ihan ymmällään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä rakastaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä rakastaa

Vieras
aina ei järki riitä selvittämään ongelmaa vaikka kuinka haluaa. viime kesään asti on mennyt ihan hyvin. muutaman päivän mykkäkouluja on ollut ja sovinnot niistä aina tehty.vaimoni on saanut käydä omia reissuja ystäviensä kanssa ja myös minä. nyt näyttää että ero tulee vaikka en tiedä edes kunnolla syytä.keskusteluja on käyty mutta mitään konkreettista syytä mitä pitäisi suhteessa korjata ei ole löytynyt. olisin valmis kaikenlaiseen parisuhde neuvontaan mutta vaimo ei.olemme pikkuhiljaa kotona kuin vieraat ihmiset toisillemme kotona olen ollut kaikissa töissä ja lasten hoidossa mukana ja seksi se ei ole ongelma. kolmatta osapuolta ei ole kuvioissa ollut koskaan. ikäkriisistä olen lukenut ja sen suhteen taidan olla aika voimaton.
Voisiko joku nainen valaista voinko aloittaa ongelman purkamisen jostain tietystä asiasta ?

Alkuperäinen kirjoittaja vielä rakastaa;10653135:
nyt näyttää että ero tulee vaikka en tiedä edes kunnolla syytä.keskusteluja on käyty mutta mitään konkreettista syytä mitä pitäisi suhteessa korjata ei ole löytynyt.

Huomioni kiinnittyi näihin lauseisiin ja etenkin sanoihin "Kunnolla" ja "konkreettista". Ongelmat eivät läheskään aina esittäydy konkreettisessa, helposti kiinni tartuttavassa muodossa vaan pinnan alla, varsinkin jos ovat saaneet kehittyä jonkin aikaa. Siksi juuri niin vaikeita ovatkin.

Onko sinulla kuitenkin aavistuksia? Ehkä olet jäljillä tiedostamattasi?

jäi muutamia asioita ilmoittamatta. yhdessä 21 v. aloitettu tosi n
uorin
a. lapsi 3 joista 2 melkein aikuisia ja iltatähti. ehkä syy voi olla vaimon nuoruuden "menettämisestä" per
heenpidolle ja nyt olisi sen aika

Ikäkriisikin voi olla monensävyinen. Siitä riippuu, mihin malliin parisuhde asettuu jatkossa. Jos kriisi on menetys-ja rajoitekeskitteinen, on kenties hankalampaa päästä yli ja eteen päin.

Se voi olla myös melankolista mutta suloista koetun ja eletyn läpikäymistä. Senkin läpikäyminen ehkä ilmenee käyttäytymisessä puolisoa kohtaan (myös väliaikaisena etääntymisenä) mutta parhaimmillaan siitä syntyy hyvää rakennusainetta tulevalle.

Joka tapauksessa, päätökset ja valinnat on tehty - tai joskus niihin on vain ohjauduttu, ja niiden kanssa meidän on vaan elettävä. Kasvua on niin kauan kuin elämää. Toivottavasti vaimosi pääsee sinuiksi elämänvalintojensa kanssa, mikäli niistä on ongelmissanne kyse kuten tuossa pohdit.

sivusuhdetta, älä ala siitä kyselemään, koska se ajaa teidät 100% eroon, vaan anna vaimosi säätää, hän saa sitten lunta tupaan ja routa ajaa porsaan kotiin.

olen itse miettinyt ihan samaa että siihen en ala.kaksi syytä luottamus ja välien pahentuminen syyttelyssä. vaimo miettii että voinko muuttua mieheksi joka päästää tyttöjen illanviettoihin ilman aamukatkeruutta(alkuvuosina olin sellainen). kuitenkin olen kriisin aikana päästänyt hänet miettimään tilannetta joskus klo 24.00 useammaksi tunniksi olemalla aamulla epäileväinen. taidan olla muutoskykyinen. Kuiten minua kohtaan on hänellä nyt epäilyksiä perättömästä juorusta ja parista puhelusta joita en voinut puhua muiden kuullen. koe-ero tulossa ja toivon että avioliitto ei lopu sen jälkeen.

