Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos vinkistä Talitinttinen! Mulla oli myös nuorena aika kivuliaat menkat ja siinä välissä kun söi e-pillereitä, niin menkkakipuja ei ollut lainkaan. Mulla loppu tänään menkat kuin seinään, olen kuiva kuin Sahara. Ihmeellistä..
Ei niin että valittaisin, mutta yleensä tarvii muutaman päivän myös pikkarisuojaa.

Heippa hei!
Minä söin menkkakipuihin Litalginia. Se ei nyt varsinaisesti taida olla mikään kuukautiskipulääke, mutta auttoi ainakin minua. Tämä Litalgin menkkalääkkeenä on äidiltä saatu vinkki. Minua ihan hirvittää, että minkähänlaiset menkkakivut mulle tulee, kun ennen pillereitä menkat oli välillä tosi kivuliaat ja kierto meni helposti ihan miten sattui.

Katsoitteko muuten Tanssii tähtien kanssa?

Enpä ole tänävuonna vielä katsonut Tanssii tähtien kanssa. Edellisvuosina olen ollut ihan "koukussa" sarjaan, mutta nyt en ole alkanut ollenkaan sitä katsomaan.

Kurjia nuo teidän menkkakivut. Mullekaan ei muu kuin iburofeiini toimi särkylääkkeenä. Nyt raskaanahan ei saa syödä tulehdunkipulääkkeitä. Oon yrittänyt ajoittaiseen päänsärkyyn popsoa panadolia, mutta ei se oikein auta. Pakko vaan kärvistellä. Yksikin aamu vetäsin kaksi panadolia kauheeseen pääkipuu, ei mitään apua... No täytyy toivoa, etttei tuu pahoja kipuja. Sama kuumeen kanssa. Ei laske panadolilla alas, joten täytyy toivoa, että ei tuu kuumetauteja.

Odottajat: Ootteko muuten kertoneet vielä kellekään raskaudestanne? Me ei olla sanottu kenellekään vielä. Eikä vissiin aiota vielä sanoakaan. Mulla jo 12+3 viikot täynnä, joten nyt vois hyvinkin kertoa, kun pahin vaara on ohi. Mutta kiva vielä pitää tää omana tietona. säätyy siltä hösötykseltä, johon lähipiiri alkaisi. Töissä kylllä pitäs sanoo... Mutta ehkäpä kerron sitten huhtikuussa. :)

Huomenta!
Minä näin sellaista unta, että olin raskaana. Siinä unessa olin varaamassa yksityisellä varhaisultraa. Kummallista tässä unessa oli se, että siskoni oli mukana sitä ultraa varaamassa. Ei olis kyllä yhtään minun tapaista, että kertoisin tuollaisen jutun edes siskolleni noin varhaisessa vaiheessa. Olihan uni. Huh! Hii...! ;))

Hauskaa päivää kaikille!

Olikohan Flox enneuni? ;-)

Mä olen kertonut raskaudesta yhdelle kaverille, joka tiesi jo kauan sitten, että meillä moinen projekti edessä. Muille en ole kertonut. Jos ensi viikon neuvola ja varhaisultra menee hyvin, niin sitten saatan äidille kertoa myös. Töissä en aio kertoa vielä pitkään aikaan. Elleivät kohta rupea kyselemään, kun rupeaa vatsa sen verran pömpöttämään... kauhea turvotus meinaan vaivaa! Ei siis tosiaan mikään vauvavatsa vielä, vaikka siltä melkein näyttää :-S

Mitäs leideillä on viikonloppusuunnitelmissa? Meillä huomenna kaverin kekkerit. Onneksi asuvat sen verran syrjässä, että autolla meneminen ei herätä kummastusta.

