edes sanonu mulle suoraan fiksusti,että hänen mielestä ei oo hyväksi antaa,nii olisin jotenki tajunnu asian.Mutta tuo mielipiteen esitystapa oli kyllä tökerö.
 
kattimatti
te,joiden mielestä on typerää antaa tikkari kaksvuotiaalle,ettekä ikimaailmassa itse tekis niin: ettehän vain anna lapsellenne myöskään pikaruokaa,ettehän vaan anna sille koskaan mehua joka sisältää syöpävaarallista E211-ainetta (esim mehukatti)?Eikai teidän lapsenne vaan koskaan saa lisäaineita pullollaan olevia nakkeja tai muita vastaavia tuotteita?ette varmaan koskaan juo kaljaa tai polta tupakkaa ettei lapsi vain saa yhtä henkäystä tupakansavua tai saa pahoja vaikutteita ku on kaljapullo tiskipöydällä??

JOkainen itse päättää mitä antaa lapselleen,mutta tuskin yksi sokeriton tikkari kerran kuukaudessa on yhtään vaarallisempi kuin se nakkikeitossa lilluva,lisäaineilla ja nitraateilla kyllästettyä nakinpalanen...ja vaikka se teidän mielestä oliskin vaarallinen, niin tartteeko sitä ääneen huudella ihan kuin olisitte jotenki parempia vanhempia kun ette anna??
 
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Makeanhimoon ja siihen kun on opetettu mussuttamaan koko ajan jotain.
2-vuotias ei osaa itsestään haluta tikkaria, on se siihen pitänyt "opettaa".
Aikamoinen aliarviointi :D
Jos 2 v on kotihoidettu, perheensä esikoinen, niin tuo ehkä pitää jollain tasolla paikkansa....muuten ei.
 
Isomamma
Toivottavasti ei äidit pahastu, kun sanon mielipiteeni: en antaisi tikkareita ja merkkareita tai kovia karkkeja pienille lapsille, kun ne saattavat juuttua kurkkuun (tai henkitorveen). Tikkarin tikusta saattaa irrota se nami, tai kaatuessaan lapsi saattaa saada tikun kurkkuunsa.
Parempi mielestäni on pehmeä, nopeasti sulava suklaa.
Nyt en ottanut kantaa kariekseen.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille!
 
niinseon
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Makeanhimoon ja siihen kun on opetettu mussuttamaan koko ajan jotain.
2-vuotias ei osaa itsestään haluta tikkaria, on se siihen pitänyt "opettaa".
Aikamoinen aliarviointi :D
Jos 2 v on kotihoidettu, perheensä esikoinen, niin tuo ehkä pitää jollain tasolla paikkansa....muuten ei.
meilläki onnistui esikoisen kanssa.sai karkkia vasta joskus tositosi vanhana.Mutta nuoremmat -ei onnistu ei.jos antaa isommille niin pieninkin haluaa.
 
kmm
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja popon:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mihin 2v tarvitsee tikkaria?
mihin niitä tarttee isommat?
Makeanhimoon ja siihen kun on opetettu mussuttamaan koko ajan jotain.
2-vuotias ei osaa itsestään haluta tikkaria, on se siihen pitänyt "opettaa".
haluan kertoa yhden jutun.Minä olen saanu karkkia ekan kerran koulussa.Meillä kiellettii kaikki karkit ym alle kouluikäisenä siksi,ettemme oppisi syömään niitä ja ettemme oppisi makeanhimoa.Ja arvaa mitä:minä ja mun sisarukset syödään ihan hirveästi karkkia nykyään!Mulle se on varsinainen ongelma,varsinki irtokarkit.Eli jos tuo "makealle opettaminen"-teoria olis paikkansapitävä,niin eikö mun pitäis olla nyt sellanen ihminen,jolle karkki ei maistu.Vaan kun se maistuu ja rajusti.MÄ uskon,että jos mulle olis annettu karkkia pienenä,siitä olis tullu "itsestäänselvyys",ei tavoiteltava "kielletty hedelmä",enkä söisi sitä niin hillittömästi.Siksi minä annan lapsilleni,myös 2 vuotiaalle HARVOIN PIENIÄ MÄÄRIÄ karkkia enkä usko olevani huono äiti.
 
kattimatti
Alkuperäinen kirjoittaja hyi teitä:
kaikkia, jotka antavat lapsilleen karkkia. Jos olisin ollu näkemässä, olisin tehnyt tikkaria syövästä lapsesta lastensuojeluilmoituksen!
sinä et siis anna karkkia lapsellesi.Annatko mehua?maustettuja jogurtteja?mäkkärin hampurilaista tai ranskalaisia?kotipitsan pitsaa?atrian nakkeja?Ne on vähintään yhtä vaarallisia kuin pikku tikkari.Varsinki nakit ja muut vastaavat tuotteet sisältää ihan käsittämättömän määrän myrkkyjä,suurin osa mehuista ja jogurteista on myös kyllästetty sokerilla ja lisäaineilla,mehuissa vielä natriumbentsoaattia joka on syöpävaarallinen aine.Varmaankin teillä on pannassa myös nämä kaikki ja syötte luomuviljeltyä,kalapainotteista ruokaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
tikkareita on myös sokerittomia.Ei niissä oo SOKERIA,hei!
ja tiedoksi vittuilijalle,hammasharja+tahna on keksitty ja purkka :D kariesbakteerilta olisi syytä varjella hampaat ei tikkari tee läheskään samaa tuhoa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja popon:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
mihin 2v tarvitsee tikkaria?
mihin niitä tarttee isommat?
Makeanhimoon ja siihen kun on opetettu mussuttamaan koko ajan jotain.
2-vuotias ei osaa itsestään haluta tikkaria, on se siihen pitänyt "opettaa".
haluan kertoa yhden jutun.Minä olen saanu karkkia ekan kerran koulussa.Meillä kiellettii kaikki karkit ym alle kouluikäisenä siksi,ettemme oppisi syömään niitä ja ettemme oppisi makeanhimoa.Ja arvaa mitä:minä ja mun sisarukset syödään ihan hirveästi karkkia nykyään!Mulle se on varsinainen ongelma,varsinki irtokarkit.Eli jos tuo "makealle opettaminen"-teoria olis paikkansapitävä,niin eikö mun pitäis olla nyt sellanen ihminen,jolle karkki ei maistu.Vaan kun se maistuu ja rajusti.MÄ uskon,että jos mulle olis annettu karkkia pienenä,siitä olis tullu "itsestäänselvyys",ei tavoiteltava "kielletty hedelmä",enkä söisi sitä niin hillittömästi.Siksi minä annan lapsilleni,myös 2 vuotiaalle HARVOIN PIENIÄ MÄÄRIÄ karkkia enkä usko olevani huono äiti.
tää on totta,mut lahjottiin lapsena karkilla kun vanhemmat olivat paljon töissä j.n.e ja eipä hirveemnmin tee enää mieli karkkia ku on syöny sitä pienenä paljon/liikaa.ja mulla on hampaat edelleen kunnossa!!!
 

Yhteistyössä