Ihan kamala Sydänääniä-jakso :(

"tytteli"
Nää ohjelmat näkyy areenassa 30pv. Katsoin äsken myös sieltä kun telkasta näin vain pätkiä, itku tuli siinä jossa isosisko kävi arkulla.
Meidän kaksi tyttöä nukkumassa omassa huoneessaan. <3
 
Oih
Meidän prinsessamme kuoli kohtuun rv 39 ja aivan hirveä ikävä ja kaipuu on vaikka on kulunut kohta 6 vuotta. Itku tulee varmasti silmään, kun boxilta ohjelman katson :'(
Mihin hän kuoli?

Kyllä tällaisten menetysten edessä omat varhaiset keskenmenot asettuvat ihan toiseen suuruusluokkaan. En todella osaa kuvitella mitään kaameampaa kuin oman lapsen menetys.
 
"viiru"
ketä kiinnostaa kattoa toisen ihmisten surua ja lapsen kuolemaa.
Onko se jokin huvi... ja täällä sitä sitten retostellaan. Voi voi ja en voi katsoa
kun on toi maha pystyssä tyyliin 38 viikkoa.
Siinä teille kuolemasta. Itsellä ja pojalla oli henki mennä synnytyksessä. Poika selvisi paremmin.
Meinasi isästä tulla yksin huoltaja. itse makasin viikon teholla hengestäni taistellen.
Ehka mua ei huvita katella mitään kuoleman ohjelmia. Siinä oli mulle tarpeeksi.
No onneksi onnellinen loppu.
 
"vieras"
[QUOTE="viiru";23760725]ketä kiinnostaa kattoa toisen ihmisten surua ja lapsen kuolemaa.
Onko se jokin huvi... ja täällä sitä sitten retostellaan. Voi voi ja en voi katsoa
kun on toi maha pystyssä tyyliin 38 viikkoa.
Siinä teille kuolemasta. Itsellä ja pojalla oli henki mennä synnytyksessä. Poika selvisi paremmin.
Meinasi isästä tulla yksin huoltaja. itse makasin viikon teholla hengestäni taistellen.
Ehka mua ei huvita katella mitään kuoleman ohjelmia. Siinä oli mulle tarpeeksi.
No onneksi onnellinen loppu.[/QUOTE]

Minä en ainakaan edes tiennyt että tuossa jaksossa on tuollaista suurta surua. Yhtäkkiä vain ruudussa oli se arkku. :(

Oli surullista ja järkyttävää ja onneksi en ole itse joutunut kokemaan mitään tuollaista. Elämä on kyllä murjonut isolla kädellä, mutta ei onneksi noin. Kauheaa. Ei tuota surun määrää voi kuvitella. :(
 
[QUOTE="viiru";23760725]ketä kiinnostaa kattoa toisen ihmisten surua ja lapsen kuolemaa.
Onko se jokin huvi... ja täällä sitä sitten retostellaan. Voi voi ja en voi katsoa
kun on toi maha pystyssä tyyliin 38 viikkoa.
Siinä teille kuolemasta. Itsellä ja pojalla oli henki mennä synnytyksessä. Poika selvisi paremmin.
Meinasi isästä tulla yksin huoltaja. itse makasin viikon teholla hengestäni taistellen.
Ehka mua ei huvita katella mitään kuoleman ohjelmia. Siinä oli mulle tarpeeksi.
No onneksi onnellinen loppu.[/QUOTE]

Ei varmasti ole kenellekkään huvia.Minusta on kuitenkin hyvä että kuolemasta puhutaan, eikä sitä pidetä tabuna, koska se kuuluu osana elämään.Oli sitten kyseessä pieni lapsi, nuori, aikuinen.Ei se ole retostelua.Pitäisikö kaikki ikävät / vaikeat asiat piilottaa, pitää pimennossa.Ei elämä aina ole helppoa.Ymmärrän toki etteivät kaikki halua / voi katsella tai puhua asioista, mutta jotka niin haluavat tehdä, niin se heille suotakoon.
 
