Ihan kohta napsahtaa...tulee palautetta veljen tyttöystävälle..

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Niin kauan kun se ei loju sun kotonasi, sulla ei mielestäni ole asiaan mitään sanomista. Jos vanhempiasi tai veljeäsi häiritsee, he lienee aikuisia sanomaan asiasta ihan itse.
Se on ihan sama häiritseekö mun veljeä vai ei, mutta se on mun vanhempien koti... Ja häiritsee niitäkin, eilen asiasta puhuttiin, ne vaan ei saa suutansa auki. Kielsivät kyllä sanomasta mitään, mutta mun suu ei kauaa kiinni pysy..

:ashamed: :| :whistle: :/

Mä taas tajuan ap:tä.Miehen veli ei ole ollut koskaan töissä,koulunkin kävi aikoinaan niin ja näin.Elää tuilla ja armeijassa oli 3pv,sen jälkeen lopetti.Sivarikoulutuksen oli mutta sivaritöihin menemistä lykkää lykkäämistään.Elää sossulla,paitsi tyttöystävä käy töissä pitkiä päiviä ja poika laittaa kaikkeen hömppään nekin rahat,esim juo ja ostaa elektroniikkaa.

Koskaan ei ketään auta.Valittaa joka paikassa kaikessa.Jos hänet kutsuu syömään,hän valittaa ruoasta,valaistuksesta ja tylsyydestä.Äidiltänsä pyytää rahaa vähän väliä vaikka ei ole asunut kotona enää 3 vuoteen.Välillä tuntuu että tekisi mieli lyödä tuota jätkää mutta kun ei voi. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
No jos hänelle jakaa työt, niin ei kai hän kehtaa olla tekemättä. Voi vaikka kysyä, että teetkö ruoan vai pesetkö lattiat.
Pitäis varmaan kokeilla, mutta luulis täysikäisen ihmisen itsekin jotain tajuavan....?
Niin, mutta kun ei tajua niin silloin potkitaan persuksille. Ensin nätimmin, sitten jos ei auta niin vähän kovemmin :)

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Niin kauan kun se ei loju sun kotonasi, sulla ei mielestäni ole asiaan mitään sanomista. Jos vanhempiasi tai veljeäsi häiritsee, he lienee aikuisia sanomaan asiasta ihan itse.
Näin minäkin olen taipuvainen ajattelemaan. Toinen vaihtoehto on ystävällisesti pyytää häntä mukaan yhteisiin touhuihin - jos ei tule, ei sitten.

Isäntäväen hommaa lienee huolehtia siitä, että heidän kodissaan on sellaista porukkaa, mikä heille kelpaa.

vieras
Jos mun mies tahtois mut anoppilaan mukaan joka viikonloppu, niin tekisin just noin. Jos oltais kotona, voisin siivota. Anoppilan järjestykseen en puutu. Jos ukko äitinsä helmoihin hinkuaa niin tiskatkoon siellä sitten vaikka, miniät harvemmin pyytää päästä varta vasten anoppilaan vapaaapäiviään viettämään...

mä voin kyllä ihan puhtaasta sydämestä sanoa sille tytölle, että niin kauan kuin on vain tyttö ystävä, ei kannata panna rikkaa ristiin. jos ero tulee, niin on tehnyt vaan turhaa työtä. mulle ei tullut edes ero, mutta kyllä se harmitti, kun miehen kanssa seurustellessa, ja anoppikokelaan sairastuttua, osallistuin talon töihin täysipäiväisesti. isännän sisko vaan veti lonkaa tässä ja kävi syömässä. jälkeen päin sit sain käsiini paperin, jossa tälle siskolle oli maksettu lomittajan palkaa, mä tei työt ja sisko vei rahat tekemättä mitään. aion omalle tytöllenikin sanoa, että ei tarvii panna rikkaa ristiin ennen kuin on enemmän kuin tyttöystävä

miniä
Me käydään kerran parissa kuussa anoppilassa. Sillon ollaan siellä kuin vieraat. Eli anoppi laittaa ruuat jne. En todellakaan mee toisten aikuisten kaapeille sorkkimaan. En pitäisi siitä itsekään. Kun anoppi tulee meille kylään se istuu sohvalla ja me laitetaan ruuat sun muut tarjottavat.. Olis ahdistavaa jos joku vieras tulis sähläämään mun keittiöön,koko ajan sais olla neuvomassa mikä menee mihinkin... Mut Meillä noi vierailut menee tasan ja vieraat on vieraita ja se jonka kotona ollaan passaa. Itselle se on ollut aina itsestään selvyys ja välit on hyvät anoppiin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
mä voin kyllä ihan puhtaasta sydämestä sanoa sille tytölle, että niin kauan kuin on vain tyttö ystävä, ei kannata panna rikkaa ristiin. jos ero tulee, niin on tehnyt vaan turhaa työtä. mulle ei tullut edes ero, mutta kyllä se harmitti, kun miehen kanssa seurustellessa, ja anoppikokelaan sairastuttua, osallistuin talon töihin täysipäiväisesti. isännän sisko vaan veti lonkaa tässä ja kävi syömässä. jälkeen päin sit sain käsiini paperin, jossa tälle siskolle oli maksettu lomittajan palkaa, mä tei työt ja sisko vei rahat tekemättä mitään. aion omalle tytöllenikin sanoa, että ei tarvii panna rikkaa ristiin ennen kuin on enemmän kuin tyttöystävä
Olipa tympeää sulle :( Ja tosi fiksuohje omalle tytölles. Pakko peesata.

