Ihan oikeasti: Katsotteko ihmisten ulkonäköä/arvosteletteko minkä näköisinä he käyvät ruokakaupassa, ärrällä tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä se kertoo?
ok. Mitä kertoo se, jos ihminen tulee pukeutuneena toppatakkiin, pipoon,huiviin, sellaisiin johonkin college- ja olohousujen välimaastoon sijoituuviin parhaat päivät nähneeisiin housuihin jalassaan tukevat mokkanilkkurit... ja asioi tämä asu yllään siis paikallisessa Halpa-halli- tyyppisessä kaupassa.

äh lainaisin väärää vastausta. Mutta mitä kertoo yllämainittu?

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja kissa nimeltä;25378201:
Ihanko oikeesti rehellisesti sanotte että ette katso. En usko. Vaikka itse(kin) menisi minkälaisena ja näköisenä tahansa, varmasti sattuu silmään jos joku on oikein kivan näköinen tai päinvastoin epäkivan näköinen. En nyt tarkota et arvostella ääneen pitäisi, mutta oman pään sisällä varmasti ajatus pyörähtää.. Eikö?

Todennäköisesti huomaan jos joku on ruokakaupassa juhlavaatteissa tai pellepuku päällä, mutta luultavasti en huomaa vaikka jollakin olisi tukka takussa, finninen naama meikkaamatta tai kamalan korkeat korkokengät jalassa. Yleensä olen siinä vaiheessa, kun kauppaan pääsen, väsynyt ja turhautunut ja koitan vain selvitä ostoksista ja viihdytän samalla 1-vuotiasta. En kulje laput silmillä, mutta jos ihminen ei todella merkittävästi poikkea "normaalista", en sen kummemmin rekisteröi näkemääni.

Ja toisaalta, jos olen sen verran virkeänä kaupassa että kiinnitän ympäristöön enemmän huomiota, en kovin helposti arvostele mielessäni muita. Itse olen joskus lähtenyt suoraan navetasta haisevissa ja maalitahraisissa vaatteissa ostamaan varaosia rautakaupasta ja samalla reissulla olen hakenut sen maitopurkin. Ja joskus olen käynyt näyttävässä juhlamekossa kaupassa (niitä näkee kyllä enemmänkin esimerkiksi yo-juhlien aikaan :) ) kun on pitänyt matkalla hakea jotain. Itseasiassa poikkesin hääpuvussani huoltoasemalle kun ajeltiin hotellille :D

Ruokakauppa tai ärrä tuskin on monelle sellainen paikka, että sitä varten laittaudutaan ja pukeudutaan tietyllä tavalla, vaan sinne poiketaan niissä vaatteissa mitä sattuu olemaan päällä.

Mitä ihmeen väliä sillä on minkä näköisenä käy kaupassa sen maitopurkkinsa ostamassa? :O Eikö se oo pääasia että on vaatteet päällä ettei nakuna lähe? Musta tuntuu että tollanen kyttäily on enemmän landekylien hommaa, ei täällä kaupungissa kukaan laittaudu kauppaan menoa varten. Sinne mennään niissä vaatteissa mitkä sattuu olemaan päällä, raksamies menee raksavaatteissa ja lenkille lähteny saattaa poiketa hakemassa jotain pientä matkan varrella ja sillon sillä on ne verkkarit ja lenkkarit päällä. Ei se täällä kaupungissa se kauppaan meno oo sellanen ohjelmanumero niinku se on jossain landella jossa se lähin iso kauppa on jossain 70km päässä. Itse asun keskisuuressa kaupungissa ja tässä ympärillä on näitä landekyliä vain 70km säteellä, tää on ainoa isompi paikka, ja kyllä kaupassa näkee ketkä on tullu sieltä 70km päästä kuukausittaisia ostoksiaan suorittamaan :D

Täällä 2500 ihmisen kunnassa en juuri kyllä kiinnitä huomioo siihen, minkä näkösinä ihmiset täällä kulkee. Tää on kuitenkin ihan landee, mutta kun asuin 60 000 ihmisen kaupungissa, niin täytyy kyllä myöntää, että sillon tuli ihmeteltyä näitä verkkarisankareita.

Miksi kaupassa pitää kulkea nenä kiinni lattiassa?...Minusta aika kuivaa. Mitä negatiivista siinä on jos katsoo toisten pukeutumista..eihän sen tarvitse aina tarkoittaa toisten haukkumista. Minä ainakin katson ihmisiä. Katson esimerkiksi että onpas tuolla ihmisellä hieno takki, ja käyttää tuollaisia housuja sen kanssa:) Ei sen pakko ole aina olla arvostelua 1-10. Positiivisessa mielessä voi myös katsoa muita ihmisiä. En ymmärrä miksi niin ei saa tehdä?:) Hyvin rikas ja hauska elämä mulla ainakin on:D

En minä kyttäämään lähde. Taitaisi kuitenkin olla valhetta jos sanoisin, etten toisia ihmisiä huomaisi mikäli he erottuvat minun silmissäni joukosta. Olkoon sitten se joukosta erottumisen syy mikä tahansa: hän huudahtaa jollekin 'hei' minun kävellessäni lähellä tai on pukeutunut jollain tapaa huomioni herättävästi. Pohdinkin joskus toisten ulkonäköä, mutta sekään ei tarkoita arvostelua. Luulen, ettei minulla olisi muutenkaan paljon varaa arvostella ja asettaa ihmisiä jonkinlaiseen arvojärjestykseen toisiinsa ja minuun nähden.

Lisäyksenä voisin sanoa, että minulla on paha tapa kulkea omissa ajatuksissa. Jonka vuoksi olen muutaman ihmisen onnistunut loukkaamaan kun en ole kiinnittänyt huomiota heidän tervehdyksiin. Olen pyrkinyt tietoisesti kiinnittämään enemmän huomiota ympäristööni. Myös siten, että kun minulla on rauhallinen hetki vaikka puistossa istun puistonpenkillä tarkkaillen muita ihmisiä ja heidän toimiaan. Enemmänkin oppiakseni ihmisistä kuin kytätkseni heidän virheitään ja odottaakseni saavani tänne jotain kauhisteltavaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä