ihana kätilö oysissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Nuori naiskätilö, joka oli niin ymmärtäväinen ja kannustava! Halasi vielä synnytyksen jälkeen. Onko muilla kokemuksia tästä Vakkalasta? :flower: :flower: :flower:

Mulla oli synnytyksessä hyvä kätilöopiskelija Vuorjoki, joka hoiti synnytyksen ammatillisesti. Tuli kyllä imukuppisynnytys ja väkeä oli liuta huoneessa. :D

Osastolla oli taas kyllä osa ihan ala-arvoista väkeä käytöksen suhteen. Oys:ssa synnytin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 17:18 pikkuötökkä kirjoitti:
Osastolla oli taas kyllä osa ihan ala-arvoista väkeä käytöksen suhteen. Oys:ssa synnytin.

oliko "nuoriso" taas vauhdissa...? vai joko siellä vanhemmatkin fiduilee?

ooteko huomannu, että onko siivoojat joka paikassa samnlaisia; kolistelevat, paiskovat ovia, kävelevät huoneeseen päiväätä sanomatta yms. tai ehkä jos tarpeeksi kauan kohdellaan kuin ilmaa, niin muuttuu sellaiseksi... ja onhan se ihan jees, että vauva tottuu elämisen ääniin, mutta rajansa kaikella...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 17:18 pikkuötökkä kirjoitti:
Mulla oli synnytyksessä hyvä kätilöopiskelija Vuorjoki, joka hoiti synnytyksen ammatillisesti. Tuli kyllä imukuppisynnytys ja väkeä oli liuta huoneessa. :D

Huhuu, laittakaa äidit sitä palautetta, niin saadaan parannusta tilanteeseen, kiire kyllä varmasti aiheuttaa sen, että äideistä tuntuu, et hänelle ei anneta huomiota eikä ehditä ohjata eikä neuvoa tarpeeksi. Ikävää kun oot kokenu hoitajien käytöksen ala-arvoiseksi. :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 20:49 hoituri kirjoitti:
Huhuu, laittakaa äidit sitä palautetta, niin saadaan parannusta tilanteeseen, kiire kyllä varmasti aiheuttaa sen, että äideistä tuntuu, et hänelle ei anneta huomiota eikä ehditä ohjata eikä neuvoa tarpeeksi. Ikävää kun oot kokenu hoitajien käytöksen ala-arvoiseksi. :hug:

miks se jätetään aina äidin vastuulle? koin ihan samalla tavalla kohtelun osastolla suurimmaksi osaksi huonoksi, jätin kyllä palautettakin. mut kotiuttavalla hoitajallaki vois "kellot soida" siinä välissä kun äiti purskahtaa onnen kyyneliin kun kuulee sanat "voit lähtä kotiin"

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 20:55 mammammaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 20:49 hoituri kirjoitti:

miks se jätetään aina äidin vastuulle? koin ihan samalla tavalla kohtelun osastolla suurimmaksi osaksi huonoksi, jätin kyllä palautettakin. mut kotiuttavalla hoitajallaki vois "kellot soida" siinä välissä kun äiti purskahtaa onnen kyyneliin kun kuulee sanat "voit lähtä kotiin"

Siis kyllä mullakin pääsi itku kun sain luvan lähteä kotiin, mutta päinvastoin kuin joillakin, mulla kohtelu oli koko osastolla oloajan hyvää. Ei moittimista.

Siis henkilökunnan käytös oli välistä ihan #&%£$!*. Ekan lapsen tein, mutta paljon ollut lasten kanssa, joten ei siinä suhteessa ongelmia. Mutta minun lapsella ainaki heti tyrkytettiin maitopulloa ja tuttia. Lapsi ei olis saanu ilmeisesi itkeä yhtään joidenki hoitajien mielestä.

Palautetta annoin suoraan hoitajille itselleen ja yks otti niin nokkiinsa, että ei enää vuoronsa aikana "hoitanut" minua vaan mulle tuli toinen hoitaja.

Itse olin 22v synnytyksen aikana ja kun seuraavan "teen", niin poliklinikkasynnytys ja sen 8h päästä kotia. Enää en kiduta itteäni osastolla. Vaikka oli siellä kyllä mukavaakin henkilökuntaa. Ei sillä. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 15:34 jep kirjoitti:
osastolla 13 oys:ssa ihana kätilö Eija!!

kiitos :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Olisko Eija Malinen, oin kans joulukuussa osastolla 13 ja tämä ko. kätilö oli aivan MAHTAVA!!!! :heart: :hug: Osasi yksinkertaisesti ottaa KAIKEN huomioon, mitä juuri synnyttänyt äiti tarvitsi, todella ammattitaitoinen ja kokenut!!!