En ole nainen, mutta hyvin kaksijakoisesti ajattelen tuollaista koe-eroa. Käydään maailmalla kokeilemassa siipiä ja luvalla olemaan sinkku. Jos homma ei onnistukaan, niin palataankin kotiin. Minun pitkämielisyyteni ei tuollaiseen riittäisi, tulkitsisin se alistamiseksi ja itse olisin varasuunnitelma. Kannattaisi varmaan hommata heti nainen lähteneen tilalle, niin ei tulisi sellaista vahinkoa, että ottaisi vielä lähteneen takaisin.

Mutta toisaalta olisihan se hienoa palata takaisin, jos huomaisi tehneensä typeryyden. Maailma on erittäin karu paikka, siellä ei päätä silitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä rakastaa;10656645:
koe-eron aikana olisimme kuitenkin aviopari suhteessa joten uutta kumppania ei kumpainenkaan hae.
Tuntuu tässä tapauksessa ihan oikeasti uskottavalta ettei kyse ole sen paremmin uuden aviomiehen kuin vaimonkaan hakemisesta. Sellaiseen ei nyt näyttäisi olevan halua kummallakaan.

Avioliittohan ei voikaan juridisesti muuttua mitenkään ellei sitä pureta, koska koe-eroakaan ei käsitteenä tunneta. Avioero ja asumusero laissa kyllä mainitaan, mutta avioeroa ei voi kokeilla. Asumuseron yhteydessä tiedetään koeaikakin olevan. Onko tämän koe-eron tarkoitus olla määräaikainen vai toistaiseksi jatkuva? Onko kyseisen 'koe-eron' käytännon toteutuksesta sovittu jotain yksiselitteisiä sääntöjä vai mennäänkö sen mukaan mitä tästä 'termistä' sattuu kenenkin mieleen minäkin hetkenä tulemaan?

tarkoitus on selvittää asuminen ilman kumppania.
Mitä tällä kokeella siis tarkkaanottaen halutaankaan saada selville? Ajankäyttöä johon ei tarvitse sisällyttää lainkaan kumppanin mahdollisia suunnitelmia, eikä siihen liittyviä neuvotteluja jos ei halua? Ketkä muuttaa minne ja kuka sen takia lisääntyvät kulut maksaa? Entä lasten tarpeet ja aikataulut? Keitä asuisi yhdessä sekä ketkä erillään kustakin ja millä tyylillä, millaisin järjestelyin?

Miten saisit oltua edelleen kaikissa kotitöissä ja lasten hoidossa sujuvasti mukana? Jos seksi ei ole koskaan ollut ongelma, niin kuinka sen vieläkin saisi toimimaan ilman vaivoja ja häriöitä, tai suurinpiirtein vaikeuksitta?

koe-erossa joudun muuttamaan pois(onneksi maksuton asunto tiedossa). kävisin töissä mutta perhettä tapaaminen ja kotiaskareissa auttamista olisi vaimoni haluama määrä. hänen täytyy ajatella asioita ympäristössä jossa minun läsnäolo ei vaivaa.hän puntaroi silloin elämää yksinhuoltajana ja omana itsenään vaihtoehtoisesti onko perheenä yhdessä eteenpäinmeno ja molempien muuttuminen toiselle sopivaksi puolisoksi. itse olen paljon jo muuttunut mutta vaimo mietteet kesken.Olen suomeksi sanottuna muuttunut"surkean näköiseksi" tämän prosessin aikana. onneksi on vielä työ jossa ajatukset saa irti melkein kokonaan tilanteesta. takarajaa koe-eron pituudelle ei ole määrätty ja toivon että se selviäisi jonkun viikon sisällä. seksikin on jäänyt pois mutta ei tässä mielentilassa oikein tee mielikään.

Kuinkahan pitkälle annat itseäsi pompottaa?

Ei se ole mikään koe-ero, jos käyt auttamassa. Ja miksi sinun pitää muuttaa? Voihan vaimosikin muuttaa pois ja lapset jää sinulle, voit sitten päättää otatko hänet takaisin tiskaamaan.

Nyt sitten lopetat nöyristelemisen, on olemassa vapaita naisia, jotka eivät edellytä sinulta heidän palvelemistaan.

