Ihana viikonloppu yksin lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annette79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annette79

Vieras
Mies lähti taas vaihteeksi metsätöihin pitkäksi viikonlopuksi ja palaa vasta pyhäiltana. Ajatus yksinäisestä viikonlopusta lasten kanssa tuntuu hykerryttävän hyvältä. Tehdään ihan omat jutut omassa aikataulussa, lämmitetään vaikka päiväsauna vauvan päikkäriaikana. Vielä ehtii hakea maastosta kiviä talven varalle, että voidaan maalailla niitä aina akryyliväreillä. Isommat lapset, 4 ja 6 v ovat jo aika ihanassa iässä. Mukavaa myös, että tulee miestä ikävä. Oudolla tavalla nautin siitä tunteesta ja meille noi erossaolot sopii mainiosti.

Yleensä naiset valittavat, jos äijä häipyy omille teillensä viikonloppuna. Mitä enemmän ikää tulee, niin sitä hauskemmalta se tuntuu minusta. Ymmärrän toki, että tilanne olisi eri, jos mies olisi reissuhommissa tai olisin aina totaalisen yksin lasten kanssa. Tai jos luottamus olisi huono ja saisin pelätä, että mies sikailee reissussa.

Ihan loistava fiilis! Mitä positiivista teidän mielessänne on tänään?

• Tykkää
Reactions: Minni:) ja Lex
Minä taas olen lähdössä muksujen kanssa viikonlopuksi reissuun, mies jää kotiin tekemään hommia ja päivystää viikonlopun yli. (työpäivystys)
Meille sopii kanssa erillään olemiset oikein hyvin. Sitä ihanampi on taas olla sitten yhdessä. Minä teen myös työni puolesta reissuhommia ja otan kyllä kaiken ilon irti niiden iltojen rauhasta ja omasta ajasta. Mies tekee metsästys- ja kalastusreissuja joka vuosi, plus tietysti moottoripyörärundit päälle. Ei haittaa. Kivaa tehdä sillä välin niitä juttuja joista mies ei niinkään välitä. Ja toisin päin :)
Yhdessä sitten on ihana olla kun vähän ehtii ikävä tulemaan ja sitten on taas mukava keskittyä yhteisiin juttuihin. Mielestäni parisuhde ei tarkoita sitä että hiimataan joka päivä kylki kyljessä, oma aika ja oma tila on meille ainakin tärkeä juttu :)
Mukavaa viikonloppua ap:lle!

Mä olen tykännyt myös olla pieniä aikoja erossa, mutta nyt se ei ole mukava ajatus, kun lapsi on aika rasittavassa iässä.

Tänään ilahduttaa "talvipäivä", lapsesta tulleet 3-vuotiskuvat ja ihanasti mennyt tanssitunti-lounasreissu :)

Kuulostaa mukavalta.
Mä en suoraan sanottuna oikein osaa olla yksin - varsinkaan öitä.. Miehellä on nyt tulossa parin päivän työreissu, ja jään ensimmäistä kertaa yksin kahden lapsen kanssa. 3-vuotias uhmaikänen ja 5kk ikänen vauva.. Mä suoraan sanottuna odotan kauhulla :-)

Meillä mies tekee 12-14 tuntisia työpäiviä maanantaista perjantaihin. Joskus menee pidempäänkin, ja joulun alla ne pidemmät päivät ovat enemmän sääntö kuin poikkeus.

Nautin siis siitä, että viikonloppuisin mieskin on kotona. Arkipäivisin saa ihan riittävästi touhuta keskenään vuoden ikäisen muksun kanssa. Esimerkiksi tällä viikolla mies on ajanut kaasu pohjassa kotiin iltaisin, että ehtii ennen lapsen nukkumaan menoa.

Voisin kyllä kuvitella, että jos tilanne olisi arkisin toisenlainen, voisin nauttiakin viikonlopuista, jolloin toinen on omissa menoissa.

[QUOTE="tiuku";27400654]Kuulostaa mukavalta.
Mä en suoraan sanottuna oikein osaa olla yksin - varsinkaan öitä.. Miehellä on nyt tulossa parin päivän työreissu, ja jään ensimmäistä kertaa yksin kahden lapsen kanssa. 3-vuotias uhmaikänen ja 5kk ikänen vauva.. Mä suoraan sanottuna odotan kauhulla :-)[/QUOTE]

Sano muuta. Mun mies lähti tänään reissuun ja tulee sunnuntaina. Mä olen yksin 3 kk vauvan ja 3- ja 4-vuotiaiden kans. Päivät kyllä menee hyvinkin, mutta illat ja yöt jännittää ja pelottaa.

Sano muuta. Mun mies lähti tänään reissuun ja tulee sunnuntaina. Mä olen yksin 3 kk vauvan ja 3- ja 4-vuotiaiden kans. Päivät kyllä menee hyvinkin, mutta illat ja yöt jännittää ja pelottaa.

