Ihan tosissaanko voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

  • Viestiketjun aloittaja madma
  • Ensimmäinen viesti
IhaNainen
Mä en tiedä oonko tyhmä vai mokannut itse jotenkin, mutta mulla on tuolla sängyssä 6kk kierukasta huolimatta alkunsa saanut poika. Kierukkaa ei löytynyt raskauden aikana eikä sen jälkeen, joten on ilmeisesti mun huomaamatta tippunut pois.En tiedä miten sitten olisin voinut tuota tippumista estää, mutta ehkä olinkin siinä kohtaa tyhmä kun en joka pävä tarkistanut tuntuuko ne langat vielä.
 
"jaa"
No mutta jos on sekä pillerit että kondomi käytössä samaan aikaan, mikä on todennäköisyys että vielä ovulaatiokin on silloin ja tulee juuri tuolloin raskaaksi? Eiköhän se aika pieni ole. Voisikin ajatella, että pillereitä/kondomeita on käytetty väärin tai niissä on vaan jotain muuta vikaa.
Aika pieni on ja ihan selkeästi suurimmalla osallahan tuo yhdistelmä on pomminvarma. Mutta koskaanhan et voi mennä täysin tietämään. Ihmisethän harrastaa seksi usein ihan usienkin joten joskushan voi käydä niin että.. :)

Mun siskolla on lapsi, joka sai alkunsa, kun hän otti pillerinsä vähän milloin sattuu. Hän oppi tästä ja sen jälkeen on ollut huolellinen pillereiden suhteen. Järkytys oli siksi suuri, kun hän yli kymmenen vuotta myöhemmin tuli jälleen raskaaksi. Tällä kertaa hän oli ollut tdella huolellinen ja otti aina pillerinsä ajallaan. Hän ei ollut sairaana, muuttanut ruokavaliota tai mitään muutakaan selkeää syytä sille, miksi pillerit pettivät.
 
"vieras"
Vanha keskustelu ja vastauksia varmaan vaikka minkälaisia mutta...mä söin microlutoneita, kellon tarkasti otin joka ilta kello 22, oli pillerit aina mukana joka paikassa ja kännykässä hälytys. Korkeintaan 2-3min saattoi pillerinottoaika heittää ja silti 8kk käytön jälkeen huomasin olevani raskaana.
 
No jos ehkäisystä huolimatta EI voi raskautua, niin miksi sitten ohjeessa lukee/lääkärit sanoo että OIKEIN KÄYTETTYNÄ on lähes sataprosenttinen teho? (esim. pillereissä) teho olisi varmaan 100 % jos se ei olisi mahdollista. Tottakai jos niitä käyttää huolimattomasti todennäköisyys kasvaa kovaa vauhtia..
 
No jos ehkäisystä huolimatta EI voi raskautua, niin miksi sitten ohjeessa lukee/lääkärit sanoo että OIKEIN KÄYTETTYNÄ on lähes sataprosenttinen teho? (esim. pillereissä) teho olisi varmaan 100 % jos se ei olisi mahdollista. Tottakai jos niitä käyttää huolimattomasti todennäköisyys kasvaa kovaa vauhtia..
Mä uskoisin että joidenkin ihmisten kehossa hormonit ei vaan toimi toivotulla tavalla. Mun kaverilla on yksi e-pillerilapsi ja kaksi jälkiehkäisylasta.

Mun mutsi aina sanoo että meidän suvussa viiden vuoden kierukoihin sopii luottaa korkeintaan kolme vuotta.
 

Yhteistyössä