Parisuhde on tasa-arvon suhde, jossa molemmilla on itsenäisyys ja aivan yhtä paljon päätäntävaltaa yhteisiin asioihin. Vaikka onhan tämä aika yleistä, että miehet tekevät kiltisti juuri niin kuin heille sanotaan.

En minä ainakaan suostuisi kotoani mihinkään muuttamaan, jos toisen tekee mieli kokeilla eroa. Muutakoon se joka sitä eron kokeilua hinkuaa. Ja vielä pitäisi käydä askareita tekemässä ja perheen kanssa aikaa viettämässä vaimon määräämään tahtiin. Outoa totta tosiaan. Ja arvaan että tietysti vaimo haluaa että kaikki laskut maksat kuten ennenkin. Lokoisat päivät tulossa muijallesi!

Sano vaimolle jämäkästi että jos haluaa eron, niin et aio vaikeuttaa sitä, aivan vapaasti etsii itselleen asunnon jostain pariksi kuukaudeksi ja kokeilee miltä se sinkkuilu tuntuu. Sinä jäät kotiin, ja jos vaimo lapsia haluaa tavata, niitä tavataan sitten siellä omassa luukussa, ei entisessä kodissa. Sanot myös että ero on sitten ero ja et anna mitään takuita yhteenpaluusta, jos tapaat sinä aikana jonkun toisen niin entiseen tuskin on paluuta. Ei tuollainen nössöily ja takaportin auki pitäminen mitään auta muuta kuin antaa toiselle luvan käydä pitämässä omaa kivaa ja turvallinen koti on aina varalla odottamassa. Ei tuollainen pelleily ole aikuisten ihmisten meininkiä. Jos suostut tuohon niin vaimosi pitää sinua täytenä vellihousuna jota voi määräillä miten vaan. Ainoa toivosi on kasvattaa selkäranka ja sanoa rauhallisesti sanottavasi ja myös pysy siinä, tuli mitä tuli.

Olen muuten itse nainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä rakastaa;10656992:
koe-erossa joudun muuttamaan pois(onneksi maksuton asunto tiedossa).
Kuinka niin maksutonta asumista ja kenelle silti asunto on maksullinen, sen omistajalle? Millainen, mistä tietää, kuka järjestää, miten? Onko vaimo reagoinut mitenkään selvästi seksin poisjääntiin tai haluttomuuteesi? Onko hän ilmaissut pettymyksiään, ehkä odotuksiaan näinä päivinä tai vihjaillut intiimijatkoon liittyviä?

kävisin töissä mutta perhettä tapaaminen ja kotiaskareissa auttamista olisi vaimoni haluama määrä.
Onko siitä mitään mielikuvaa mitkä tehtävät olisivat Sinun vastuullasi hoidettavia? Entinen malliko ja lisäksi suuri osa erikoisjärjestelyistä? Työn jälkeen matka 'kotiin' ja hommiin, vakio-ohjelma? Vai miten vaimo ilmoittelisi aputyömääriä? Kenties tarpeen mukaan aina halutessaan tilaisi ajan tekstiviestillä? Joustava poistuminen rutiiniyöpymiseen omin toimin ja vähin äänin?

hän puntaroi silloin elämää yksinhuoltajana ja omana itsenään
Puntaroikos tämä omana yksinhuoltajana käyvänsä töissä? Minkä ikäisenä 'iltatähti' esiintyy ja mitä isän käynneistä toivoskelee? Osallistuvatko varttuneemmat kodinhoitoon? Millätavoin läsnäolostasi on ilmennyt olevan vaivaa. Mitä vaimo sanonut, itse tuumaat? Ennen, nyt ja kuinka jatkossa arvelisit voivasi vähentää ympäristöhaittaasi?

vaihtoehtoisesti onko perheenä yhdessä eteenpäinmeno ja molempien muuttuminen toiselle sopivaksi puolisoksi.
Oletko tehnyt suunnitelmiin omia muutosehdotuksia? Onko jotain ideoitasi hyväksytty? Aiotko tehdä käytännollisyyteen tähtääviä aloitteita? Osallistuvatko lapset tilanteen mietintään ilmaisten tavallisia halujaan ja ehkä yllättäviäkin ajatuksiaan? Mihin perheen olisi hyvä hänen mielestään mennä, päästäkseen eteenpäin? Millainen olisi hänelle sopiva puoliso?

