"IHANAISET IÄKKÄÄMMÄT ODOTTAJAT"

  • Viestiketjun aloittaja Tiinu-68
  • Ensimmäinen viesti
Mamma -64
LISTA (PÄIVITYS)

Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
 
Tiinu-68
LISTA (PÄIVITYS)

Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
 
Tiinu-68
Heipä hei!

Kyllä tämä raskaus nyt ottaa taas koville kun aloitin loman jälkeen työt...väsyttää ihan kamalasti. Eilen en jaksanut edes tulla lukemaan teidän kirjoituksia...huh..huh...kylläpä tämä on niin ihanaa!


Äh.. huomasin juuri että laitoin itseni tuolle listalle väärään kohtaan...noh ei kait se haittaa?

Mutta kiva oli taas käydä katsomassa että meitä niin ihanaisia iäkkäämpiä löytyy näinkin paljon. Mutta nyt lähden saunaan ja yö unille...hyvää yötä kaikille!
 
Miina
LISTA (PÄIVITYS)
Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS


 
Miina
LISTA (PÄIVITYS)

Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS

Hups, huomasin juuri, että tänne oli ilmestynyt sivu kaksi, listan päivitys siis uusiksi... ;)
 
riitukka
LISTA (PÄIVITYS)

Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS
 
riitukka
Heippa kaikille!
Täällä olisi taas yksi mukaan joukkoonne. Eli toista lasta odotan, esikoinen syntyi 05.05 eli ikäeroa lapsille tulee vuosi ja yhdeksän kuukautta. Hienosti on kaikki mennyt ja missään ylimäärässissä kokeissa en ole käynyt.
Nyt 12 viikkoa tuli täyteen niin olo on helpottanut, koin alkuvuodesta yhden keskenmenon. Ensi viikolla on sitten ensimmäinen ultra, jännittää!!
Mukavia päivän jatkoja kaikille.
 
saudi
Täällä angiinan kourissa kärvistelen. Lääkäri vähän toruskeli, kun olin kuumeisena ollut töissä ja nyt sitten totesi angiinan. Aamuisin ei vaan ollut mikään kauhean huono olo, joten menin vaan duuniin. Iltasin sitten tietysti kärvistelin punkan pohjalla. Tyhmä minä! Nyt sitten penisilliinikuurilla ja kotona saikulla. Esikoinen ei ymmärrä, kun en jaksa juuri leikiskellä. Hyvä, että saan arkitoimet hoidettua. Esikoinen kun on vasta 9kk ja haluais kovasti äidin kanssa jyllätä ja myllätä. Vettä sataa.
Ens viikolla sitten uusintaultra, josko nyt saisivat näkyviin sykkeen, kun aiemmin ei näkynyt. Odottavan aika vaan on pitkä :-(
 
saudi
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinu-68:
LISTA (PÄIVITYS)

Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
 
*
Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS

 
Minna-70
Hei, näytti muodostuvan kaksi listaa, joten yhdistin ne.

Tänään 11+1, yksi etappi minulle, sillä toukokuun keskenmeno oli juuri tuolloin... Ainakin tätä masua saanut kasvattaa vähän pitemmälle. Loppupäivästä masu onkin melkoinen jalkapallo, vaikka painoa ei ole vielä tullut lisää. Kaipa tämä istumatyö turvottaa.

Hyvää viikonloppua "ihanaisille iäkkäille". Kummasti vain mieltä piristää, kun meitä on useita.
 
Maire
LISTA (PÄIVITYS)
Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
Maire vm -71 LA 24.4. neljäs EPKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS

 
Mamma -64
Huh huh. Taas on yksi päivä pulkassa. Jäin tässä saikulle supistusten takia ja aluksi hiukan harmitti. Olisi ollut kiva olla työssä äippälomaan saakka mutta eiköhän tuon pikkuisen takia ole parempi vähän lepäillä ja kerätä voimia.