Muistan tämän tunteen kun ekoja kertoja oli kahden lapsen kanssa yksin. (ikäero 1v9kk).
Tähän vinkiksi se, että ei kaiken tarvitse mennä kellon tarkkaan. Mikäli lapset eivät meinaa rauhoittua omiin sänkyihin niin voihan sitä joskus tehdä poikkeuksen ja ottaa viereen. Silloin kun lapset olivat pienempiä, halusin nukkua heidän kanssaan samassa huoneessa että ovat siinä lähellä "turvassa". Hyvin kaikki menee, älä huoli.

Mä olen taas niin tottunut olemaan yksin että vaikeampaa olla jonkun kanssa. Oman pojan kanssa tietty eri juttu. Mut kuulostaa todella mukavalta viikonlopulta teillä :).

Tällä hetkellä innostaa kun huomenna on jo perjantai. Hyvällä lykyllä tämä pieni vilustuminenkin menee ohi ja voi nauttia viikonlopusta terveenä.

Mua ilahduttaa tänään se, että huomenna lähden mökille likkakavereiden kanssa. :D Vaikkaan, että miehellä ei ole samanlaiset fiilikset kun ap:llä...

Höh, miksei olisi? Kun mulla on työmatkoja tai tyttöjeniltoja niin mun mies ainakin oikein latautuu sitä varten että tekevät lasten kanssa sellaisia huippukivoja juttuja. Milloin kyläilevät miehen kavereiden ja sukulaisten luona, milloin menevät veneretkille tai makkaranpaistoon. Saunovat, herkuttelevat, katsovat leffaa. Mä ottaisin herneen nokkaan jos minun täytyisi ajatella että miehelle on jotenkin epämukavaa jäädä lasten kanssa kun kuitenkin minäkin hänelle annan tilaa ja aikaa mennä omiin menoihinsa. Molempiin suuntiin pitää pelata.
Mua ärsyttää joidenkin ystävien miehet jotka näyttää pitkää naamaa jos emäntä kerran-kaks vuodessa jonnekin on lähdössä niin että mies joutuu vetovastuuseen.

Höh, miksei olisi? Kun mulla on työmatkoja tai tyttöjeniltoja niin mun mies ainakin oikein latautuu sitä varten että tekevät lasten kanssa sellaisia huippukivoja juttuja. Milloin kyläilevät miehen kavereiden ja sukulaisten luona, milloin menevät veneretkille tai makkaranpaistoon. Saunovat, herkuttelevat, katsovat leffaa. Mä ottaisin herneen nokkaan jos minun täytyisi ajatella että miehelle on jotenkin epämukavaa jäädä lasten kanssa kun kuitenkin minäkin hänelle annan tilaa ja aikaa mennä omiin menoihinsa. Molempiin suuntiin pitää pelata.
Mua ärsyttää joidenkin ystävien miehet jotka näyttää pitkää naamaa jos emäntä kerran-kaks vuodessa jonnekin on lähdössä niin että mies joutuu vetovastuuseen.

meillä kans mies tykkää puuhata lasten kanssa. Harvemmin kyläilevät,, mutta luonnossa liikkuvat ja paljon. Rakentavat mm majoja joita mä en koskaan jaksa alkaa tekemään... Ainakaan olohuoneeseen mikä on miehen ja lasten lempi puuhaa kun mä EN ole paikalla :D

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas

Kyllä mä saan mennä niin usein kuin siltä tuntuu eikä mies siitä mökötä. Onhan sillä omiakin menoja, joten vuorollaan mennään. Mies on vaan aika ressissä nyt töiden takia ja viikonloppuna on la yhet synttärit ja su pojan futisturnaus, joten ei ole mahkuja tehdä niitä kivoja juttuja. Yleensä siis puuhaa jotain kivaa lasten kanssa, jos ovat keskenään, kuten minäkin (jos jaksan :snotty:).

• Tykkää
Olib kiva lukea tätä ketjua... tästä(kin) huomaa miten pölyttynyt käsite on se, ettei miehet huolehdi lapsistaan ja että miehet kokevat perheen rasitteena ja hauskojen asioiden estäjänä. Miehethän tykkäävät lapsista(an) ja haluavat viettää aikaa lastensa (ja vaimonsa) kanssa. :) Hyvä miehet!

• Tykkää
Olib kiva lukea tätä ketjua... tästä(kin) huomaa miten pölyttynyt käsite on se, ettei miehet huolehdi lapsistaan ja että miehet kokevat perheen rasitteena ja hauskojen asioiden estäjänä. Miehethän tykkäävät lapsista(an) ja haluavat viettää aikaa lastensa (ja vaimonsa) kanssa. :) Hyvä miehet!

Tämä on niin totta <3 Pitää vaan heti alkuunsa etsiä mies jonka kanssa lapsia KANNATTAAkin tehdä ;)

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija

Yhteistyössä