ihan rehellisesti onko lapsiperheessä aina sekasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos viitsii siivota koko ajan ja nuohota nurkkia niin siistiä on vaikka mullakin on viisi lasta ollut.
Se vaan vaatii sitten koko ajan sen että siivoaa.
Mun mielestä elämässä on kuitenkin muutakin kuin nurkkien nuohous joten mä siivoan kerran viikossa silloin kun olen työelämässä ja olkoon kaaos,en piittaa.
Nyt kun on työttömänä ja kaiket päivät aikaa ja lapset jo isompia ja koulussa meillä on siistiä.

Minulle on kunnia-asia pitää koti siistinä. Onhan miehenkin mukava tulla kotiin kun ei ole sekamelska päällä. Lapset kohta 4 v ja 2v saavat leikkiä, mutta koko taloa ei panna hyrskyn myrskyn. Lähtökohtana on, että koti on sellaisessa kunnossa, että vieraita voi tulla ilmoittamatta eikä tarvi hävetä siivoa.

Jostain aikaa päivästä on sotkuista, mutta niinhän se kuuluukin olla! Ketäs ne lelut ja leikit hyödyttää kaapeissa :) Muuten on siistiä, kun päivittäin järjestelee ja siivoaa, imuroi tarpeen vaatiessa. Tämäkin on sellanen kysymys että mitä nyt kukin käsittää siistiks, ja sotkuseks. Ikkunoita meillä ei olla pesty varmaan kertaakaan tässä talossa (asuttu vajaa vuosi), vai pesiköhän mies kun olin raskaana, en muista. Kaappien sisältö on vähän mitä on, ei ne kestä järjestyksessä vaikka mitä tekis, tai jos miestä ja lapsia ei päästäs lähellekkään niitä nin sit ehkä. Itse olen pitänyt tärkeeempänä kaappien järjestystä kun muuta siivousta, ja mies taas juuri toisinperin, se imurointi... Kai me ollaan kasvettu nyt siihen että kumpikin pystyy joustamaan toistemme sotkuista :saint: Mut jokatapauksessa yleisvaikutelma meillä on siisti, vaikka on 2 lasta. (5kk ja kohta 4v)

Meillä on tullu nyt ehdoton kielto sille että astioita viedään keittiöstä pois. juurikin siksi ku muualla kämpässä on laminaattilattiat jotka ei tykkää jos jotain läikkyy.
Roskiskaapeissa oli "lapsilukot" (narulla kiinni) niin kauan ku lapsilla kiinnosti käydä kaivelemassa.

Sohva on niin törkeän näköinen että ei mitään rajaa, ja saa ollakin vielä pari vuotta niin ostamma uuden tilalle :xmas: siinä on juurikin puklunjälkiä ja herraties mitä eritteitä ja läikkiä, jotka on puhdistettu mutta tu halpiskangas imaisee silti kaiken.

Koiran suhteen mie en osaa muuta sanoa ku harjailla aina ulkoilun yhteydessä enimpiä karvoja veks - jospa niitä pyöris sit vähemmän lattioilla.

Tsemppiä, lohduttaudu ajatuksella siitä että pikkulapsivaihe on niin armottoman lyhyt!

Yhteistyössä