Ihana keskiraskaus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammuliini

Vieras
Mä oon NIIIIIN poikki, etten vielä koskaan eläissäni! Onneks ei tarvi tehdä töitä (oon saikulla...), sillä nukkuisin meleki kellon ympäri. Jalat painaa tonnin ja silmät ei pysy tikuillakaan auki. AAARGH!

Ja mä ootin tätä ihanaa keskiraskautta kuin kuuta nousevaa... turhaan.

Onko tää mitenkään normaalia??! Vai pitääkö alkaa hakea apua!!?

hemo oli 115, lääkärin mukaan ihan ok, ei kuulemma antanut aihetta lisärautaan. raskausvitamiienja kyllä syön ja muutenkin ihan monipuolisesti.
ulkoilu on sattuneesta syystä (*katsoo ikkunasta ulos*) jäänyt nyt hiukan vähemmälle. enkä oikein pysty raahautumaankaan sinne, kun iahn ylös nouseminenkin raastaa ja rasittaa.
tiedän: valivalivalitusta, mutta kun alkaa hiukan huolestuttaa...

Minäkin odotin keskiraskautta (nyt rv23+2) kuin kuuta nousevaa, vauvan liikkeiden takia. Mutta kyllä tämä taitaa käydä vielä enemmän stressin päälle kun ei niitä liikkeitä tunnu joka päivä :(
Eilen kävin viimeksi neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä kun ei ollut koko päivänä liikkunut. Kuuluihan ne äänet ihan normaalisti.
Tänään taas ollu ihan yhtä hiljaista kuin eilenkin. Ja en tiedä ilkeänkö edes soittaa neuvolaan tästä asiasta. Aamulla ois kuitenkin normaali käynti.
Mutta huolestuttaa vaan niin paljon :'(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hemo oli 115, lääkärin mukaan ihan ok, ei kuulemma antanut aihetta lisärautaan. raskausvitamiienja kyllä syön ja muutenkin ihan monipuolisesti.
ulkoilu on sattuneesta syystä (*katsoo ikkunasta ulos*) jäänyt nyt hiukan vähemmälle. enkä oikein pysty raahautumaankaan sinne, kun iahn ylös nouseminenkin raastaa ja rasittaa.
tiedän: valivalivalitusta, mutta kun alkaa hiukan huolestuttaa...

Jos hemppa menee alle 120 niin kyllä sillon pitäis ottaa rautatabuja. Näin ainakin mulle aina sanottu.
Vaikka ulkona onkin märkää ja ei niin nättiä niin mene silti sinne. Ota vaikka joku hyvä lehti mukaan ja lue sitä siellä istuksien penkillä =) Sen jälkeen tulet sisälle ja syöt jotain kuumaa keittoa :p

Mulla keskiraskaus on molempien kohdalla ollut kaikista rankin. Olin paljon sairaslomalla väsymyksen, selkä säryn ja liitoskipujen takia. Alku- ja loppuraskaus olikin sitten helpompia.

Ai mikä? Missä? :laugh: Ei täällä ainakaan... :kieh: Kipua. Kipua siellä, kipua täällä ja kun kipu loppuu, kipu alkaa. :xmas: Ja väsymys. Sen piti mennä jo ohi, mutta alkoi uudestaan (hemppa kuitenkin 138 ei johdu siitä ). Ja huolta: oliko toi supistus, milloin se edellinen tuli, tuleeko näitä nyt liian usein, mikä toi kipu on, onko se vain kasvukipua, missähän ne liitoskivut tuntuu, onko toi niitä ...vaiko sittenkin supistus. :xmas:

Mä EN tykkää raskausajasta. Mutta tahtoo sen palkinnon... :snotty:

Heh, kiitos vinkeistä ja ennen kaikkea KIITOS TUESTA!!! Onpa ihana kuulla, etä ei tää kaikilla muillakaa mitään auvoa ole...
Anoppi jo ilmoitti, että 'kyllä sinun nyt PITÄÄ tuntea itsesi energiseski. Minullakin oli keskiraskaus NIIIIN ihanaa aikaa eikä tuollaiset asiat miksikään muutu, vaikka ruoka-asiat muuttuisivatkin' (ollaan siis tapeltu siitä, saanko syödä kylmäsavulohta 8tyhjiöpakattua) vai en... Vaikka ei anoppia kovin tosissani otakaan, niin silti se kirpaisi.

yrit'än jaksaa raahautua tuohon lähipuistoon happihyppelylle. otan ledhen tosiaan mukaan, jos vaikka löytyis suht kuiva penkki!