Näihin jos saat vastatuksi mahdollisimman moneen, vaikka omaan tahtiin ja ajan kanssa parhaasi mukaan ajatellen, niin hyvä. Plussaa on jos jaksat huomauttaa niistäkin mihin et löydä sanottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äly;10657178:
Kuinka niin maksutonta asumista ja kenelle silti asunto on maksullinen, sen omistajalle? Millainen, mistä tietää, kuka järjestää, miten? Onko vaimo reagoinut mitenkään selvästi seksin poisjääntiin tai haluttomuuteesi? Onko hän ilmaissut pettymyksiään, ehkä odotuksiaan näinä päivinä tai vihjaillut intiimijatkoon liittyviä?

Onko siitä mitään mielikuvaa mitkä tehtävät olisivat Sinun vastuullasi hoidettavia? Entinen malliko ja lisäksi suuri osa erikoisjärjestelyistä? Työn jälkeen matka 'kotiin' ja hommiin, vakio-ohjelma? Vai miten vaimo ilmoittelisi aputyömääriä? Kenties tarpeen mukaan aina halutessaan tilaisi ajan tekstiviestillä? Joustava poistuminen rutiiniyöpymiseen omin toimin ja vähin äänin?

Puntaroikos tämä omana yksinhuoltajana käyvänsä töissä? Minkä ikäisenä 'iltatähti' esiintyy ja mitä isän käynneistä toivoskelee? Osallistuvatko varttuneemmat kodinhoitoon? Millätavoin läsnäolostasi on ilmennyt olevan vaivaa. Mitä vaimo sanonut, itse tuumaat? Ennen, nyt ja kuinka jatkossa arvelisit voivasi vähentää ympäristöhaittaasi?

Oletko tehnyt suunnitelmiin omia muutosehdotuksia? Onko jotain ideoitasi hyväksytty? Aiotko tehdä käytännollisyyteen tähtääviä aloitteita? Osallistuvatko lapset tilanteen mietintään ilmaisten tavallisia halujaan ja ehkä yllättäviäkin ajatuksiaan? Mihin perheen olisi hyvä hänen mielestään mennä, päästäkseen eteenpäin? Millainen olisi hänelle sopiva puoliso?

Näihin jos saat vastatuksi mahdollisimman moneen, vaikka omaan tahtiin ja ajan kanssa parhaasi mukaan ajatellen, niin hyvä. Plussaa on jos jaksat huomauttaa niistäkin mihin et löydä sanottavaa.

kakkosasunto oma kesäasunto. kotihommia tekisin ihan minimaalisen määrän, muutenhan vaimon arki ei tunnu yksinhuoltajan arjelta.pettymyksiä on tullut esille perhe elämän sitovuutena mutta nyt kun kaksi lasta melkein aikuisia elämässä enemmän vapaa-aikaa. Olen mielellään tehnyt (jos mahdollista) kaiken pikkunäppärät rempat, korjaukset,tietokoneet, pihatyöt, vähän apuna siivouksessa ja ruuanlaitossa. nyt ajattelin käydä vain ihan akuutin eli ei varmaan joka päiväkään.
työssäkäynti jatkuisi normalisti. iltatähtikin jo koulussa. hänen päivänsä vain jatkuisivat kun olen hakenut hänet tähän asti koulusta kun olen itse lähtenyt töistä.
vaimo sanoo että kun tietää esim minun tulevan 10 min. päästä. "möykky" tuntuu mahassa vaikka kotia tullessani menee tunteja puhumatta mitään. SIINÄ SE ISOIN ASKARRUTTAVA KYSYMYS. MITEN VOIN TIETÄÄ ETTÄ JOS KOE-ERO PÄÄTTY AVIOLIITON JATKUMISEEN MITEN VOIN TIETÄÄ VARMASTI HALUAAKO VAIMO TOSISSAAN MINUA VAI OLIKO YKSINHUOLTAJAN ARKI LIIAN RANKAA (TEEN AIKUISTEN OIKEASTI PALJON KODIN HYVÄKSI).
lapset ovat vielä tänään tietämättömiä( paljonkohan ovat itse huomanneet tilanteesta) mutta pakko kertoa lähipäivinä.
ratkaisuja olen esittänyt kahlittuna oloon esim. tyttöjen reissuja saa jatkaa ilman aamukatkeruutta(aimo epäilee heti että onnistuuko? käskin kokeilla). alkaisin enemmän harrastamaan omia juttuja eli olisin itse pois joinakin iltoina sopivan harrastuksen parissa( koti ja siinä pienten askareitten tekeminen on ollut mieluisaa joten olen kyllä melkoinen koti-ihminen).
Minulle olisi hänen mielestä parempia vaimoehdokkaita koska meillä ei ole yhteisiä harrasteita oikein mitään. Mitään oikeanlaista miestyyppiä hän ei osaa kertoa.uutta miestä häh ei halua(ei kerro?)