Vaikka en vielä lukeudukaan odottajiin niin vastaan Pope+:n kysymykseen tällätavalla mutu-ajatuksella. Me ei olla edes kerrottu kenellekään että vauva olisi toivottu ja yritystä on saati että kertoisin enemmin kuin vatsa alkaa näkyä niin ettei sitä pysty peittelemään. Mun ei tarvitse alkoholin nauttimisen jättämisenkään takia kertoa tai keksiä mitään juttuja koska en viinaksia juo. Vaikeampaa onkin sitten keksiä miksi en esim. mene ratsastamaan tai tee maastavetoja salilla:)

Minäkin Pre:n tavoin vastailen nyt mutu-ajatuksella... (voi kun pian pääsisi oikeassa tilanteessa näitä asioita päähkäämään...) Meillä pari kaveria tietää vauvatoiveista ja mitenkään yltiösalaisena ei olla asiaa pidetty. Pitkin maailmaa ei toitotella. Sellaisilta kavereilta koitetaan pitää salassa, joilla ei ole hienotunteisuutta, vaan kyselevät koko ajan. En halua kertoa, koska sitten jos tämä venyy, niin niille uteloille koko ajan vastaaminen vain ärsyttäs mua. Ja mun äiti todennäkösesti arvaa mistä on kyse, koska kyselin häneltä tuosta endosta ja siihen liittyneistä oireistä. Hänellä on tuo vaiva nuoruudessa ollut. Mutta ei suoraa kysellyt, joten sen kummemmin en toiveista ole puhunut.

Nyt tuntuu, että haluaisin pitää raskauden omana tietona aika pitkään. Mutta koska tunnen meidät, niin todennäköisesti tulemme lähimmille asiasta kertomaan pian, jos nyt varhaisultraa maltetaan odottaa... Näille samaisille uteloille toivon, että voidaan kertoa vasta myöhemmin. Töissä haluan asian kanssa jonkin aikaa pitää piilossa, riippuen vähän siitä mikä tilanne täällä silloin on. En siis ole vakinaisessa suhteessa mutta odotan sitä.

Ihanaa kun viikonloppu koittaa!!! Mulla on suunnitelmissa lepäilyä ja ulkoilua. Ei mitään erikoista.

Moro

Itse olen muutamalla ystävälle kertonut projektista, yhdellä on myös yritys kovaa.

Sukulaisille kerrotaan raskaudesta vasta sitten kun ollaan turvallisemmilla vesillä. Äiti höösää jo nyt valmiiksi, joten raskaus sekoittas sen pään lopullisesti :)

Alkoholista kieltäytyminen olisi selvä merkki siitä että olen raskaana, koska yleensä juona aina jotain juhlissa. Meillä on aktiivinen kaveriporukka ja illanistujaisia on tuon tuosta. Eli jos minä kieltäytyisin hyvistä viineistä, niin monella alkaisi kellot soimaan.. Kai se olis sitten kerrottava.

Tänään kp4 ja vatsa tosi kipeä. Menkat siis loppu kp2., mutta tän hetkisten tuntemusten perusteella ne vois hyvin alkaa uudelleen. :(

Alice

Täällä kp 33/27(-35) menossa. Aamulla olin ihan varma, että täti päräyttää paikalle, sen verran pahasti juili vatsaa ja alaselkää, reidetkin meni ihan maitohapoille. Vaan pisaraakaan ei ole vielä näkynyt. Migreeniäkin meinaa kehittää mokoma.
Malttaisikohan sitä odottaa sunnuntaihin asti ennen kuin kipaisee testiä ostamaan. Sen verran monta tikkua on jo tullut tuhlattua että ei viitsi kovin aikaiseen niitä ostella.

Voi Pu kun men menee jännäksi! Peukut ja varpaat on pystyssä, että täti pysyy poissa!

