Ihanaa! Katto paukkuu...

Samat fiilarit täällä =)

Mä oon nyt päivän ollu yksin kotona ja hiljaisuudessa kuunnellu, kun katto paukkuu ja muutenkin tuuli aiheuttta vaikka minkämoisia ääniä.
Taidan lopetella lukuhommat tältä päivältä ja lähtä kävelylenkille & hakemaan lapset päiväkodista. Toivottavasti tuuli ei vie meitä :D

[QUOTE="niin";23270354]Miksi se natisee ja paukkuu, vaikuttaako lämpö niin kovasti teidän kattoon? Ei meillä ainakaan vaikuta vaikka onkin peltikatto.[/QUOTE]

Ei tää talvella pauku vaan kesällä kun yön jälkeen auringon ensi säteet lämmittää äkisti tumman pellin joka lämpölaajenee. Ei ole konesumapelti vaan tommonen erilainen. Talvella paukkuu vaan yli -25' pakkasilla jolloin kuuluu kun kummitus ilmeisimmin tamppaa vaimeasti mattojaan.
Jääpuikot tulee sellaisiin kattoihin joissa on huonot eristeet. Eli katto vuotaa lämpöä pellin alapuolelle ja ulkoilma kylmentää päältä niin että vesi kondensoituu pellin eristepuolelle ja jääpuikot sekä hometalo on valmis... Naapurista löytyy semmoinen ja haju kulkee ihmistenkin mukana niin ettei meille ole kylään tulemista kun mä tukehdun...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23270433:
Ei tää talvella pauku vaan kesällä kun yön jälkeen auringon ensi säteet lämmittää äkisti tumman pellin joka lämpölaajenee. Ei ole konesumapelti vaan tommonen erilainen. Talvella paukkuu vaan yli -25' pakkasilla jolloin kuuluu kun kummitus ilmeisimmin tamppaa vaimeasti mattojaan.
Jääpuikot tulee sellaisiin kattoihin joissa on huonot eristeet. Eli katto vuotaa lämpöä pellin alapuolelle ja ulkoilma kylmentää päältä niin että vesi kondensoituu pellin eristepuolelle ja jääpuikot sekä hometalo on valmis... Naapurista löytyy semmoinen ja haju kulkee ihmistenkin mukana niin ettei meille ole kylään tulemista kun mä tukehdun...

Katto eristys on huono jos tulee jääpuikkoja räystääseen, ei se välttämättä tee hometta vaikka lämpö karkaakin katon kautta ulos lämmityskulut vaan kasvaa.

Yhteistyössä