ABC iski alaikäisille porttikiellon Haminassa – näin osuuskauppa perustelee
Vastaavaa sattuu muutaman vuoden välein, ABC:ltä kerrotaan. Kyseessä ei ole rangaistus vaan herättely hyviin käytöstapoihin.
Onko nuorisolle tarkoitettuja tiloja enää?Jos ei lapsilla ole muuta tekemistä kun litkiä energiajuomia huoltsikalla tms. niin vahnemmat voisivat ohjata heitä vaikka partioon tai urheiluharrastukseen tms. järkevään tekemiseen!
Ja eikö nuorisotalo tms. olis parempi paikka viettää aikaa?
Budjetin mukaan en usko.Onko nuorisolle tarkoitettuja tiloja enää?
No kyllä! Tietty toisaalta sen kokoontumisen muutoinkin kuin harrastusmielessä ymmärtää, mutta tuo paikkojen hajottaminen on vaan yksiselitteisesti väärin!Jos ei lapsilla ole muuta tekemistä kun litkiä energiajuomia huoltsikalla tms. niin vahnemmat voisivat ohjata heitä vaikka partioon tai urheiluharrastukseen tms. järkevään tekemiseen!
Kyllä meillä päin on, mutta en sitten tiedä, miten paljon niitä käytetään, ja varmaan lisääkin voisi olla.Onko nuorisolle tarkoitettuja tiloja enää?
Nuorisotaloja ei tahdo olla enää. Ja jos on, niin aukioloajat ovat kummalliset, menevät kiinni iltakuuden-seitsemän aikaan. Ja toimintahan siellä ei juuri järjestetä ollenkaan, koska ei ole riittävästi työntekijöitä.Jos ei lapsilla ole muuta tekemistä kun litkiä energiajuomia huoltsikalla tms. niin vahnemmat voisivat ohjata heitä vaikka partioon tai urheiluharrastukseen tms. järkevään tekemiseen!
ei helvata, että antaa nuorten rellestää vaan, ettei tulevaisuuden asiakkaat mene, huh hei...Sitten siinä on vielä se että nuoret kasvaa autoiluikään jossain vaiheessa ja tuo on tehokas tapa karkoittaa ne muualle hankkimaan bensat ja dieselit kun sen aika tulee.
ei varmaan joka paikkakunnalla, mutta monella on. mutta nuoriso ei viihdy siellä. ainakaan ne jotka tätä sotkemista ja rikkomista harrastaa.Onko nuorisolle tarkoitettuja tiloja enää?
Tämäpä juuri. Sit kokoonnutaan mopoautoilla, joten juuri tuollaiset huoltikset ja isojen kauppojen pysäköintialueet ovat heidän mieleensä. Meillä päin tähän puututtiin, koska ongelmia oli paljon.ei varmaan joka paikkakunnalla, mutta monella on. mutta nuoriso ei viihdy siellä. ainakaan ne jotka tätä sotkemista ja rikkomista harrastaa.
sillä paikkakunnalla jossa asuin. niin siellä piti nuorisolta kieltää myös abc oleskelu kello 18 jälkeen. koska siellä nuoriso kävi vessassa ja tytöt meikkaamassa ja soittelivat sitten suutaan aikuisille maksaville asiakkaille. eipä tuosta kukaan aikuinen pahastunut. kaikki oli vaan tyytyväisiä tähän päätökseen. koska vanhemmat ei todellakaan tiedä kaikkea mitä ne kullanmurut siellä kylillä touhuaa.Tämäpä juuri. Sit kokoonnutaan mopoautoilla, joten juuri tuollaiset huoltikset ja isojen kauppojen pysäköintialueet ovat heidän mieleensä. Meillä päin tähän puututtiin, koska ongelmia oli paljon.
Sanoinko niin?ei helvata, että antaa nuorten rellestää vaan, ettei tulevaisuuden asiakkaat mene, huh hei...
no ei se ole huonosti kohtelua, jos ei anna tehdä päättömyyksiä, vaan suojelee omaisuuttaanSanoinko niin?
Oli miten oli niin minä ainakin vältän paikkoja ja yrittäjiä missä nuorena kohdeltin huonosti.
Voi hitsit. Joo aivan ymmärrettävää!sillä paikkakunnalla jossa asuin. niin siellä piti nuorisolta kieltää myös abc oleskelu kello 18 jälkeen. koska siellä nuoriso kävi vessassa ja tytöt meikkaamassa ja soittelivat sitten suutaan aikuisille maksaville asiakkaille. eipä tuosta kukaan aikuinen pahastunut. kaikki oli vaan tyytyväisiä tähän päätökseen. koska vanhemmat ei todellakaan tiedä kaikkea mitä ne kullanmurut siellä kylillä touhuaa.
Voi olla että puhutaan eri asioista. Minä en tärvelly omaisuutta mutta muutaman yrityksen ja yrittäjän kohdalla kohtelu jätti toivomisen varaa.no ei se ole huonosti kohtelua, jos ei anna tehdä päättömyyksiä, vaan suojelee omaisuuttaan
no ei se ole huonosti kohtelua, jos ei anna tehdä päättömyyksiä, vaan suojelee omaisuuttaan
no sitten ymmärrän kylläVoi olla että puhutaan eri asioista. Minä en tärvelly omaisuutta mutta muutaman yrityksen ja yrittäjän kohdalla kohtelu jätti toivomisen varaa.
Vanhempana ymmärrät sitten arvostaa, ettei nuoriso vie "oikeiden" asiakkaiden pöytiä ja häiriköi vieressöSanoinko niin?
Oli miten oli niin minä ainakin vältän paikkoja ja yrittäjiä missä nuorena kohdeltin huonosti.
Tähän asti on auttanut kun on kehottanut niitä käyttäytymään.Vanhempana ymmärrät sitten arvostaa, ettei nuoriso vie "oikeiden" asiakkaiden pöytiä ja häiriköi vieressö
Minua ei ole koskaan kohdeltu huonosti koska olen aina osannut käyttäytyä, mutta täytyy kyllä sanoa että mikään firma ei välttämättä sellaisia aikuisia asiakkaita haluakaan, jotka eivät pentuna osaa käyttyä ja vielä aikuisenakin ovat sitä mieltä, että muiden vika. Kyllä yleensä ihminen aikuisena osaa miettiä sitä asiaa siltä kannalta, että tulipa oltua varsinainen räkänokka ja selkääni olisin ansainnut.Sanoinko niin?
Taidat olla kilttimies, joka joutuu tilaamaan kaiken netistä kun suomalainen kauppias on niin ilkeä.Voi olla että puhutaan eri asioista. Minä en tärvelly omaisuutta mutta muutaman yrityksen ja yrittäjän kohdalla kohtelu jätti toivomisen varaa.
Kaupallinen yhteistyö: Semper
Voiko lapselle tarjota mausteista ruokaa? Testaa tietämyksesi ja voita Scoot & Ride -potkupyörä!