Ihanaa, enä 3kk kun alamme yrittämään vauvaa!!! :)

  • Viestiketjun aloittaja pian äidiksi <3
  • Ensimmäinen viesti
piipeli
Mun mielestä taas on ollut ihan mukavaa saada talvivauvoja, kun sitten pääsee jo kesästä nauttimaan kunnolla. Se ei mene ison mahan kanssa hikoillessa ja vauva on sitten jo isompi. Hän pääsee maistelemaan tuoreita hedelmiä ja kasviksia ja itse ei tarvitse koko ajan enää olla imettämässä... Makuasioita! Tsempiä ap:lle vauvan yritykseen!

Niin ja itse olen raskautunut molemmilla kerroilla ekasta tai tokasta kierrosta ja talvivauvoja kumpainenkin :)
 
"noo"
Yhteenveto edellisistä :)

- Jos tähdet on suosiollisia voi raskauden suunnitella niin että lapsi syntyy juuri tiettynä vuoden aikana.

-Maailma tosin menee niin, että juuri sinä voit kärsiä lapsettomuudesta.

- Ei ole väärin unelmoida, tälläinen unelmointi kertoo ehkä eletystä elämästä jossa ei ole ollut pahoja vastoinkäymisiä.

-On ymmärrettävää, että ääneen kerrotut "haluasin vauvan syntyvän silloin ja silloin" herättää närkästystä, varsinkin niissä, joilla on ollut raskautumisen kanssa ongelmia tai jotka ovat joutuneet seuraamaan jonkun raskautumisvaikeuksia ja niissä joiden elämän motto on "pessimisti ei pety"

Minulla raskautumien tapahtui ekasta kierrosta, ja olin jo ekalla yrityksellä "paskana" kun ajattelin ja pelkäsin kuinka vaikeaa se voi olla. Olen kiitollinen siitä, että tulin heti raskaaksii ja surullisena luen kertomuksia missä on vaikka mitä hoitoja kokeiltu ja silti tullut keskenmenoja jne. Enkä edes voi tietää niitä tunteita mitä se saa aikaan :(
 
"haaveilija"
Ihanaa, kun nuoret jaksavat olla niin naiiveja lapsen teon kanssa! Toivottavasti elämä menee niinkuin suunnittelette!
eikö olekkin ihanaa! :) itse olin samanlainen kun aloimme esikoista yrittämään, ikää tuolloin mulla 19v. ja heti ekasta kierrosta tärppäsi, vauva arki oli ihanaa ja kaikki meni hyvin, toista aloimme yrittämään kun esikoinen oli 1v. ja taas tärppäsi heti ja edelleen olen todella iloinen lapsistani, enkä koe äitiyttä mitenkään raskaaksi :)
Molemmat lapset ovat nukkuneet yönsä hyvin alusta asti, korvakierettä molemmilla oli, mutta sekin jo takanapäin. Nyt mulla on kaksi ihanaa koululaista :)
 
"vvieras"
Niin, siis meneekö tämä niin, että yritetään muutama kuukausi, sitten kun näyttää, että lapsi ei syntyisikään alkuvuodesta, niin pidetään liki vuoden tauko? Mitä järkeä siinä on?
 
Sas se
[QUOTE="vvieras";27962281]Niin, siis meneekö tämä niin, että yritetään muutama kuukausi, sitten kun näyttää, että lapsi ei syntyisikään alkuvuodesta, niin pidetään liki vuoden tauko? Mitä järkeä siinä on?[/QUOTE]

No mut kun mut kun mä haluun KEVÄT vauvan :D
 
Meillä kaikki kolme saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta, kaikki heti pillereiden lopettamisen jälkeen.
Olin 27v ensimmäisellä kerralla ja nyt 30v kolmannella.
Meillä on kesällä syntynyt, joulukuussa syntynyt ja nyt tulisi alku syksystä syntyvä, emme ole vuodenaikaa mietineet vaan lasten ikäeroja lapsia "suunnitellessa".
 