Mulla täti lähti ja olo on taas normaali! Taas saa pari viikkoa nauttia kivuttomasta olosta. Nyt alkaa sitten oviksen bongaus! Vaikkakin tosiaan ajattelin, että nyt tarkkailen ihan vaan luonnon merkkejä. Voi tietty olla, että en malta ja käytän nuo kaapissa olevat testit pois...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Ja katin hännät!
Eikö se täti kutale päräyttänyt paikalle aamuyöstä. Joka paikaa särkee ja harmittaa. Yöunet jäi vähiin ja nytkin istun kaksinkerroin sohvalla. perrrjantai sentään!
Montaa yritystä ei ole vielä takana, mutta sitä miettii silti, että mitä me tehdään väärin?

Noh, viikonloppu voi tästä vain parantua. Vääntäydyn illlalla urheilemaan, niin saan muuta ajateltavaa.

Mukavaa viikonloppua teille ihanille naisille!

Ja päivitettyä listaa

Pauliina35 23.3. YK2
Pre 3.4. YK5
Alice76, 4.4, YK3
Talitinttinen YK 5
Haaveileva Pu YK4
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11

Hei!

Saanko tulla tänne joukkoonne haaveilemaan? Tuon ryhmäketjun mukaan täältä voisin löytää ihmisiä jotka haaveilevat vauvasta mutteivät ole vielä aloittaneet yritystä, minulla on siis tällainen tilanne. Aika moni teistä tuntuu jo yrittävän kovalla tahdilla mutta ehkäpä joku tällainenkin haaveilija löytyisi? =)

Minulla siis järjen mukaan pitäisi vielä kokonaiset 2 vuotta jaksaa odottaa, kaipailisin vertaistukea siihen että jaksaisi odottaa kun tunteet vain huutavat hankkimaan lasta, tuolta "Puhukaa mulle järkeä päähän" -ketjusta voi lukea historiaa.

Toivottavasti olen oikeassa paikassa :)

Voi kurjuuksien kurjuus, Haaveileva Pu, että sen tädin nyt piti löytää sinne teille. Tylsä akka!

Pikkunoidalle tervetuloa porukkaan mukaan. Meitä on täällä tosiaan joka lähtöön, osa vasta haaveilee ja osa on jo plussannutkin :)

Enää lankojen päättelyt ja kastemekko on valmis! Samassa yhteydessä oli vielä ohjeet mekkoon sopiville tossuille ja myssylle, ajattelin tehdä nekin, kun lankaa jäi jäljelle. Mitäs teillä muilla puikkojen heiluttajilla on työn alla?

Flox kyseli siitä Tanssii tähtien kanssa -ohjelman katsomisesta. Mä katsoin viime sunnuntaina sen ekan jakson. Varmaan jatkossakin tulen ainakin toisella silmällä seuraamaan sarjaa. Se on ohjelma, jonka aikana on hyvä esim. silittää tai kutoa samalla.

Pikkunoita, lukaisin kirjoituksesi vielä tuolta Puhukaa mulle järkeä päähän -ketjusta. Meitä on täällä aika monta (osa, kuten minä, reilustikin) yli kolmekymppistä, jotka vasta odottavat, yrittävät tai haaveilevat esikoisestaan, eli se osa porukastamme ei kyllä ole ihan samalla lähtöviivalla kanssasi, mutta varmaan mekin osaamme vertaistuksea, ainakin jonkinlaista, sinulle antaa (on ryhmässämme toki huomattavasti nuorempiakin, mikä on kiva juttu). Ja toivotaan nyt, ettei meistä kenestäkään tule sellaista yli äitiä, joita olet busseissa ja muualla nähnyt, jotka eivät jaksa kuunnella lastaan, vaan tokaisevat tylysti vain "ole hiljaa", vaikka yli komekymppisiä jo olemmekin... :)

Inhottava täti, kun Haaveilevalle Pulle kurvasi kylään! höh höh

Ootpas sä Pauliina ahkeroinut, kun kastemekko on jo viimeistä silausta vaille valmis! Ois kiva nähdä siitä kuva valmiina! Mulla kans sormet syyhyäis, että rupeisin kutomaan pikkuisia villasukkia, mutta taidan sitten myöhemmin keväämmällä. Tekis mieli hyplätä jo kaiken maailman vauvan vaatteita, mutta en vielä jotenkaan uskalla, ennen kuin pääsee yli 12 viikon...

