Ihana vauvamaha TIELLÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja masu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

masu

Vieras
Ahdistaa!! Mä en löydä mistään sopivia mammavaatteita päälleni! Ostin just bebesin 80e maksavat farkut, jouduin tekemään kovan työn lyhentäessäni ne ja nyt sitten huomasin, että en voi istua ne päällä! Heti alkaa supistelemaan, kun ne jotenkin painaa alavatsaan.
Oon miettinyt, että mun maha on varmaan jotenkin niin alhaalla, ettei mitkään housut meinaa mennä päälle! Vai miten te muut oikein istutte mahojenne kanssa? Eihän nyt sellaisia housuja voi pitää, minkä kanssa ei voi bussissa istua!
Aaargh!
Rasittaa! Ja millään verkkareilla en varmana lähde ihmisten ilmoille!

Mistä saan housuja? :(

mie ostin aikoinani sattumalta h&m:stä semmoiset todella kevyet ja vyotäröä löytyi , eikä ne ollu ees mamma housut=)niitä sitten pidin loppu raskauden verkkareiden ohella=) minullakin oli iso maha ja kaikki housut painoi.

Mulla on kanssa hyvin supistusherkkä maha, mikään ei saa painaa. Parin kaverin kanssa just juttelin ja niillä on/oli sama juttu. Sain sit jo etukäteen vinkin, et noi "muodikkaat" mammafarkut kantsii jättää väliin, sillä niissä tosiaan tuo alareuna alkaa painaa ja sit supistaa. Hyvä, että sain, sillä mäkin olin kattellu (varmaan aika samoja) housuja kuin sä...

Mutta täältä (odotuspuolelta) löysin yhden keskustelun, jossa joku oli tehnyt mammafarkut itse ja laittanut kuvia omista housuistaan. Tein sit samalla tavalla. Otin vanhat farkut ja niistä leikkasin etuosan pois u-mallisesti ja takaa vyötärökaistaleen kokonaan pois. Tilalle ompelin trikooresorista "tuubin", joka siis tulee koko vatsan alueelle ja selästä n. 10 cm ylemmäks kuin normaali vyötärökaistele. Ei ollu vaikeet tehdä, vaikken kovin paljon ompelekaan. Parasta noissa oli vielä se, et tuli tosi halvoiksikin (resori ei montaa euroa maksanut) ja noissa tosiaan, kun koko vatsaosuus on resoria, se joustaa ja joustaa eikä mikään paina. :D Meinasin tehdä nyt toisetkin, kun on vähän tullut painoa ja alkaa tuntua reisistä nuo vanhat farkut kireeltä.

Mulla oli ongelma kanssa raskausaikana, että mistä löydän housut, jossa masua ei purista. Enkä löytänytkään, joten tuunasin vanhat farkkuni vauvamasulle sopivaksi. Leikkasin sivusaumasta sivusaumaan koko etuosan pois tuosta ylhäältä. Siis niin, että vetskari lähti kokonaan pois. Sitten laitoin tilalle resorineulosta kaksinkertaisena. Neuloksen laitoin sivuilta vähän vekeille niin, että kasvavalle mahalle jää riittävästi tilaa. Sen vekitys sen takia sivuille, että resorin pala olisi riittävästi korkea, että tulee koko masun yli. Vaikea selittää, kun ei pysty näyttämään.... Jos kiinnostaa ja et saanut näistä ohjeista selkoa vaan haluat tarkempia ohjeita, niin kysy, neuvon kyllä :)

Löysin vielä sen ketjun tuolta odotuspuolelta. Siellä Johjon kirjoituksessa oli niitä kuvia ja parempi selostus siitä, kuinka ne tehdään. :) Jos jotakuta kiinnostaa... Ja mun omat kiitokset Johjolle vinkistä. :D

Tässä ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1110649,25

Mulla on sama ongelma, eli Bebesin hienot farkut painaa istuessa. Onhan ne nätit, kun kävelee kaupungilla :/ . Mulla tilanteen pelasti äitiyshameet, esikoisen aikaiset vanhat under the belly farkut ja tämä: http://www.taikapilvi.com/product_i...id=32&osCsid=64056b28d545d61868cc9c383df48d60.

Tuon Belly Beltin kanssa voi oikein mainiosti käyttää vanhoja farkkuja ja päälle heitän vaan masutuubin, jotta vetskari ei pilkota. jatkopaloja on kolmea eri kokoa ja vielä menee kaikista lyhin pala. Rv on nyt 22+2.

Yhteistyössä