Ihan tosissaanko voi tulla raskaaksi ehkäisystä huolimatta?

  • Viestiketjun aloittaja madma
  • Ensimmäinen viesti
madma
Äläkää nyt heti haukkuko tyhmäksi tai idiootiksi! Tarkoitan, että jos ehkäisyä on ihan täysin oikein käytetty; kondomi aina ehjä, syönyt tunnin tarkkuudella pillerit, ehkäisyrengas pysynyt paikoillaan, kierukka asennettu oikein jne, siitä huolimatta on tullut raskaaksi?

Jokaisen "yllätys" raskauden kohdalla minkä mä tiedän on myöhemmin käynyt ilmi, että kumi oli rikki tai raskautui touhutipoista, pillereitä tuli syötyä millon sattui, kierukka oli asennettu väärin eli aina oli joku syy miksi ehkäisy petti.

Enkä pahalla tätä kysy vaan ihan uteliaisuutta. Mulla on ollut käytössä pillerit, rengas ja kumit enkä ole ikinä sillon raskautunut joten onnellinen täytyy ilmeisesti olla ;)
 
mii
Touhutipat ei sisällä siittiöitä. Keskeytetystä yhdynnästä raskautuneet ovat vaan keskeyttäneet liian myöhään.
Pillerit ainakin voi pettää tosi helposti. Mulla petti mercilonit, ne oli liian laimeat mulle. Niiden sisältämä hormonimäärä ei riittänyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Touhutipat ei sisällä siittiöitä. Keskeytetystä yhdynnästä raskautuneet ovat vaan keskeyttäneet liian myöhään.
Pillerit ainakin voi pettää tosi helposti. Mulla petti mercilonit, ne oli liian laimeat mulle. Niiden sisältämä hormonimäärä ei riittänyt.

Tuossakin esimerkissä oli periaatteessa käyttövirhe vaikka ethän sä voinut tietää että ne on liian laimeat sulle. Mä olen aina luullut, että touhutipoissakin on siittiöitä mutta ilmeisesti ei sitten ole, mutta joka tapauksessa käyttövirhe tuokin on ;)
 
Chala
Touhutipat VOI todellakin sisältää siittiöitä. Niitä kun ei tosiaan tarvita kuin se yksi.. Mikään ei ole 100-varma ehkäisykeino paitsi seksittömyys. Elikkäti kyllä mitä tahansa voi tapahtua. Jotkut on hedelmällisiä muidenkin edestä ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos on samanaikaisesti käytössä pillerit, rengas ja kumit niin ei ole kovin todennäköistä raskautua..
Myönnän, kirjoitin hieman epäselvästi :) Eli eri aikoina nuo olleet käytössä. Ensin söin pillereitä vuosia sitten jätin pois -> syntyi esikoinen. Kumit oli käytössä melkein vuoden kunnes jätettiin pois -> syntyi kakkonen. Nyt rengas ollut käytössä jo 8 kuukautta enkä ainakaan vielä ole raskaana ;)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Touhutipat ei sisällä siittiöitä. Keskeytetystä yhdynnästä raskautuneet ovat vaan keskeyttäneet liian myöhään.
Pillerit ainakin voi pettää tosi helposti. Mulla petti mercilonit, ne oli liian laimeat mulle. Niiden sisältämä hormonimäärä ei riittänyt.

Tuossakin esimerkissä oli periaatteessa käyttövirhe vaikka ethän sä voinut tietää että ne on liian laimeat sulle. Mä olen aina luullut, että touhutipoissakin on siittiöitä mutta ilmeisesti ei sitten ole, mutta joka tapauksessa käyttövirhe tuokin on ;)
No ei voi olla käyttövirhe, jos lääkärikin sanoo, että jatka nyt vielä parikuukautta, katotaan sitten, ellei noi välivuodot lopu.
Käytin liuskan loppuun ja tein testin ennen uuden liuskan aloittamista...

Noista touhutipoista on ihan oikeasti tehty tutkimus ja ne ei sisällä siittiöitä, vaikka tuossa joku vielä niin väittää. "touhutipat" on miehen erittämää liukastetta.
 
Ainahan näitä hieman yksinkertaisia ihmisiä on jotka ei osaa käyttää ehkäisyä oikein... ainakin täältä saa lukea. Jollakin on pillerivauva, kondomivauva ja sitten vielä hormoonikierukkavauva. En tiedä mitä nää ihmiset oikein saa siitä et ne uskottelee toisille et on raskautunut ehkäsystä huolimatta vai onko sit oikeesti tyhmiä??
 
Sandrah
Alkuperäinen kirjoittaja ap uteliaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Mulla oli cerazette minipillerit ja raskaana ollaan. L.a 22.1.09§
Söitkö varmasti aina samaan aikaan? (kuuluuko minipillereitä syödä aina samaan aikaan?) Et oksentanut niitä ikinä pois tms? :)
En ole oksentanut ja joka aamu otin samaan aikaan. Joo, ja nämä oli juurikin niitä jotka otettiin jokapäivä ilman taukoja...
 
Epäilijä
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Noista touhutipoista on ihan oikeasti tehty tutkimus ja ne ei sisällä siittiöitä, vaikka tuossa joku vielä niin väittää. "touhutipat" on miehen erittämää liukastetta.
Tuossa tutkimuksessa tutkittiin 12 miestä. Itse olen raskautunut siemensyöksyttömästä yhdynnästä, oli sitten kyseessä touhutipat tai jotain suurempaa "vuotoa" miehestä niin ettei kumpikaan sitä huomannut, näin joka tapauksessa tapahtui. Lapsi nyt parivuotias..
 
Non compos mentis
Ehkäisyvälineissä mainittu ehkäisyteho koskee vain sitä tilannetta, jolloin ehkäisyä käytetty ohjeenmukaisesti. Esim. pillerit aina ajallaan ottava nainenkin voi tulla raskaaksi, keskimäärin 1-3 naista sadasta per vuosi raskautuu näin. Ja siihen päälle ne, joiden raskaus alkaa, koska unohdettu pilleri tms.
 
Meillä on kondomivauva: ehjä kondomi (reikiä ei näkynyt, tarkistettiin kyllä joka kerta) joka oli paikoillaan alusta loppuun, ja poistettiin niin ettei mitään päässyt luiskahtamaan sisään....
Kierukka on pettänyt useammaltakin tietämältäni henkilöltä.
Mutta toiset on vaan hedelmällisempiä kuin toiset.
 

Yhteistyössä