Ihan uskomaton kuume

Olisin lähteny jo sillon yöllä. Ton korkunen kuume ei oo lähelläkää normaalia!! (Äitini on lääkäri ja sellasen ohjeen antanut kuumeen kanssa, että jos menee yli 40 ni sillon lähdettävä näytille)
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja auts:
ootko saanu lapsen juomaan mitään? jos ei ole koko yönä juonu, ni koitappa herätellä juomaan!!

kello 8 ja kello 2 (yolla) ei suostunut juomaan, kauhealla huudolla ruiskutettiin vetta suuhun, mutta kello 2 sitten joi mehua noin 150 ml.
herättele pikapuolin juomaan uudestaan.. juottasin tuollaisessa kuumeessa 2h välein!
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Soitettiin yolla jo pariin otteeseen valtakunnalliseen paivystysnumeroon. Mikahan toisella on, kun ei ole mitaan nakyvaa, ihottumaa tai flunssaa...?
onko sairastanu vauvarokon?
Ei ole, mutta ei ole ihottumaa eika mitaan.
vauvarokkoahan edeltää 3pv korkea kuume ja sit nousee näpyt..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1662873

Tuossa ei ollut mitään vakavaa.

No vahan rauhoittaa, kiitos.
Toki voi johtua eri syystä teillä.Itse katsoisin tämän päivän ja huomenna veisin lääkäriin.
Mitä sanottiin kun soitit päivystysnumeroon?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sandy85:
Olisin lähteny jo sillon yöllä. Ton korkunen kuume ei oo lähelläkää normaalia!! (Äitini on lääkäri ja sellasen ohjeen antanut kuumeen kanssa, että jos menee yli 40 ni sillon lähdettävä näytille)
Taalla systeemi se, etta taytyy menna suoraan ensiapuun. Lauantai-yona ensi-apuun lahteminen sairaan pikku-lapsen kanssa on ihan viimeinen vaihtoehto. (mutta toki, jos pakko on) Meilla oli onneksi ammatti-ihmiset puhelimen paassa koko yon!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Soitettiin yolla jo pariin otteeseen valtakunnalliseen paivystysnumeroon. Mikahan toisella on, kun ei ole mitaan nakyvaa, ihottumaa tai flunssaa...?
onko sairastanu vauvarokon?
Ei ole, mutta ei ole ihottumaa eika mitaan.
Ihottuma tulee 3-4 päivää kuumeesta.
:/ Taytyypa googlettaa.

 
mi
oletko antanut kuumelääkettä? kuumetta pitäisi edelleen saada laskemaan, joko viilentämällä, esim kylmään veteen kastelluilla pyyhkeillä/harsoila tai lasten kuumelääkkeellä. supot toimii parhaiten. pelkkä korkealla käyvä kuume ei vielä yksin kerro mitään, mutta jos saa kuumkouristuksia tai on kovin tuskainen niin lääkäriin. samoin jollei missään vaiheessa päivän aikana piristy eikä juo vapaaehtoisesti, niin veisin saman tien tarkistettavaksi.
ja täällä olen ainakin saanut asiallisia neuvoja terveysneuvontapuhelimesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja sandy85:
Olisin lähteny jo sillon yöllä. Ton korkunen kuume ei oo lähelläkää normaalia!! (Äitini on lääkäri ja sellasen ohjeen antanut kuumeen kanssa, että jos menee yli 40 ni sillon lähdettävä näytille)
Taalla systeemi se, etta taytyy menna suoraan ensiapuun. Lauantai-yona ensi-apuun lahteminen sairaan pikku-lapsen kanssa on ihan viimeinen vaihtoehto. (mutta toki, jos pakko on) Meilla oli onneksi ammatti-ihmiset puhelimen paassa koko yon!
No minun mielipiteeni on se, että lapsen kuumeen kanssa ei ole leikkimistä ja varsinkaan jos se nousee noin korkealle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1662873

Tuossa ei ollut mitään vakavaa.

No vahan rauhoittaa, kiitos.
Toki voi johtua eri syystä teillä.Itse katsoisin tämän päivän ja huomenna veisin lääkäriin.
Mitä sanottiin kun soitit päivystysnumeroon?
Yrittivat vaan auttaa kuumen alentamisessa, syotettiin ensin itse paracetemol, mutta sanoivat etta Ibuprofen paalle. Meilla oli taapero vaippasillaan, ja taputtelimme kylmalla liinalle, mutta kaskivat pistaa yhden kerroksen vaatetta paalle. (!?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
oletko antanut kuumelääkettä? kuumetta pitäisi edelleen saada laskemaan, joko viilentämällä, esim kylmään veteen kastelluilla pyyhkeillä/harsoila tai lasten kuumelääkkeellä. supot toimii parhaiten. pelkkä korkealla käyvä kuume ei vielä yksin kerro mitään, mutta jos saa kuumkouristuksia tai on kovin tuskainen niin lääkäriin. samoin jollei missään vaiheessa päivän aikana piristy eikä juo vapaaehtoisesti, niin veisin saman tien tarkistettavaksi.
ja täällä olen ainakin saanut asiallisia neuvoja terveysneuvontapuhelimesta.


Taalla ei ole (tietaakseni ainakaan) suppoja. Mutta joo, kaikki mahdollinen tehtiin kuumeen alentamiseksi, poju huusi kuin syotava!
 

Yhteistyössä