Ja kuinkahan omistautunut mies tyttöystävälleen on jos äitinsä luo haluaa viikonlopuiksi...

Mitä helvettiä aikuinen mies tekee joka viikonloppu vanhempien luona?? :eek:
Potki perseelle sitä vätysveljeäkin. Ja vanhemmille kans huutoa ja raivoa että vittuako valitatte jos ette saa turpaanne auki. Nih :D

x
Ovatko vanhempasi pyytäneet tätä tyttöä mukaan töihin? Tai veljeäsi? Kaikki eivät tuosta vaan pysty tai kehtaa alkaa hommiin anoppilassa, jos tuntuu ettei oikein osaa tai että olisi vain tiellä. Noloa on tietty vetelehtiä sohvallakin kaiket päivät, mutta jos ei ole kerrottu missä voisi auttaa ja MITEN sitä hommaa tulisi tehdä, niin vaikeaa voi olla tuppautua mukaan. Ja mites noi kulttuuriasiat, oletko niitä miettinyt? Mun tietääkseni venäläiset naiset ei juuri remonttihommiin tapaa kajota.

vieras
Voi hyvänen aika, että voi olla monimutkaista näinkin yksinkertainen asia sekä sulle että vanhemmilles: ohjeistakaa tyttöä siitä, mitä pitää tehdä - kuten joku sanoikin; "imuroisitko, tekisitkö ruuan"? Ei se kuule ole kaikille niin itsestäänselvää alkaa paiskia hommia vieraassa paikassa, ei mullekaan, vaikken laiska ihminen olekaan.

ff
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Mä taas tajuan ap:tä.Miehen veli ei ole ollut koskaan töissä,koulunkin kävi aikoinaan niin ja näin.Elää tuilla ja armeijassa oli 3pv,sen jälkeen lopetti.Sivarikoulutuksen oli mutta sivaritöihin menemistä lykkää lykkäämistään.Elää sossulla,paitsi tyttöystävä käy töissä pitkiä päiviä ja poika laittaa kaikkeen hömppään nekin rahat,esim juo ja ostaa elektroniikkaa.

Koskaan ei ketään auta.Valittaa joka paikassa kaikessa.Jos hänet kutsuu syömään,hän valittaa ruoasta,valaistuksesta ja tylsyydestä.Äidiltänsä pyytää rahaa vähän väliä vaikka ei ole asunut kotona enää 3 vuoteen.Välillä tuntuu että tekisi mieli lyödä tuota jätkää mutta kun ei voi. :kieh:
:eek:
Oikein lyödä... kun näkee että toisella ongelmia.
Mitä ne muiden elämät noin kaivelee :headwall:

silloin joskus
Kyllä oli muuten mukavaa ennen lapsia nukkua vapaapäivinä iltapäivään, suihkutella yömyöhällä, jos huvtti ja elää muutenkin laiskaa elämää. :D

Mun mielestäni tuo ei kuulu sinulle pätkääkään vaan on veljesi, tyttöystävänsä ja vanhempienne välinen asia. Rehkiikö veljesi vanhempiesi luona va laiskotteleeko? Onko joku pyytänyt tyttöystävää osallistumaan kotitöihin tai muutoin ohjeistanut talon tavoista? Miksi veljesi asustelee vanhempienne luona joka viikonloppu? Joka tapauksessa ei ole sinun asiasi puuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
No voi äh, ihmiset nyt vaan menee siitä mistä aita on matalin...jos tytöltä ei kukaan muuta vaadikaan, nii avot harasoo...
Sitä vaan ajattelis, että ihan oma-aloitteisesti tulis mieleen jotain tehdä, kun anoppilaan viikonlopuksi tulee. Noh, nyt on asiasta huomautettu, toivottavasti kyse oli vaan siitä, ettei ollut hoksannut, että olis kohteliasta jotain tehdäkin. Siis makaamisen lisäksi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Ja se mun veli asuu kotona, noh, sille nyt on syynsä.
Eli ei ole aikuinen vielä? Joten tyttöystäväkin aika nuori? Sitten pitäisi ystävällisesti opastaa neitiä. Nykyajan nössökasvatuksella lapsista saattaa tulla uusavuttomia.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
aion omalle tytöllenikin sanoa, että ei tarvii panna rikkaa ristiin ennen kuin on enemmän kuin tyttöystävä
Okei...
Mä taas aion opettaa molemmille lapsilleni, että jos viettää paljon aikaa tyttö/poikaystävän vanhempien luona, tai vaikka vaan kaverin luona, ja esim. syö siellä, niin on kohteliasta myös siivota jälkensä, auttaa vaikkapa ruoanlaitossa, viedä roskat ulos lähtiessään, sen sellaista.

Yhteistyössä