Hei Pauliina35 =) Toivottavasti kenelläkään ei ole minusta päällimmäisenä jäänyt mieleen tuo kommentti näistä joistakin vanhemmista äideistä joihin mm. työssäni ruokakaupassa olen törmännyt, lähinnä se on oikeastaan sellainen kauhukuva itsestäni :) Joskus eksyn puhumaan kärjistetysti, että ajattelisin varmasti kaikki vaihtoehdot läpi ja siihenkin asiaan tuli monta kommenttia joista opin paljon.

Minullakin tekisi mieli neulomaan. Siitä onkin jo pari kuukautta kun olen jotain neulonut, voisi tehdä jotain kivan keväistä vaikka miehelle. Jos jollain tutulla olisi lapsi niin sitten olisi ihana tehdä joku kesäinen pitsimyssy <3

Heippa hei!
Tervetuloa vaan mukaan Pikkunoita. Tänne mahtuu hyvin. Minäkin vielä haaveilen vauvasta, eikä minkäänlaista yrityksen tynkää ole vielä ilmoilla. Ensin pitäisi ainakin tutkinto saada valmiiksi ja sitten voisi katselle, että mikä se tilanne sitten on. ;)

Meillä ei ole oikein mitään ihmeempiä viikonloppu suunnitelmia. Tässä kotosalla varmaan ollaan.

Hei Pikkunoita, ihan huumorimielessä minä tuon kommentin heitin! Olet varmasti oikeassa siinä, että moni neljääkymmentä lähestyvä ei jaksa pienen lapsen kanssa samalla tavalla kuin parikymppinen, mutta ehkäpä meillä vastaavasti on iän mukanaan tuomaa kypsyyttä kasvattaa lasta :) Tai en kyllä tiedä tuosta kypsyydestä, itse ainakin olen pyrkinyt säilyttämään sen lapsen itsessäni, ja saatan hyvinkin vaikka syysmyrskyn pauhatessa tempaista kumpparit jalkaan ja painua ulos hyppimään lätäkköön :) Hyvä vaan, että porukassamme on eri ikäisiä ja eri elämänvaiheessa olevia ihmisiä, sehän on ihana "lisämauste" keskusteluihimme.

Lenaki, laitoin joskus aikaisemmin tänne linkin Novitan sivuille, missä on kuva kastemekosta. Inhoan lankojen päättelyä, joten voipi mennä tovi, ennen kuin oma työni on valmis kuvattavaksi. Käy kurkkaamassa tuolta, miltä mekko valmiina näyttää:

http://www.novita.fi/cms.php?cms_cid=91072

Mekko on mallinumero 7 ja sukat numero 8.

Tervetuloa joukkoon Pikkunoita! Meitä on tosiaan monenlaisia naisia täällä. Kaikki syksyllä aloimme haaveilemaan. Osa on siirtynyt haaveista tekoihin/ yritykseen ja osa jo plussannut, kuten minä. Täältä kyllä saa vertaistukea, mutta saa myös kyllä lukea meidän plussanneiden neuvolakuulumisia yms. Tästä ihanasta ketjusta kun ei pois halua lähteä, vaikka on jo vähän eri tilanteessa.

Mä oon uskaltautunut jo ostelemaan tulevalle lapsukaiselle kahden potkuhousut sieltä ulkomaanmatkalta. Oon tehnyt myös kahdet tumput ja sukat neulomalla. Tänään alkoi kestovaippaprojekti. Kankaita ja tarvikkeita on ostettuna kahdeksaan kestovaippaan ja eka yritys on tekeillä. Tosi kivaa. Pakko jossain yrittää säästää kukkaroa ja luontoa varsinkin! Yksikään kertakäyttövaippa ei ole maatunut, eikä tule koskaan maatumaan. Lentelen liian paljon lentokoneella lomamatkoja, joten yritän ehkäistä ilmastonmuutosta edes kestovaippailemalla.