Oih
[QUOTE="viiru";23760725]ketä kiinnostaa kattoa toisen ihmisten surua ja lapsen kuolemaa.
Onko se jokin huvi... ja täällä sitä sitten retostellaan. Voi voi ja en voi katsoa
kun on toi maha pystyssä tyyliin 38 viikkoa.
Siinä teille kuolemasta. Itsellä ja pojalla oli henki mennä synnytyksessä. Poika selvisi paremmin.
Meinasi isästä tulla yksin huoltaja. itse makasin viikon teholla hengestäni taistellen.
Ehka mua ei huvita katella mitään kuoleman ohjelmia. Siinä oli mulle tarpeeksi.
No onneksi onnellinen loppu.[/QUOTE]

En tiedä, estäisikö noin hirmuinen kokemus minua ottamasta osaa toisten menetyksen johdosta. En katso itsekään koskaan näitä ohjelmia, mutta suon sen heille, jotka haluavat katsoa. Vaikka tieto lisää tuskaa, niin tuntuu hyvältä ajatukselta tiedostaa, että näin tai noinkin voi elämässä käydä.
 
"vieras"
[QUOTE="viiru";23760725]ketä kiinnostaa kattoa toisen ihmisten surua ja lapsen kuolemaa.
Onko se jokin huvi... ja täällä sitä sitten retostellaan. Voi voi ja en voi katsoa
kun on toi maha pystyssä tyyliin 38 viikkoa.
Siinä teille kuolemasta. Itsellä ja pojalla oli henki mennä synnytyksessä. Poika selvisi paremmin.
Meinasi isästä tulla yksin huoltaja. itse makasin viikon teholla hengestäni taistellen.
Ehka mua ei huvita katella mitään kuoleman ohjelmia. Siinä oli mulle tarpeeksi.
No onneksi onnellinen loppu.[/QUOTE]

Minullakin on ollut mennä henki ja olen parasta aikaakin vakavasti sairas. Silti minusta ei ole tullut empatiakyvytöntä ja kylmää oman navan tuijottajaa.
 
"äiti"
Kamalaa =(
Vanhin ihan 10 vuoden sisään ainakin uutisoitu kätkytkuolema tapaus oli lähes 2 vuotias poika,kun joku nyt kysyi. Kuoli päiväunilla, muistan vaan ku oma poika oli silloin saman ikäinen. Mutta ohjelma oli koskettava
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";23760810]Kamalaa =(
Vanhin ihan 10 vuoden sisään ainakin uutisoitu kätkytkuolema tapaus oli lähes 2 vuotias poika,kun joku nyt kysyi. Kuoli päiväunilla, muistan vaan ku oma poika oli silloin saman ikäinen. Mutta ohjelma oli koskettava[/QUOTE]

Itsekin olen lukenut, että alle 1kk ikäisillä kätkytkuolemaa ei juuri ole. Suurin riski ikä oli just 2-6kk. Puolen vuoden jälkeen vähenee, mutta 2v ikäiseksi on olemassa riski. Vaikkakin sitä pidetää siis vain vauvaiän asiana.
 
[QUOTE="vieras";23760769]Minä en ainakaan edes tiennyt että tuossa jaksossa on tuollaista suurta surua. Yhtäkkiä vain ruudussa oli se arkku. :( [/QUOTE]

Mä järkytyin tuosta syvästi eikä itkusta meinannut tulla loppua. Ihan yllättäen tuli se arkku siihen. JOtenkin ollut koko illan sitten ahdistava olo kun meidän vauva alkoi nukkumaan ja vähän väliä tekee mieli käydä kurkkaamassa että varmasti hengittää.

Olisi ehkä pitänyt lukea etukäteen mitä tämä jakso pitää sisällään. Kun muutenkin olen todella herkkä ihminen ja nyt kun on omakin vauva niin tuntuu kauhealta katsoa tuollaista :(
 
Mä järkytyin tuosta syvästi eikä itkusta meinannut tulla loppua. Ihan yllättäen tuli se arkku siihen. JOtenkin ollut koko illan sitten ahdistava olo kun meidän vauva alkoi nukkumaan ja vähän väliä tekee mieli käydä kurkkaamassa että varmasti hengittää.