"vieras"
[QUOTE="höh";27960268]Älkää nyt viitsikö kyynikot purkaa sitä elämänkatkeruuttanne ap:hen. Saahan sitä toivoa ja haluta ja haaveilla ja jopa yrittääkin! Tuskin ap niin naiivi on, että luulee sen olevan täysin varma juttu. Suurempi todennäköisyys kuitenkin kuin esim. lottovoitolla ;)
Onnea ap yritykseen! Minä kyllä toivoisin kesävauvaa, talvivauvat on ihan plääh kun ei pääse heti ulos pikkusissa vaatteissa kääryleen kanssa :) Meillä alkuvuoden lapsi ja ei yhtään kivaa kun ensin on joulu, sitten uudi vuosi ja sitten vielä synttäri! :D[/QUOTE]


Lottovoiton todennäköisyys on jotain 0,001 tai varmaan jotain pienemmänkin luokkaa. Aika vähän vauvoja syntyisi, jos se edes olisi tuosta lottovoitosta satakertainen 1% luokkaa. 99 & todennäköisyys, ettei tulisi raskaaksi pian. Aika kumma kun niitä ihmisiä on tullut raskaaksi vahingoista, ehkäisystä huolimatta, yhdestä seksikerrasta, raiskauksesta tms.

Joillain vaan on hedelmällisempi keho tai miehellä parempilaatuinen sperma. Tietysti on epäreilua, että näin on, mutta se on vaan yksinkertainen totuus. Jotkut tulee heti ekasta, joillain menee vuosia, jotkut eivät voi edes saada lapsia. Jos on näitä "helposti raskautuvia", niin sillon todennäköisyys tulla heti raskaaksi tällä yhdellä henkilöllä voi jopa olla jotain 90 prosentin luokkaa. Tuo 25%, jonka joku sanoi on keskiarvo kaikista maailman naisista yrittäessään tulla raskaaksi. Siinä on mukana niin 50 vuotiaat, kuin 14 vuotiaat. Tietysti ap ei voi sitä näin etukäteen tietää.
 
"mhm"
Meillä tärppäsi kolmannesta kierrosta. Vaikka myöhemmin sain kuulla että oli aikamoinen onni että raskauduin, munasarjani ovat heikossa kunnossa eikä niitä aiemmin ole tutkittu. Toista lasta ei tule, mutta olemme täysin onnellisia tästä yhdestä terveestä muksusta. Eikä haittaa vaikka muksu onkin aivan loppuvuonna syntynyt.
 
yrittäjä9
[QUOTE="vieras";27962738]Lottovoiton todennäköisyys on jotain 0,001 tai varmaan jotain pienemmänkin luokkaa. Aika vähän vauvoja syntyisi, jos se edes olisi tuosta lottovoitosta satakertainen 1% luokkaa. 99 & todennäköisyys, ettei tulisi raskaaksi pian. Aika kumma kun niitä ihmisiä on tullut raskaaksi vahingoista, ehkäisystä huolimatta, yhdestä seksikerrasta, raiskauksesta tms.

Joillain vaan on hedelmällisempi keho tai miehellä parempilaatuinen sperma. Tietysti on epäreilua, että näin on, mutta se on vaan yksinkertainen totuus. Jotkut tulee heti ekasta, joillain menee vuosia, jotkut eivät voi edes saada lapsia. Jos on näitä "helposti raskautuvia", niin sillon todennäköisyys tulla heti raskaaksi tällä yhdellä henkilöllä voi jopa olla jotain 90 prosentin luokkaa. Tuo 25%, jonka joku sanoi on keskiarvo kaikista maailman naisista yrittäessään tulla raskaaksi. Siinä on mukana niin 50 vuotiaat, kuin 14 vuotiaat. Tietysti ap ei voi sitä näin etukäteen tietää.[/QUOTE]

Oletko jo toinen joka luki tuon lottovoiton väärin? Kirjoittajahan nimenomaan sanoi että onnistumisprosentti on paljon suurempi kuin esim. lotossa. Eihän tuota voi lukea väärin?
 
Hienoa
kyllä se 3kk menee nopeasti.

Me ollaan haluttu molemmat lapset keväällä ja oltu niin onnekkaita, että molemmilla kerroilla on tärpännyt 2. kierrosta. Toinen lapsi syntyy siis 2 kk päästä ja eka muutama vuosi sitten keväällä. Ja me ollaan laskelmoitu nuo ajat, vaikka ollaan jo reilusti yli kolmekymppisiä ;)

Oletko varma, että haluat mieluummin talvivauvan kuin kevätvauvan? Valvomisten kannalta on helpompi heräillä, kun alkaa olla jo valoisampaa. Ja kovilla pakkasilla on rankkaa olla vain sisällä. Jos alatte yrittää ensi kesänä, voisitte tekin saada kevätvauvan :)
 

Yhteistyössä