Nyt menossa 13 raskausviikko. Uskaltaudui aloittamaan kutomisen vaaville varhaisultran (8 viikko) jälkeen. Nyt neuvolaultran (NP-ultra) jälkeen aloitin kestojen teon. Lahjoitan tarvikkeet SPR:lle, jos vaavi menehtyisikin mahaan ja tarvetta ei tulisi. On nämä edelleen sellaisia epävarmuuden aikoja, vaikka kaiken pitäs olla periaatteessa ihan hyvin ja erittäin tod.näk. vaavi tulee syntymään. Keskenmenon olisi pitänyt jo tapahtua, jos olisi tapahtuakseen. Mutta koskaan ei voi tietää.

Pahoittelut haaveileva pu tädin tulosta. Nyt vaan taas häntä pystyyn ja oviksen aikaan peittoja heiluttelemaan. 90% pareista, jotka ovat ilman ehkäisyä ja harrastavan suht säännöllistä seksielämää raskautuu vuoden sisään, joten ei paniikkia. Kyllä se vielä onnistuu. Meillä monilla on onnistunut ihan ihmeellisen nopeasti. Ehkä se vääristääkin tätä kuvaa, miten raskautuminen tapahtuu. Oviksen aikaa ajoitetun yhdynnän todennäköisyys onnituneeseen raskauteen on 20 %, joten loppujen lopuksi aika pieni! (Vähän tylsiä faktoja... ) :)

Huomenta!

Pope+, pidäthän meidät sitten ajan tasalla, miten kestovaippaprojekti etenee? Kuten aiemmin kirjoitin, mietin pitkään, uskallanko aloittaa mekon kutomisen ennen kuin olen edes raskaana. No, päätin kuitenkin tarttua toimeen ja nyt mekko on tosiaan viimeistelyä vaille valmis. Ajattelin, että jos sitä vauvaa ei jostain syystä koskaan tulekaan, pidän mekon muistona vauvahaaveajoista.

Tuo 20 % on kyllä tosi vähän. Mullekin gyne sanoi, että paras tulos saadaan, kun seksiä harrastetaan säännöllisesti parin kolmen päivän välein. Näitä vauvapalstoja lukiessa tuntuu vaan joskus siltä, että se peittojen heiluttelu keskittyy varmaan liikaakin siihen ovisaikaan.

Mutta nyt aamiaiselle. Leppoisaa sunnuntaipäivää kaikille!

Hei Pikkunoita, mitä mieltä miehesi on vauvakuumeestasi tai siitä, koska vauvaprojektiin olisi hyvä ryhtyä?

Voi Pu, isot pahoittelut tädin saapumisesta! Kyllä se on kurja vieras. Saapuu aina kutsumatta ja ei-toivottuna vieraana.

Pikkunoidalle tervetulotoivotukset joukkoon! Meitä on tosiaan moneksi täällä ja ihanaa on, että plussanneetkin viihtyvät niin hyvin, että haluavat jäädä.

Mie olen kans pohtinut, että kestoja voisi vauvan kanssa sitten käyttää. Siinä säästää kuitenkin ison rahan ja luontoa myös. Minä varmaan saan niitä kuoria kavereilta ja siskolta, joten alkuun pääsyynkään ei pala niin paljon rahaa.

Mulla on pari kertaa tehnyt mieli ostaa jotain ihanaa ja söpöä sitten joskus saapuvalle nyytille, mutta en kuitenkaan ole sortunut. Sitten kun plussaan, niin on varmaan pakko joku ihana potkis ostaa! Minä en tuossa asiassa oel taikauskonen!

Nyt taidan mennä keittiöön puuhastelemaan! Tulee tänään ruokavieraita.

Iloista sunnuntaipäivää!