olemme keskustelleet mahdollisesta erosta ja siitä mitä sen jälkeen. vaimo jäisi paikkakunnalle lapsineen. talo myyntiin.
minä olen ajatellut että silloin alkaa minun prosessi siitä mitä tehdä loppu elämä. varmaa olisi se että en voisi jäädä paikkakunnalle koska siellä liian monta asiaa jo päivärutiineissa mitkä pistäisi sydämmeen. entinen talo, nähdä lasta jonka kanssa ei voisi leikkiä silloin kuin haluaa...
muuttaisin pois. TÄMÄ AJATUS ON VAIMOSTANI AIVAN HIRVEÄ JA KYLMÄ.VOISINKO OIKEASTI JÄTTÄÄ TÄMÄN KAIKEN.nyt tuntuu että voin mutta jos se tilanne tulee eteen niin saa nähdä silloin

Anteeksi vaan, mutta monenlaista kokeneena ja nähneenä ei voi välttyä ajatukselta, että vaimosi sittenkin haluaisi vierasta. Tai ehkä on jo saanut sitä. Voi tietysti olla, ettei näin ole, mutta jotenkin rivien välistä kuitenkin pieni toive vapaudesta tulla ja mennä mielensä mukaan kertoo omaa vihjailevaa tarinaansa...

Yhteisiä harrasteita ei useinkaan ole, jos niitä ei hankita. Mikä siis estää hankkimasta niitä? Eikö tuo ole aika lapsellinen syy erota, tekosyy oikeasti.

Vaimosi tarvitsisi todellakin palan realismia elämäänsä. Hänen on tosi helppo lillua pilvenhattaralla, koska hänen lillumisensa mahdollistaa sinun käyttäminen pihatöissä, kotiaskareissa, lastenvahtina jne. Hänellä on ns. optio todellakin tehdä YKSIN päätökset omista ja sinun tekemisistä. Hänen näkökulmastaan sinun elämäsi arkirutiinit ei siis muuttuisi mutta hän saisi olla VAPAA. Hän ei kykene käsittämään, että erohan mahdollistaa myös sinulle uusia tilanteita, asioita, suuntia elämään, joihin ei enää sisällykään hänen Rouvuutensa palvelu.

Hän on toistaiseksi käsitellyt eroajatuksiaan vain omasta henkilökohtaisesta näkökulmastaan unohtaen täysin sen, mitä elämä olisi jos sinä et enää olisikaan paikalla työjuhtana ja hänen avuliaana aasinaan. Että hän todellakin joutuisi ottamaan yksin vastuun talosta, lasten arjesta ja monista muistakin asioista. Olisi varmasti tervettä näyttää hänelle, miten se käytännössä oikeasti toimisikaan.