Synnytyksessä minulla oli huippu kätilö Määttä. Muitakin kätilöitä oli, mutta nimiä en muista. Lääkäri oli Törmänen. Koko porukkaa voi vain kiittää.

Osastolla 13 olikohan Poikajärvi-niminen kätilö, joka neuvoi hyvin vauvanhoidossa. Lisäksi yksi toinen nuori kätilö, jonka nimeä en muista. Oliskohan etunimi ollut Tanja? Vanhemmat rouvat taas olivat aika nihkeitä, ja muutenkin osastolta jäi kuva, että ei paljon neuvota vaan äidit ovat oman onnensa nojassa ja pitää älytä itse kysyä. Nooh.. pakkohan sen vaavin kanssa on kotonakin pärjätä.

mulla oli Mirva kätilönä tammikuussa ja oli ihana ja lämmin persoona. jäi synnytyksestä positiiviset fiilikset!
osastolla 13:2 oli myös (ettei vaan ollut Tanja?) ihana henkilö tukemassa tätä esikoispojan kokematonta äitiä, huolehti meidät aamutoimien läpi ja oli iloinen joka aamu!! KIITOS oys:iin täältä! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.02.2006 klo 23:03 BELLA1 kirjoitti:
\

Olisko Eija Malinen, oin kans joulukuussa osastolla 13 ja tämä ko. kätilö oli aivan MAHTAVA!!!! :heart: :hug: Osasi yksinkertaisesti ottaa KAIKEN huomioon, mitä juuri synnyttänyt äiti tarvitsi, todella ammattitaitoinen ja kokenut!!!

sama henkilö!!! :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 10:58 jep kirjoitti:
\
\

Minäkin muistan lämmöllä Eijan, olin joulukuun alkupuolella - 05 osastolla 13. Eijalta sai paljon tukea, ymmärrystä ja tietoa ja hänellä oli aina aikaa. Vauvani oli valohoidossa ja Eija eli kanssani siinä hetkessä että ovatko vauvan bili-arvot nousussa vai laskussa.
Kun vihdoin kotiin lähdönaika koitti, oli ihanaa että juuri Eija oli työvuorossa ja ilotsimme yhdessä ja sain halata ja kiittää häntä kaikesta hyvästä huolenpidosta !
Kerrassaan ihana kätilö, kunpa kaikki kätilöt olisivat hänen kaltaisiaan. Muutenkin kyllä kätilöt tuolla osastolla olivat mukavia, mutta erityisesti Eija jäi mieleen.

Minulla oli ihanat kätilöt ja kaikki oli muutenkin erinomaista. Synnytin Joensuussa. Musta synnyttäneiden osasto oli ihana onnellinen turvaparatiisi!!! Kiitokset kaikille hoitajille. Myös laitoshuoltajat olivat mukavia.

Varmasti jollakulla on huonojakin kokemuksia, mutta kyllä mä uskon, että valtaosa sairaalan henkilökunnasta tekee parhaansa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2006 klo 23:13 Rosella-76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2006 klo 10:58 jep kirjoitti:
\
\

Minäkin muistan lämmöllä Eijan, olin joulukuun alkupuolella - 05 osastolla 13. Eijalta sai paljon tukea, ymmärrystä ja tietoa ja hänellä oli aina aikaa. Vauvani oli valohoidossa ja Eija eli kanssani siinä hetkessä että ovatko vauvan bili-arvot nousussa vai laskussa.
Kun vihdoin kotiin lähdönaika koitti, oli ihanaa että juuri Eija oli työvuorossa ja ilotsimme yhdessä ja sain halata ja kiittää häntä kaikesta hyvästä huolenpidosta !
Kerrassaan ihana kätilö, kunpa kaikki kätilöt olisivat hänen kaltaisiaan. Muutenkin kyllä kätilöt tuolla osastolla olivat mukavia, mutta erityisesti Eija jäi mieleen.

minä muistan hänet myös. hänen antamat neuvot olivat maalaisjärjellä ja blondilogiikallakin ymmärrettävissä. kuinka joku voikin olla niin oikealla alalla! herttainen ihminen

:flower: =)

Yhteistyössä