Hiukan alkaa tuo tuleva synnytys jo jännittää... Vaikka aika helppoja on molemmat synnytykset olleetkin mutta edellisestäkin on jo 11 vuotta. Ja siinä oli poikkeuksena se, että vauva kuoli heti synnyttyään. Ehkä juuri se onkin vähän peikkona mielessä, kun muistaa millaista oli kun lapsi ei päästänytkään sitä ekaa itkuaan vaan oli vain hiljaisuus.
Onneksi nykyään saa helposti apua, jos tuo "synnytys peikko" käy ylivoimaiseksi.
Tällä hetkellä ajattelen optimistisesti ja toivon kaiken menevän hyvin :)

Rv 32 alkaa juuri ja olo on sen mukainen. Noin 29 viikolle saakka olo oli loistava. Jaksoi liikkua ja pyöräillä ym. Nyt tuntuu kunto menevän alas kuin lehmän häntä! Hyvä, kun jaksaa lyllertää koiran kanssa muutaman sata metriä. Rappusissa sydän hakkaa tuhatta ja sataa! Ei taida reilu nelikymppinen jaksaa sittenkään tätä raskautta aivan niin hienosti kuin kakskyt vuotta nuorempi!!

No joo. Siinä vähän omaa napaa... Mut kaiken kaikkiaan loistavaa nauttia kasvavasta masusta ja vähän noista ihmisten ihmettelyistäkin! Mutta mummuksi en sentään vielä kerinnyt. Ei ainakaan toistaiseksi olla tyttären kanssa yhtä aikaa raskaana ;)
Tai mistäs sen tietää......

Viikonloppuja kaikille!
 
Inkku
LISTA (PÄIVITYS)
Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Inkku -64, la 20.10.06, esikoinen, Naistenklinikka
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
Maire vm -71 LA 24.4. neljäs EPKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS
 
Inkku
Heipat täältä! Eipä ole ihmeemmin mitään tapahtunut, paitsi nukkuminen alkaa olla taiteen laji, sillä voin nukkua vain oikealla kyljelläni. Kovin pitkiä unia ei kerrallaan voi ottaa, kun paikat puutuu.

Ensi perjantaina on "välineuvola", sillä verenpaine oli hiukan noussut (120/82). Vaikka arvo sinällään ei ole mitenkään hälyttävä, niin se on kuitenkin noususuunnassa omiin arvoihini verrattuna. Äippäloman alkuun on tuolloin perjantaina 3 viikkoa aikaa, joten voipi olla että laittavat saikulle, jos paineet edelleen ovat kohonneet.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
Minna-70
Hyvää alkanutta viikkoa!
Olimme tipahtaneet toiselle sivulle, joten pitää keksiä jotain juttua. Pahoinvointi alkaa hellittää, eilen illalla kävin kävelylenkillä. Edellisestä on aikaa jo toista kuukautta... Eipä ihme, että oli vähän voimaton olo. MInulla on työhön liittyvän ammattitutkinnon tentit viikon päästä, joten illat ovat menneet lukiessa. Koko viikonlopun oli niin upea ilma ja minä makasin sängyssä kirjan kera... Ennen tenttiä on maanantaina NP-ultra. Toivottavasti pikkuisen sydän jaksaa sykkiä edelleen. Lauantaina huomasin saunassa, että rinnoista tulee jo "maitoa"! En muista, tuliko tyttöjen kanssa näin aikaisessa vaiheessa, 11+4.

 
Tiinu-68
ILTAA ARVON LADYT!
Enpä ole ehtinyt kirjoitella...tulin just noh tunti sitten mustikasta...ja eilen olin jääkiekkojoukkueen palaverissa...kovasti on iltaisin kiirusta...mutta yritän joka toinen päivä käydä lukemassa teidän juttuja.

Oma napaan kuuluu hyvää...mulla on jo alkanut vatsa pyöristyä ja jotkut housut ei enään mahdu jalkaan....mutta vielä en ole ostanut mamma housuja, mut se ei ole kun ajan kysymys koska ne joutuu ostamaan...tai saa ostaa...tietenkin!