Saako muuten kysyä: miksi olet aamuisin katkera vaimon tyttöjen illoista? Varoittaako kenties vaistosi jostain, mitä et halua nähdä? Vai onko itsetuntosi vain niin huono, mikä taas laskee pisteitäsi epätoivoisena luuseriroikkujana.

aamukatkeruus johtui siitä(tiedostin myöhemmin) että olin kateellinen vaimon laajalle ystäväpiirille ja heidän iloiselle menolle selvinpäinkin. kolmatta osapuolta en miettynyt silloinkaan. omat ystävät ovat vähän etäisiä johtuen omasta halusta olla koti-isinä enkä oikein paljon harrasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä rakastaa;10657274:
Minulle olisi hänen mielestä parempia vaimoehdokkaita koska meillä ei ole yhteisiä harrasteita oikein mitään. Mitään oikeanlaista miestyyppiä hän ei osaa kertoa.uutta miestä häh ei halua(ei kerro?)

olemme keskustelleet mahdollisesta erosta ja siitä mitä sen jälkeen. vaimo jäisi paikkakunnalle lapsineen. talo myyntiin.
minä olen ajatellut että silloin alkaa minun prosessi siitä mitä tehdä loppu elämä. varmaa olisi se että en voisi jäädä paikkakunnalle koska siellä liian monta asiaa jo päivärutiineissa mitkä pistäisi sydämmeen. entinen talo, nähdä lasta jonka kanssa ei voisi leikkiä silloin kuin haluaa...
muuttaisin pois. TÄMÄ AJATUS ON VAIMOSTANI AIVAN HIRVEÄ JA KYLMÄ.VOISINKO OIKEASTI JÄTTÄÄ TÄMÄN KAIKEN.nyt tuntuu että voin mutta jos se tilanne tulee eteen niin saa nähdä silloin

Miten syödä kakkua ja samalla säästää sitä? Rusinat pullasta? Menojalka vipattaa? Pakka sekaisin?

Aika monta ajankohtaista sanontaa löytyy nyt vaimosi elämään, toisaalta, jos ihminen on noin sekaisin, niin ei pitäisi tehdä mitään ratkaisuja, ei edes mitään eroleikkejä kesämökille.

Eniten olen huolestunut tuosta sanonnasta, että sinulle löytyisi parempia vaimoehdokkaita. Syyllisyys kalvaa nyt vaimoasi. En olisi ihan sinisilmäinen tässä asiassa. Otapa käsiisi kahvipöydässä hänen kännykkänsä ja ihmettele jotakin toimintaa tai näytön naarmuja, sillä saat selville miten sinuun suhtaudutaan ja mikä on todellinen asemasi teidän perheessä, jos puhelin napataan kädestäsi, voit alkaa syödä samasta kiposta teidän koiran kanssa. Tämä on silloin marssijärjestys.

ja tosiaankin , jos vaimosi vielä ehdottelee leikkieroa, niin sano, että muuta itse, kun sitä haluat, minä jään kotiini. Selkärankaa hyvä mies, sinuahan viedään kuin pässiä narussa.

vielä tuohon puhelinasiaan. vaimo on kyllä viimeaikoina vartioinut omaa puhelin melko tarkasti. jos tulen saunasta pois ennen häntä .puhelin ei ole jäänyt esille.

Aika perinteiset merkit ois ilmassa siihen suuntaan, että joku kiinnostava henkilö on tullut vaimosi elämään...

Tämä on aika mielenkiintoinen kuvio, jonka tunnistaa jokainen joskus "toiseen" ihastunut, jos vain sen on valmis myöntämään. Nimittäin se, että olisi niin mukavaa, kun säilyis se entinen mies ja koti ja kaikki siellä jossain taustalla niin, että vois itse samaan aikaan heilastella uutta ihastusta ja katsoa tulisiko siitä jotain parempaa ja päättää ehkä sitten joskus myöhemmin kumman valitsee. Tai jos sen entisen miehen vois potkaista talosta pihalle niin, että itse saisi jäädä siihen asumaan ja entinen mies kävisi silti hoitamassa arkea, kun se niin hyvin sujui siltä aikaisemminkin. Ois tavallaan se vanha ihan hyvä mutta väljähtänyt arki elämän taustatukena samaan aikaan, kun itse vois keskittyä uuten jännittävään heilaan.

Kun on parisuhteessa ja ihastuu toiseen niin asetelmahan on vähän kuin silloin kun asui kotona vanhempien luona ja seurusteli salaa jonkun sellaisen kanssa, josta tiesi ettei vanhemmat ehkä sitä hyväksyisi.

Sekin vielä, että jos kotona on uikuttava munaton "teen kaikkeni meidän puolesta" ruikuttaja, niin johan se vähemmästäkin alkaa vieras kiinnostaa. Kaivapa se selkäranka jostain esiin ja pistäpä vaimo selkä seinää vasten. Äläkä ole tuollainen nössö.

