Ihan oikeasti: Katsotteko ihmisten ulkonäköä/arvosteletteko minkä näköisinä he käyvät ruokakaupassa, ärrällä tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huhhuh"

Vieras
Tuli vaan tuosta "minkä näköisinä mammat tuovat lapsiaan päiväkotiin" ketjusta mieleen.
Mä siis TODELLA usein törmään siihen, että kommentoidaan ja arvostellaan ja tehdään hirveitä päätelmiä siitä, minkä näköisinä ihmiset käyvät ruokakaupassa, ärrällä, postissa tms..
Vai onko tämä vaan ilmiö täällä meilläpäin.. 9000asukkaan kunta.

Me tehdään tällä hetkellä kotona remonttia ja tänään hokasin 20.45 että mun on pakko käydä kaupassa. Oli vartti aikaa ehtiä kaupalle ja ei nyt käynyt edes mielessä, että olisin alkanut laittautua. Ihan remppavaatteissa ja maalia tukassa lähdin s-markettiin ostamaan pakolliset ostokseni.

Mun äiti kiinnittää. Se jaksaa vieläkin jauhaa siitä, miten oli nähnyt mun serkun miehen menevän "upeessa pitkässä takissa ja pikkukengissä" paikalliseen ruokakauppaan ja miten äitiä oli niin helkkaristi hävettänyt, kun mun veli oli mennyt samaan aikaan kauppaan verkkareissa.
Mun broidi muuten on yksi tyylikkäimmin pukeutuvia ja trendikkäimpiä miehiä joita tunnen ja tasan tarkkaan hakkaa pukeutumisessa tämän serkkuni miehen mennen tullen. Veljeni nyt vaan taisi olla vapaapäivällä tms. Äiti ei tätä tajunnut ja oikeasti tästä on vuosi aikaa ja ei ole pitkäkään miten se taas aloitti "sillon kun XXX tuli kauppaan siinä hienossa takissa ja mua niin hävettin kun xxx meni verkkareissa"

Mun mies harrastaa paljon urhelua ja saattaa treenien jälkeen hoitaa meidän maitokauppa-asiat, joten ihan taitaa urheiluseuran collareissa ja takissa sielä käydä ja kaiken kukkuraksi lenkkarit jalassa. Töissä joutuu pitämään usein pukua ja muutenkin kyllä pukeutuu siististi esim. kaupungille.
Mä nyt ainakin tajuan sen, että ihmiset saattaa käydä sielä ärrällä tai kaupassa suoraan ties mistä. Ei todellakaan kerro yhtään mitään mistään, minkä näköisenä käy ostamassa maitonsa.

Mä tunnen paljonkin ihmisiä, jotka päättelee apauttiarallaa kaiken sen perusteella, millaisena esiintyy meidän pienen maalaiskuntamme ruokakaupassa. Tosin nämä arvostelijat eivät itse kyllä ole kovin sivistyneitä ja heillä on melko pienet piirit.

Ihanko oikeesti rehellisesti sanotte että ette katso. En usko. Vaikka itse(kin) menisi minkälaisena ja näköisenä tahansa, varmasti sattuu silmään jos joku on oikein kivan näköinen tai päinvastoin epäkivan näköinen. En nyt tarkota et arvostella ääneen pitäisi, mutta oman pään sisällä varmasti ajatus pyörähtää.. Eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja kissa nimeltä;25378201:
Ihanko oikeesti rehellisesti sanotte että ette katso. En usko. Vaikka itse(kin) menisi minkälaisena ja näköisenä tahansa, varmasti sattuu silmään jos joku on oikein kivan näköinen tai päinvastoin epäkivan näköinen. En nyt tarkota et arvostella ääneen pitäisi, mutta oman pään sisällä varmasti ajatus pyörähtää.. Eikö?

Riippuu varmaan siitä missä asuu. Mun kotiseudulla on niin paljon ihmisiä, että on pakko oppia olemaan kiinnittämättä jokaiseen huomiota tai alkaa särkeä päätä.

Mä olen yleensä törkeän väsynyt, väsymyksen takia olen vähän omissa maailmoissani, ja kuitenkin mulla on kiire kotiinkin sen jälkeen, kun olen työpäivän tehnyt ja kipaisen esim. sen ruokakaupan läpi.

Kyllä saa melkoisen huomiotaherättävästi pukeutua ja/tai käyttäytyä, ennen kuin mä huomaan. Tututkin saa vastaan tullessaan melkein tulla kaksin käsin ravistelemaan, ennen kuin tajuan moikata...

