Ihanaa kun lapsi tuli koulusta kotiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja lähti melkein samantien poiskin. Söi vain ja vaihtoi vaatteet. En tiedä mikä siinä on, mutta ärsyttää lapsi mitä ikinä tekeekin.

Esim. sanoi, että hyi että hänen kainalonsa haisee pahalle ja samalla suihkutti dödöä kainaloihinsa.

Sanoin, etkö tiennyt, että jos kainalot haisee ne pitää pestä ennen dödön laittoa. Lisäksi olen lapselta kieltänyt tuon suihkutettavan dödön käytön, koska se aihettaa mulla päänsärkyä yms. Tai jos pakko käyttää niin sitten menee partsille tai kylppäriin/vessaan.

Mutta ei tuossa ihan mun vieressä suihkautti ja mulla tuli kaamee olo ja se haisee täällä vieläkin. Tuntuu, että sanoo mitä tahansa lapselle, se ei sitä noudata tai muista sitten enää jatkossa. Ehkä vittu piilotan sen dödön. Ja mun pitäisi tehdä lapselle lappu, missä lukee mitä pitää tehdä milloinkin. Esim. aamulla vessassa käynti, veden juonti, suihkun jälkeen dödön levitys yms.

Ihan oikeesti mun lapsi ei muista välillä edes pestä hampaitaan, tai aamulla ei käy veskissä tai syö aamupalaa. Vaikka mä miten sille asiasta muistutan, onko muiden lapset samanlaisia? Ei varmastikaan.

[QUOTE="Hellevi";29148272]Ei kyllä vaikuta äidilläkään kaikki olevan hyvin.[/QUOTE]

Niin no ei olekaan kaikki hyvin, kellä nyt ihan kaikki hyvin olisikaan. Aika harvalla tosiaan.

Paremmin asiat olisivat jos lapsi olisi helpompi ja käyttäytyisi fiksummin. Yritän opastaa lasta parhaani mukaan, mutta tekee mielummin asiat oman pään mukaan eli pöin helvettiä.

Sanotaanko kuitenkin näin, että koulu sujuu lapselta ihan hyvin. Ei nyt mikään kympin oppilas ole, mutta keskiarvo on 8.2 eli keskiverto oppilas. Mutta laiskuutta löytyy opiskelujenkin suhteen, niinkuin kotitöidenkin.

Hiukan tekstistä sai kuvan, että olet muistanut kertoa selkeästi lapselle mitä odotat häneltä ehkä jopa miten odotat siitä suoriutuvan. Oletko kuitenkaan miettinyt kunnolla, mistä lapsi kykenee selviytymään oikeasti ja millaisia ohjeita kykenee noudattamaan? Joillekkin se asioiden sisäistäminen ei ole niin itsestään selvää, vaan tarvitaan toisenlainen ohjeistus jotta keksitä'än konsti kuinka hommasta suoriudutaan. Esim. Jos tiedät että lapsi on malttamaton, niin hommat on pilkottava niin pieniin osiin että lapsi malttamattomuutensa kanssa kykenee niistä selviytymään. Jos taas lapsi on niin vauhdikas että puolet asioista unohtuu jo kuullessa, niin turha on vaatia kovin monimutkaisia asioita..jne..

Uusimmat

Yhteistyössä