ihan rehellisesti onko lapsiperheessä aina sekasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
mua ahdistaa tää sotku.. asutaan väliaikasesti vuokralla..(omaa etsimässä) ni 65m kaksiossa.. 2lasta, 2 aikuista ja iso koira.. tää kämppä on ihan hirvee.. koirasta lähtee sairaasti karvoja..ja ne näkyy ahtaassa heti.. vauva puklaa millon sohvia,mattoja ym.. ja esikko 1,5v roiskuttaa maitoa ym muuta ruokaa kaikkipaikat täyteen.. ja tietysti levittää lelujaan ym tavaroita..
tiskejä on siellä täällä.. esikko on pitkä ja käy aina välillä hakemassa tiskipöydältä astioita.. osaa avata roskakaapin haan.. onko tääkaikille arkea vai onks meillä vaan hallitsematon kaaos.. tuntuu et siivoan kokoajan.. silti aina kaikki sekasin..

Meil on nyt paljon enemmän järjestystä kuin ennen muksua,kun on pakko pitää kamat yli metrin korkeudessa ettei ne tuhoudu :D Mut on sitä sotkua,ruokaa ja leluja,siirreltyjätavaroita.. mutta tulee helpommin ne myös raivattua kuin ennen.

No tietty lapset heti lelut levittää mut hei, mä oon huomannu että mitä enemmän meille on näitä lapsia tullut (nyt niitä on kolme) niin sitä siistimpää meillä on! Oon siis alkanut siivoon enemmän... oon huomannut ettei muuten mistään tuu yhtää mitää. Meillä 73 neliötä ja viisi henkilöä.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Meil on nyt paljon enemmän järjestystä kuin ennen muksua,kun on pakko pitää kamat yli metrin korkeudessa ettei ne tuhoudu :D Mut on sitä sotkua,ruokaa ja leluja,siirreltyjätavaroita.. mutta tulee helpommin ne myös raivattua kuin ennen.

Peesi! Meillä oli ihan hirvee kaaos ku miehen kanssa asuttiin kahdestaan, nyt kun on lapsia niin paaaaaljon siistimpää, kun ei voi kaikkea jättää lojumaan joka paikkaan ettei vauva syö tai isompi riko ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
no ei...

mun yksi tuttu on "äitipireissä" (jestas mikä sana ) tunnettu siitä, että "se on se kenen luona on aina kuin avotakan sivuilla". ja tämä tarina on tosi. mut ehkä se sitten on niin "kuuluisa" tuttavapiirissä siksi, kun suurimmalla osalla monilapsisista perheistä ei ole kaiki AINA ihan tiptop, vaan joskus voi leluja olla lattiallakin kun vieraita tulee...

Musta se on outoa, että lapsiperheessä on sen näköistä. Mulla on kans kaveri, jonka koti on aina tiptop. Kolme pientä lasta ja lelut on eri kerroksessa kun oleskelutilat... Ei mun mielestä kovin reilua :(

Minusta sellainen avotakkakoti lapsiperheellä näyttää surulliselta, siltä että lapset ei saa olla lapsia ja että äitillä on jonkunlainen ongelma kun ei kestä vähääkään sotkua, voin vaan kuvitella mitä kaikkea muuta sellainen äiti lapseltaan kieltää.

ei se haittaa jos lapsen kanssa on sotkuista (leluja+muuta) se haittaa ainakin minua enemmän jos on likaista.
Meillä myös koira josta lähtee tosi paljon karvaa, mutta aina kun ei jaksa imuria kaivaa otan kylppärilastalla nurkat..=)

Ei meillä ole, jos mä jaksan siivota. Mä vihaan sitä kun on kauhea siivo (leluja kyllä saa olla levällään silloin kun niillä leikitään) mutta en jaksa siltikään aina järjestellä. Välillä mulla on siivouspuuskia ja voi kun on ihanan siistiä.

Nyt vähän ärsyttää tää keskeneräinen "sisustus" ja sen takia en jaksa niin siivoilla kun on muutenkin rumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei...

mun yksi tuttu on "äitipireissä" (jestas mikä sana ) tunnettu siitä, että "se on se kenen luona on aina kuin avotakan sivuilla". ja tämä tarina on tosi. mut ehkä se sitten on niin "kuuluisa" tuttavapiirissä siksi, kun suurimmalla osalla monilapsisista perheistä ei ole kaiki AINA ihan tiptop, vaan joskus voi leluja olla lattiallakin kun vieraita tulee...

