Ihan mielenkiinnosta kysyn 3-vuotiaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Meidän naapurissa siis asuu tuon ikäinen kauhukakara.Rikkoo toisten leluja janauraa paskasesti päälle.Toinen samanlainen on kohta jo 7 vuotias.
Nyt kävi ihan kiinnostamaan että ymmärtääkö muiden 3 vuotiaat puhetta ettei toisten leluja saa rikkoa?Meillä kyllä tuo sälli aikoinaan sen ymmärsi.Naapurin ipana ei vaan ymmärrä ja vanhemmat vetoavat siihen että toinen on niin pieni,ei se voi tietää.
Äsken meinaan yritti saada meidän pojan uutta pyörää rikki.Pyörä kun oli lappeellaan maassa niin nosti takarenkaasta ja paiskasi sen sitten maahan.Toisti tuota muutaman kerran.Sen jälkeen piti mennä hyppimään renkaan päälle ja rungon päälle.Sanoin sitten tiukasti että lopettaa sekä toisten leluja ei pidä menä hajottamaan.Tähän äiti sitten totesi että voi,voi kun tuo meidän poika on niin pieni vielä ettei se tajua tuollaista.
Mulla kyllä keitti jo siinä vaiheessa yli ja pamautin että jos ei aivoissa ole todettu mitään vikaa niin kyllä jo 3 vuotiaan pitää tajuta ettei toisten leluja ja tavaroita rikota ja kohta rupean ottamaan sitten maksua hajoitetuista tavaroista.Niitä kun ei ole ihan vähää.Meidän pojan kaikki hiekkalelut on hajotettu tai hävitetty ja naapurin vanhemmat vaan kohauttelevat olkapäitään.
Pikkusen taas sieppaa |O

Ymmärtää. Mie oon ollu tyytyväinen, ettei ole tahallaan hajottanu mitään. Alle 2-vuotiaana repiny lehtiä, mutta muuten ei onneksi tahallaan hajota mitään.

Kyllä inhottaa vanhemmat, jotka antaa lasten tehdä mitä tahansa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ymmärtää. Mie oon ollu tyytyväinen, ettei ole tahallaan hajottanu mitään. Alle 2-vuotiaana repiny lehtiä, mutta muuten ei onneksi tahallaan hajota mitään.

No,niin meilläkin ymmärsi.Ja aikasessa vaiheessa tehtiin selväksi että toisten leluilla leikitään ätisti.Eikä ongelmia ole ollut.Paitsi nyt noiden naapurin muksujen kanssa.Niillä kun on vielä ihan tapana että jos meidän pojalla on jotain uutta,sellaista mitä heillä ei ole,niin se pitää saada mahdollisimman äkkiä rikki.Ja lopuksi nauretaan ja ilkutaan kun toiselle tulee paha mieli.

Aivan taatusti ymmärtää!
Meidän jästipää (tänään täytti 4v ) on omia lelujaan hajottanut kun on silmä välttänyt.. Erittäin typerää. :/
Mutta jos joskus rikkoisi jonkun toisen omaisuutta niin taatusti saisi sen korvata!

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:

No,niin meilläkin ymmärsi.Ja aikasessa vaiheessa tehtiin selväksi että toisten leluilla leikitään ätisti.Eikä ongelmia ole ollut.Paitsi nyt noiden naapurin muksujen kanssa.Niillä kun on vielä ihan tapana että jos meidän pojalla on jotain uutta,sellaista mitä heillä ei ole,niin se pitää saada mahdollisimman äkkiä rikki.Ja lopuksi nauretaan ja ilkutaan kun toiselle tulee paha mieli.

Minä ottaisin varmaan pojan puhutteluun ja tekisin erittäin lujasti selväksi että mitään ei oteta toiselta eikä missään tapauksessa rikota. Ja jos jotain pääsee rikkomaan, kakaran äidille tieto siitä, mistä voi ostaa uuden lelun tm. tilalle.

Minä ottaisin varmaan pojan puhutteluun ja tekisin erittäin lujasti selväksi että mitään ei oteta toiselta eikä missään tapauksessa rikota. Ja jos jotain pääsee rikkomaan, kakaran äidille tieto siitä, mistä voi ostaa uuden lelun tm. tilalle.

Yritetty on,tuloksetta.Arvaas naurattiko tässä yks päivä kun tämä äiti on nyt rupeamassa pph:ksi ja tuossa sitten pihalla jutteli että toivottavasti ei tule mitään kauhukakaroita hoitoon.Mä olin hetken että mitä?Voiko enää pahempia penskoja olla vai?

Yritetty on,tuloksetta.Arvaas naurattiko tässä yks päivä kun tämä äiti on nyt rupeamassa pph:ksi ja tuossa sitten pihalla jutteli että toivottavasti ei tule mitään kauhukakaroita hoitoon.Mä olin hetken että mitä?Voiko enää pahempia penskoja olla vai?

Toivottavasti tulee kauhukakaroita, ehkä silmät aukeaa kun jonkun toisen lapsi käyttäytyy yhtä kamalalla tavalla kuin omansa. :)

[/quote]

Toivottavasti tulee kauhukakaroita, ehkä silmät aukeaa kun jonkun toisen lapsi käyttäytyy yhtä kamalalla tavalla kuin omansa. :) [/quote]

Tuskin aukeaa.Koska heillä ollaan aika hanakasti sanomassa jos toisten lapset eivät ole kunnolla.Meidänkin poika sai kerran kunnon huudot näiltä vanhemmilta kun erehtyi oikasemaan heidän pihan poikki ja jäi siihen katselemaan naapurin poikien telttaa.Heti oli vanhemmat huutamassa että heitä inhottaa kun naapurin penskat ovat ilman lupaa heidän pihalla ja leikkimässä heidän lasten leluilla.Vaikka poika ei edes koskennut siihen telttaan.Ja tekivät selväksi ettei heidän pihalle ole mitään asiaa omin luvin.Kuulemma oikein inhottaa tuollainen käytös.
Toista se on kun heidän muksut suorastaan asuvat tässä meidän pihalla ja tosiaan omin luvin ottavat noita pojan leluja.Ja jos takaovi on auki niin sisään ne sieltä hyökkää lupaa kysymättä.
Tosin olen kyllä meidän poikaa kieltännyt menemästä toisten pihalle mutta välillä vahingossa oikasee kun rivitalossa kuitenkin asutaan.

onpas sulla mukava terroristiristo naapurissa :/

Meidän 3v on tosi uhmakas ja sillepäälle sattuessa myös yrittää pistää paikkoja matalaksi. Hyvin kyllä tietää mikä on sallittua ja mikä ei

Meillä 3 v kyllä ymmärtää että tavaroita ei rikota, mutta joskus kiukunpuuskan sattuessa sopivasti kohdalle, ei sitä kyllä enää muista, vaan silloin saattaa suuttua jollekkin tavaralle ihan tosissaan...

Yhteistyössä