Mä en oikeesti tajuu niitä ihmisiä, jotka kyttää muita ja vielä arvostelee sen päälle.

Ensinnäkin mä itse elän ruuhkavuosia ja mulla ei todellakaan ole edes aikaa alkaa jossain kaupassa kattomaan sillä silmällä muita, et miten ne on pukeutunut. Saati, että omien asioiden miettimisen lisäksi alkaisin miettimään, et miksi tolla on verkkarit tms.

Se mua ärsyttää jos vaikka hissiin tulee tyyppi joka on käyny viimeks suihkussa jouluna 2010 ja siitä aattelen mut ei mua muuten kiinnosta pätkääkään muiden vermeet.

Musta vaan ikävä kyllä kertoo sellaisista kyttääjistä, et niillä on itellä aika köyhä elämä eikä vissiin hirveesti asioita mietittävänä et riittää intoa ja aikaa tuollaiseen.

Mut kyllä mäkin kiinnitän huomioni, jos joku tulee keskellä talvipakkasia biksut päällä kauppaan :D

Yleensä keskityn ostoksiini, en niinkään muihin ostajiin. Mutta olisi valetta väittää, etten huomaisi jos joku on puketunut jotenkin huomiotani herättävästi. Jos vaikka joku tulee keskellä kylmää pakkastalvea R-kioskille shortseissa ja topissa varmaan rekisteröin sen. Samoin kuin sen, jos joku tulisi vaikka Mäkkäriin pitkässä iltapuvussa.

No en todellakaan välitä pätkääkään, millaisissa rytkyissä ihmiset kaupassa pyörii. Mielessä on ostoslista tai muut kotiasiat, oliko sitä ja sitä kotona vai ei. Jos joku käyttäytyy erikoisesti, mesoo tms.. niin ehkä siihen tulee kiinnitettyä huomiota. Nuorempana sitä katseli enemmän ihmisten vaatetusta ja varsinkin komeita poikia :D

Jos nyt on jotenkin todella poikkeuksellisesti pukeutunut. Rekisteröin kyllä, jos joku on lähikaupassa smokki päällä tai joku tule uimapuvussa kauppaan. Ihmiset tulee sinne ruokakauppaan hakemaan maitonsa niin erilaisista tilanteista ja lähtökohdista, että olisi mahdotonta päätelle ihmisestä sen perusteella jotakin, ellei se ulkoasu ole jollain tapaa todella todella poikkeava.
Esim. eilen olin jo iltatoimet tehnyt ja yöpaidassa, kun hoksasin että on aivan pakko käydä kaupassa
Vetäisin collegehousut, toppatakin ja vaelluskengät jalkaan ja marssin lähikauppaan kiireessä.

En mä katso ihmisiä kaupassa, mä ostan tavarat ja meen kotiin. Mulle on ihan sama mitä ihmisillä on päällään. Jos joku alasti tulisi niin sitten voisin hätkähtää, jos nyt sattuisin edes huomaamaan.

Yleensä keskityn ostoksiini, en niinkään muihin ostajiin. Mutta olisi valetta väittää, etten huomaisi jos joku on puketunut jotenkin huomiotani herättävästi. Jos vaikka joku tulee keskellä kylmää pakkastalvea R-kioskille shortseissa ja topissa varmaan rekisteröin sen. Samoin kuin sen, jos joku tulisi vaikka Mäkkäriin pitkässä iltapuvussa.
Jotakuinkin näin. Mulla on paha tapa olla ihan omissa ajatuksissani kaupassa.. siinä määrin, että saan tarkistaa kauppalistan aina useaan otteeseen kun en muista enää mitä olen kerännyt.

Mulla on kaksoset reilu 1v ja esikoinen 3,5v. Yleensä kaupassa asioidessa mulla on ihan täysi työ selviytyä asioinnista tuon taaperilauman kanssa ja löytää vielä ne safkatkin hyllystä, että ei käy mielessäkään katsella muiden ulkoasuja. Tututkin saavat suurinpiirtein tanssia ja laulaa ja ravistella ennekuin huomaan.

Kyllä mä katselen ihmisiä. Ihmisiä voi katsella myös hyvällä tai neutraalilla mielellä. Jonkinlainen arvio voi syntyä ihan itsestään, sen enempiä miettimättä...ihastusta tai vihastusta...jotain siltä väliltä...

Joo , kyllähän se on katottava kun kerran jo neuvolassa pidetään huoli, että ollaan SAMASTA MUOTISTA!!!!!!!!!!!! Poikkeaville sanktiota!!! SE on nääs selkäytimes ny!

Yhteistyössä