Alkuperäinen kirjoittaja äly;10657178:
Kuinka niin maksutonta asumista ja kenelle silti asunto on maksullinen, sen omistajalle? Millainen, mistä tietää, kuka järjestää, miten? Onko vaimo reagoinut mitenkään selvästi seksin poisjääntiin tai haluttomuuteesi? Onko hän ilmaissut pettymyksiään, ehkä odotuksiaan näinä päivinä tai vihjaillut intiimijatkoon liittyviä?
Onko siitä mitään mielikuvaa mitkä tehtävät olisivat Sinun vastuullasi hoidettavia? Entinen malliko ja lisäksi suuri osa erikoisjärjestelyistä? Työn jälkeen matka 'kotiin' ja hommiin, vakio-ohjelma? Vai miten vaimo ilmoittelisi aputyömääriä? Kenties tarpeen mukaan aina halutessaan tilaisi ajan tekstiviestillä? Joustava poistuminen rutiiniyöpymiseen omin toimin ja vähin äänin?
Puntaroikos tämä omana yksinhuoltajana käyvänsä töissä? Minkä ikäisenä 'iltatähti' esiintyy ja mitä isän käynneistä toivoskelee? Osallistuvatko varttuneemmat kodinhoitoon? Millätavoin läsnäolostasi on ilmennyt olevan vaivaa. Mitä vaimo sanonut, itse tuumaat? Ennen, nyt ja kuinka jatkossa arvelisit voivasi vähentää ympäristöhaittaasi?
Oletko tehnyt suunnitelmiin omia muutosehdotuksia? Onko jotain ideoitasi hyväksytty? Aiotko tehdä käytännollisyyteen tähtääviä aloitteita? Osallistuvatko lapset tilanteen mietintään ilmaisten tavallisia halujaan ja ehkä yllättäviäkin ajatuksiaan? Mihin perheen olisi hyvä hänen mielestään mennä, päästäkseen eteenpäin? Millainen olisi hänelle sopiva puoliso?
Näihin jos saat vastatuksi mahdollisimman moneen, vaikka omaan tahtiin ja ajan kanssa parhaasi mukaan ajatellen, niin hyvä. Plussaa on jos jaksat huomauttaa niistäkin mihin et löydä sanottavaa.
kakkosasunto oma kesäasunto. kotihommia tekisin ihan minimaalisen määrän, muutenhan vaimon arki ei tunnu yksinhuoltajan arjelta.pettymyksiä on tullut esille perhe elämän sitovuutena mutta nyt kun kaksi lasta melkein aikuisia elämässä enemmän vapaa-aikaa. Olen mielellään tehnyt (jos mahdollista) kaiken pikkunäppärät rempat, korjaukset,tietokoneet, pihatyöt, vähän apuna siivouksessa ja ruuanlaitossa. nyt ajattelin käydä vain ihan akuutin eli ei varmaan joka päiväkään.
työssäkäynti jatkuisi normalisti. iltatähtikin jo koulussa. hänen päivänsä vain jatkuisivat kun olen hakenut hänet tähän asti koulusta kun olen itse lähtenyt töistä.
vaimo sanoo että kun tietää esim minun tulevan 10 min. päästä. "möykky" tuntuu mahassa vaikka kotia tullessani menee tunteja puhumatta mitään. SIINÄ SE ISOIN ASKARRUTTAVA KYSYMYS. MITEN VOIN TIETÄÄ ETTÄ JOS KOE-ERO PÄÄTTY AVIOLIITON JATKUMISEEN MITEN VOIN TIETÄÄ VARMASTI HALUAAKO VAIMO TOSISSAAN MINUA VAI OLIKO YKSINHUOLTAJAN ARKI LIIAN RANKAA (TEEN AIKUISTEN OIKEASTI PALJON KODIN HYVÄKSI).
lapset ovat vielä tänään tietämättömiä( paljonkohan ovat itse huomanneet tilanteesta) mutta pakko kertoa lähipäivinä.
ratkaisuja olen esittänyt kahlittuna oloon esim. tyttöjen reissuja saa jatkaa ilman aamukatkeruutta(aimo epäilee heti että onnistuuko? käskin kokeilla). alkaisin enemmän harrastamaan omia juttuja eli olisin itse pois joinakin iltoina sopivan harrastuksen parissa( koti ja siinä pienten askareitten tekeminen on ollut mieluisaa joten olen kyllä melkoinen koti-ihminen).
Minulle olisi hänen mielestä parempia vaimoehdokkaita koska meillä ei ole yhteisiä harrasteita oikein mitään. Mitään oikeanlaista miestyyppiä hän ei osaa kertoa.uutta miestä häh ei halua(ei kerro?)
olemme keskustelleet mahdollisesta erosta ja siitä mitä sen jälkeen. vaimo jäisi paikkakunnalle lapsineen. talo myyntiin.
minä olen ajatellut että silloin alkaa minun prosessi siitä mitä tehdä loppu elämä. varmaa olisi se että en voisi jäädä paikkakunnalle koska siellä liian monta asiaa jo päivärutiineissa mitkä pistäisi sydämmeen. entinen talo, nähdä lasta jonka kanssa ei voisi leikkiä silloin kuin haluaa...
muuttaisin pois. TÄMÄ AJATUS ON VAIMOSTANI AIVAN HIRVEÄ JA KYLMÄ.VOISINKO OIKEASTI JÄTTÄÄ TÄMÄN KAIKEN.nyt tuntuu että voin mutta jos se tilanne tulee eteen niin saa nähdä silloin