Miten syödä kakkua ja samalla säästää sitä? Rusinat pullasta? Menojalka vipattaa? Pakka sekaisin?

Aika monta ajankohtaista sanontaa löytyy nyt vaimosi elämään, toisaalta, jos ihminen on noin sekaisin, niin ei pitäisi tehdä mitään ratkaisuja, ei edes mitään eroleikkejä kesämökille.

Eniten olen huolestunut tuosta sanonnasta, että sinulle löytyisi parempia vaimoehdokkaita. Syyllisyys kalvaa nyt vaimoasi. En olisi ihan sinisilmäinen tässä asiassa. Otapa käsiisi kahvipöydässä hänen kännykkänsä ja ihmettele jotakin toimintaa tai näytön naarmuja, sillä saat selville miten sinuun suhtaudutaan ja mikä on todellinen asemasi teidän perheessä, jos puhelin napataan kädestäsi, voit alkaa syödä samasta kiposta teidän koiran kanssa. Tämä on silloin marssijärjestys.

ja tosiaankin , jos vaimosi vielä ehdottelee leikkieroa, niin sano, että muuta itse, kun sitä haluat, minä jään kotiini. Selkärankaa hyvä mies, sinuahan viedään kuin pässiä narussa.

Toisen puhelimen tutkiminen on laitonta. Itsekin nappaisin kännykkäni poikaystäväni kädestä, vaikkei minulla olekaan mitään salattavaa. Yksityisasiat ovat yksityisasioita, eikä toimivassakaan parisuhteessa jaeta kaikkea.

Viimeksi muokattu:
Toisen puhelimen tutkiminen on laitonta. Itsekin nappaisin kännykkäni poikaystäväni kädestä, vaikkei minulla olekaan mitään salattavaa. Yksityisasiat ovat yksityisasioita, eikä toimivassakaan parisuhteessa jaeta kaikkea.

Juu , ei tarvi tutkia, ihan vaan kiinnosti miten ap:n vaimo varjelee puhelintaan ja asiahan tulikin jo selväksi. Se on arka paikka tuo kännykkä, kun siihen voi tulla viesti tai puhelu juuri silloin kun omistaja on saunassa ja saunaan sitä ei voi ottaa mukaan. Mutta puhelin pidetään äänettömällä ja poissa silmistä.

Viimeksi muokattu:
En jaksanut lukea muista vastauksia, mutta minulle tuli mieleen seuraavaa:

Ap vakuuttaa kaiken olevan kunnossa. Kaikki on suhteessa hyvin, mutta yhtäkkiä vaimo haluaakin erota. Ap on ihan ymmällään siitä, miksi vaimo haluaa erota.

Eikö tämä nyt jo kerro jotain suhteen tilasta? Mitään henkistä yhteyttä ei näiden puolisoiden välillä ole, jos on koskaan ollutkaan. Jos joku suhde ylipäänsä olisi olemassa, olisi mies edes vähän kartalla siitä, mitä puolison päässä liikuu. Mutta ei. Tässä siis kaksi täysin ventovierasta ihmistä asuu saman katon alla. Ja kaikki on muka hyvin?

Ehkä tällainen suhde riittää tyydyttämään Ap:n emotionaalisia tarpeita. Vaimo taas selvästi haluaa elämältään muutakin kuin kulissien yllä pitämistä. Ehkä hän haluaa jopa ihan oikean parisuhteen?

Ymmärrän täysin, miksi vaimo haluaa erota.

hyvä että löytyy muitakin näkökulmia tähän tilanteeseen. Tulevaisuutta ajatellen vaikea paikka kun puntarissa vaimolla "oma elämä" ja toisella puolella lapsille "normaali" perhe. mikä on rakkauden taso jos joutuu valitsemaan lasten kannalta ? toimiiko pitkään ? jos nyt ei ole kolmatta pyörää, onko kynnys matala sen mukaan tuomiseksi nyt matalampi molemmilla ? vaikeita kysymyksiä. no aurinko nousee jokainen aamu kävi miten kävi.

Yhteistyössä