Muuten milloin olette tuntenut ensimmäiset vauvan/ sikiön liikkeet?
Itse en ole varma tunsinko viime yönä...kun valvoskelin...ihan pientä hitusen kosketusta....ihan kuin olis pumpulipuikolla hipaissut.

Eipä muuta kuin toivottavasti kirjoitellaan...kovasti!
Hyviä vointeja kaikille masulaisille!

Tämä masu menee pötkölleen! ÖITÄ!
 
Äiskä
LISTA (PÄIVITYS)

Äiskä -60,la 6.10.06, neljäs ja viides, miehen ensimmäinen, Tays
Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Inkku -64, la 20.10.06, esikoinen, Naistenklinikka
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
Maire vm -71 LA 24.4. neljäs EPKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS

Lisäsin itseni listalle, vaikka toivottavasti enää reilut 3 viikkoa jäljellä. Luvattiin viime torstaina käynnistää, jos vauvat eivät syntyneet, kun 37 viikkoa täynnä. Viime torstain painoarviot olivat A 2140 g ja B 2000 g. Nyt seuraava käynti torstaina. Muuten vauvoilla kaikki ok, mutta itselläni sanoinkuvaamaton turvotus, reisiä myöten. Pahenee vain kuulemma... Nukkuminen tosi heikkoa.

 
Mami59
Tervehdys kaikille, täältä taitaa tulla pohjat ....tähän mennessä ;)
Olen 47v ja minulla on aiemmasta liitosta 3 poikaa + ovat jo isoja.
Lisäksi olen jo mummikin. Nyt uuden miehen kanssa on yritetty vuosia yhteistä lasta. Pari keskenmenoa, polyyppileikkaus + IVF on takana päin. Tämä raskaus onnistui pakastetusta alkiosta ja RV = 19+5
On tämä aika ihmeellistä nyt, vaikka odotus on kyllä raskaampaa kuin nuorena. Kaikki on kuitenkin mennyt hyvin tähän asti.
En myöskään lähtenyt punktioihin, pelkäsin keskenmenoa ja koska ajattelin, että tämä saattaa olla meille viimeinen mahdollisuus. Onhan tässä toki nyt omat riskinsä, mutta NP + seerumi-RU ovat takanapäin, ja niiden perusteella kaikki on hyvin.
Ihanaa kun täällä on iäkkäämpiä äitejä on näin paljon. Välillä minulla on ollut melkeen syyllinen olo iäkkyydestä. Onhan muitakin äin iäkkäitä äitejä (madonna 47v-kaksoset...yms;) ja toisaalta sillä, että on myös monia asioita, mitkä ovat paremmin nyt kun 20-vuotta sitten. Sitten myös semmoinen asia, että yksi ystäväni = alle 35-v eikä ole löytänyt vakituista kumppania on ollut huolissaan siitä, ettei kerkeäkkään enää esim. perhettä perustamaan. Hän ilahtui kovasti tästä minun uutisestani ja totesi, että hänellähän on tässä vielä aikaa vaikka kuinka paljon, ei hätää. Aika ihanaa antaa näin myös toisille toivoa.
No toivotaan, että jatkossa kaikki menee hyvin. Iloista mieltä kaikille!
 
Mami-59
LISTA (PÄIVITYS)

Äiskä -60,la 6.10.06, neljäs ja viides, miehen ensimmäinen, Tays
Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Inkku -64, la 20.10.06, esikoinen, Naistenklinikka
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
Maire vm -71 LA 24.4. neljäs EPKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS
Mami-59 LA 13.1.2007 neljäs, Naistenklinikka
 
Inkku
Kiva saada vielä lisää uusia "iäkkäitä". Erityisesti tuntuu hyvältä lukea Mami-59:stä. Tämähän antaa vielä mahdollisuuden pikkukakkosesta haaveilemiseenkin... No ei tavoitella liian suuria, yritetään pinnistää ensin tämä ekakin maailmaan.
 
Sari -70
LISTA (PÄIVITYS)

Kun päivität listaa niin kopioi lista ja lisää omat tietosi (syntymävuotesi, LA, monesko lapsi ja synnytyssairaala tai paikkakunta) lasketun ajan mukaan aikajärjestykseen. Älä laita muuta viestiä listan päivitykseen ja laita nimeksi LISTA (PÄIVITYS). Kopioi myös tämä ohje.