Mulla on Pauliina mennyt ohi tuo kastemekkokuva aikaisemmin, kiitos linkistä. Aivan ihana mekko!! Kyllä sellaisen kelpaa sitten vauvalle pukea :-D Ja jää muutenkin muistoksi.

Tosiaan täällä ketjussa on monenlaista kirjoittajaa, mikä on vaan hyvä asia! Tervetuloa Pikkunoita! Mäkään en ole siirtynyt mihinkään odottajien ketjuihin, kun tää ketju tuntuu niin omalta ja täällä on aina ollut hyvä henki :-)

Mua kans kiinnostaa kestovaipat. Jos edes muutaman kestovaipan käyttäisi päivässä, niin sekin säästäisi jo paljon luontoa. Toisaalta kun kerran tekisi itse vaipat, niin ei tarvitsisi aina kaupasta ostaa kalliilla hintaa vaippoja... Meneekö Pope+ tarvikkeisiin paljon rahaa? Esimerkiksi noi sun 8 vaipan tarvikkeiden hinta?

iik! Huomenna neuvola. Vähän jänskättää, vaikka tiedänkin ettei siellä ekalla kertaa paljon muuta tehdä kuin jutella. Torstaina ois varhaisultra. Se se vasta jännittääkin!

Tervetuloa joukkoon Pikkunoita.

Kiitokset kaikille myötätunnosta. Juu olen kyllä lukenut, että puolet 35 täyttäneistä naisista ei onnistu raskautumaan luomusti vuoden sisällä yrittämisen aloituksesta, eli eipä muuta kuin jatketaan harjoituksia...
Tänä aamuna oli krapulamainen olo (nuutunut + hedari), vaikka en ollut nauttinut mitään mehua väkevämpää eilen illalla. Naureskelin, että joku rankemmin tissutellut on selvinnyt ilman kohmeloa, kun se (kankkunen) on eksynyt minun luokse.
Äh, hulluilla on halvat huvit ja kuka osaa itselleen nauraa ei siltä tule hupia puuttumaan.

Noita kestovaippoja olen kanssa miettinyt. Onkohan niitten kanssa kovakin säätäminen? Väittävät, että ne tulevat ajan kanssa halvemmaksi kuin kertakäyttöiset. Ja sitten on tietysti ne ympäristöasiat.

Toinen vauva-tarvike mikä viehättää on ne kantoliinat mitä näkee kaupungilla. Näyttävät tosi mukavilta. Pikku-nyytti on tyytyväisen oloisena tiiviisti äitinsä rintaa vasten ja äidille jää molemmat kädet vapaaksi. Kuinkahan isoa lasta voi kantaa (vielä kohtuullisen mukavasti) tuossa liinassa?

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Tervetuloa pikkunoita! Itsellänikin vasta yrityksen odottamista...

Aivan ihana tuo Pauliinan tekemä kastemekko! Ja nuo tossut... <3 Toivottavasti niille tulee vielä tulevaisuudessa käyttöä. :) Itse en ole kutonut/neulonut varmaan 15 vuoteen... Välillä tulee olo että voisi kyllä jotain alkaa tekemään, mutta epäilen osaisinko enää. :D

Mäkin olen bongaillut noita kantoliinoja, että sellaisen haluasin sitten joskus jos tulen raskaaksi. Voi miten ihanaa olisi kantaa pientä nyyttiä omaa kehoa vasten... Voih. Kestovaippa-asiaa en ole vielä ajatellut, mutta olisihan se hyvä pienentää omaa ekologista jalanjälkeä. Minkä hintaisia tarvikkeet ovat?

Lenakille tulossa jänskä viikko. :) Varmasti kaikki hyvin.

Noita raskautumisprosentteja on kyllä joskus ahistava lukea. Vai että kahden-kolmen päivän välein pitäisi mamboilla. Hmm... mä en oikein ymmärrä mitä "hyötyä" on siitä, jos peittoja heiluttelee muina aikoina kun oviksen tienoilla?? Jos joku tietää niin valaiskaa mua. =)

Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Yhteistyössä