Musta se on outoa, että lapsiperheessä on sen näköistä. Mulla on kans kaveri, jonka koti on aina tiptop. Kolme pientä lasta ja lelut on eri kerroksessa kun oleskelutilat... Ei mun mielestä kovin reilua :(

mä aattelen vähän samoin... kun lapsi on kuitenkin perheenjäsen, niin ei minusta oo hirveen paha jos leluja on olohuoneessaki...

ja ton mun sanan piti olla äitipiiri, ei piri, mutta tuli näköjää kirjoitusvirhe (tällä näppiksellä mulle on tullu niitä useemmin kuin vanhalla )

Näin minunkin mielestä. Ite kuitenkin häärään keittiössä/olohuoneessa niin kyllä mä haluan, että ne lapset on siinä mun kanssa eikä eri kerroksessa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos lapset yli 5 vuotiaita.. joita ei tarvitse jatkuvasti kantaa, syöttää ja hoitaa.. mut noin et on parikin alle 4v tai vauva ja joku..

Meillä on 2 alle 3vuotiasta ja ei oo kyllä sotkusta aina. Esim teillä tekee tuo koira jo ilmeisesti paljon, että sotkusta on. Meillä lapset syö pöydässä ja jos roiskuttaa ruokaa niin kyllä heti siivoan, en viitsi jättää ruoan jämiä pyöriin lattioille. Tiskit nakkaan suoraan astianpesukoneeseen ja meil on kaapeissa sellaset tarra sydeemit millä pysyy kaapin ovet kiinni.

lapset 3v, 12v, jatkuva karvantiputtja koira, ukko no joo menee samaan kaartiin lasten kanssa.
Siivouksen jälkeen 2min siistiä ja taas sama juttu kaikki levällään, oo siinä sitte jonakin.
talossa talon tavoilla, vieras poissa pysyköön

Onko se nyt joku kunnia-asia että "meillä on aina siistiä"? Mua ärsyttää naiset jotka kilpailee siistydellään. Paskanen koti on paskanen, mutta voi olla paskanen koti ilman lapsiakin. En pidä itse likaisesta kodista, ja hävettääkin jos joku tulee kotiini juuri kun kaikki paikat on mullin mallin. Mutta miksi pitäisi häpeillä lasten leikeistä, ja siitä että ei ole keittiössä kukaan juuri sillä hetkellä laittanut esim. astioita pesukoneeseen. Onko meidän naisten itsetunto kiinni siitä, millainen kodin siisteys taso on?

Ei ole.
6 lasta ja noista 2 alle kouluikäistä,3,5 vee ja 1,3 vee.

Meillä lapset osallistuu myös.
Lista seinässä ja rasti ruutuun kun työ on tehty.On tiskikoneen tyhjennytlista ja imurointi lista.
Ja aina jokainen laittaa omat astiansa koneeseen ruuan jälkeen.
Jokaisella on oma muumikuppi (kertaa kaks) jota käyttää,roikkuvat sellasessa telineessä. joka kolmas päivä ne koneeseen,taikka jos likasia muuten.Huljuttavat niitä hanan allla juotuaan ja sitten roikkumaan telineeseen.

Leluja on olkkarissakin,mut illalla aina 20 aikaan,pienet kerää ne aikusen kanssa.
Omat on paikat kaikilla,mä en kerta kaikkiaan kestäis jos joutuisin päivät olemaan sekasotkun keskellä.

Mä oon sen tehnyt etten TEE lasten puolesta vaan vaadin ja annan heidän tehdä.
Vanhin on 14 eikä juurikaan vastaan laita omissa hommissaan.
Sillä tä on yhteinen juttu,kaikki tykkää kun on siistiä.
Mitään ei löydä jos kaaos kotona.

Pelihuoneen siivous ja leikkihuoneen siivous on myös kerran viikossa,torstaina ja siinäkin lista.
rasti ruutuun kun työ omalta kohdalta on tehty.

Mutta aina koitetaan siivota leikkien jäljet heti pois.

Yhteistyössä