Sari -70, LA 4.10.2006, esikoinen, MKS
Äiskä -60,la 6.10.06, neljäs ja viides, miehen ensimmäinen, Tays
Mamma -64, la 20.10.06, kolmas, miehen toinen, Tays
Inkku -64, la 20.10.06, esikoinen, Naistenklinikka
Mariia vm. -70, la 25.12.06, esikoinen
Pive vm.-70, LA 25.1.07, toinen, Naistenklinikka
Tiinu-68, LA 14.2.2007, kolmas, HML
Riitukka-66, LA 2.3.07 toinen, Jorvi
Minna vm. -70, LA 8.3.07, kolmas, MKS
Saudi-68 la 20.3.2007???, toinen, KSKS
Maire vm -71 LA 24.4. neljäs EPKS
Miina vm. -65, LA 8.4.07. kolmas, EKKS
Mami-59 LA 13.1.2007 neljäs, Naistenklinikka
 
Mariia
Hei vaan kaikki !

On kyllä mukavaa että meitä on näin paljon. Itse asun täällä Ruotsin puolella, enkä siksi ole laittanut tuota sairaalaa ja itse asiassa en sitä vielä tiedäkään.

Joku tuossa kyseli että milloin eka tuntemukset ovat alkaneet. Mulla alkoi viikon 14 paikkeilla sellainen muurahaiskekomainen olo mahassa, sen jälkeen tuntui sellaista möyrintää ja vasta viime viikolla tuntui ensimmäiset potkaisut ja nyt ovat päivä päivältä lisääntyneet, nyt siis 22+2 menossa.

Onko teillä kellään kokemusta lantion luitten klonksunnasta ? Mulla alkoi tämä vaiva heti kesäloman jälkeen eli viikolla 19+ ja pahenee kokoajan. Kohta en enää kait pysty kävelemäänkään. Istuminen ei tuota mitään hankaluuksia, mutta kävely on kuin jostain hidastetusta elokuvasta. Ei varsinaisesti satu mutta ei vaan pysty liikkumaan. Onko teillä tietoa auttaisiko sairasvoimistelu vai mikä auttaa ?

Mami -59 tosiaankin antaa vielä toivoa siitä että tässähän kerkiää vaikka minkälaisen katraan saada. Mulla siis on vasta ensimmäinen tulossa ja voi vitsi että on jännää aikaa...

 
Inkku
Ensimmäiset tuntemukset liikkeistä oli viikolla 16, jolloin tuli niitä paljon puhuttua perhosen hipaisuja ja sitten alkoi porisemaan. Viikolla 20 taisi tulla oikeat liiketuntemukset. Ja minulla on vielä istukka edessä, joten olin tosi ihmeissäni, kun tunsin liikkeet niin aikaisin.

Lantion lonksunnasta sen verran, että minulla on nyt ihan parin päivän sisällä tullut sellainen tunne, että vasemmalta puolelta lantio ei olekaan "paikallaan". Liikkeelle lähtö tuntuu aina pahalta ja käveleminen alkaa olla hidasta. Tässä on vielä 7 viikkoa jäljellä, joten voipi tulla tuskaisat paikat. Pitää ottaa neuvolassa puheeksi perjantaina.
 
saudi
Täällä taas hieman lisää ahdistuneena odottajana. Eli kahdella aiemmalla ultrakerralla eivät saaneet sykettä näkyviin, eilen kahden vkon odotuksen jälkeen kolmas yritys ja edelleen epäselvää onko vaavi elossa. Huomenna sitten keskussairaalaan tarkistettavaksi tarkemmilla vehkeillä missä vika, kun sikiö ei kasva ja sykettä ei näy utrassa :-( Laskettu aika siis olisi maaliskuussa, mutta huomenna sitten kuulen onko tuolla masussa elämää. Vaisu on myös miehen mieli.
 

Yhteistyössä