Olisi ehkä pitänyt lukea etukäteen mitä tämä jakso pitää sisällään. Kun muutenkin olen todella herkkä ihminen ja nyt kun on omakin vauva niin tuntuu kauhealta katsoa tuollaista :(
Mä ravaan kanssa koko ajan kyttäämässä meidän tyttöä, koska pelkään nyt kätkytkuolemaa entistä enemmän. :(
 
"Veera"
[QUOTE="viiru";23760725]ketä kiinnostaa kattoa toisen ihmisten surua ja lapsen kuolemaa.
Onko se jokin huvi... ja täällä sitä sitten retostellaan. Voi voi ja en voi katsoa
kun on toi maha pystyssä tyyliin 38 viikkoa.
Siinä teille kuolemasta. Itsellä ja pojalla oli henki mennä synnytyksessä. Poika selvisi paremmin.
Meinasi isästä tulla yksin huoltaja. itse makasin viikon teholla hengestäni taistellen.
Ehka mua ei huvita katella mitään kuoleman ohjelmia. Siinä oli mulle tarpeeksi.
No onneksi onnellinen loppu.[/QUOTE]

Aikaisempi ketjun kommentoija oli kokenut kätkytkuoleman omakohtaisesti ja ilmeisesti katsonut tämän ohjelman. Vertaiskokemus voi olla toisille tärkeäkin asia. Onneksi teidän perheessä ei tarvittu hautajaisia!
 
"vieras"
Mä ravaan kanssa koko ajan kyttäämässä meidän tyttöä, koska pelkään nyt kätkytkuolemaa entistä enemmän. :(

ehkä hyvä että jäi jakso itseltä näkemättä.
kun meidän tyttö oli vauva saatoin yöllä valvoa sängyn vieressä ja vahtia että hengittää. ja välillä vähän tökkiä että liikahtaa.

Nyt rv36 ja koko ajan ollut hirveä pelko että miten tässä käy
 
Huoli
[QUOTE="vieras";23760842]Itsekin olen lukenut, että alle 1kk ikäisillä kätkytkuolemaa ei juuri ole. Suurin riski ikä oli just 2-6kk. Puolen vuoden jälkeen vähenee, mutta 2v ikäiseksi on olemassa riski. Vaikkakin sitä pidetää siis vain vauvaiän asiana.[/QUOTE]

Voi ei. Olen tähän asti luullut että riski olisi "vain" vuoden ikään saakka. Lapseni synnyttyä olin siinä uskossa että ensimmäiset kuukaudet ovat riskialtteimpia. Vauvan ollessa 2 kk luin jostain että pahin riskiaika onkin 2-4 kk. Kun siitä ajasta ja stressistä selvittiin, löysin tiedon että riski vähenee vasta 6-7 kk iässä. Ja sitten että vuoden iässä. Ja nyt uutena tuo 2 vuotta.

:/
 
Surullista
Itkuhan se pääsi kun arkku kuvaan tuli,vaikka tiesin jo etukäteen mitä jaksossa tapahtuu....niin suloinen vauva.mieletön miten voi järkyttää ja koskettaa toisten suru.en halua edes kuvitella mitä tekis jos omalle kohdalle sattus...
 
"ilse"
Täälläkin kyyneleitä kauheasti. Oma lapsi jo 3-vuotias. Toiveissa toinen... Pitää muistaa, ettei anna yhdenkään päivän valua ohi itsekseen, vaan että rakastaa joka päivä, ihan täysillä. Ei koskaan pitää itsestäänselvyytenä, että tuossa tuo nyt on ja pysyy. Koska aina ne ei pysy, ja se pitää hyväksyä. Tahdon ottaa jokaisen päivän tuon (ja tulevien) lapsen kanssa vastaan lahjana ja nauttia siitä.
 
:(
Itse katsoin myös tuon jakson :( ei ois pitänyt katsoa,olen raskaana rv 17 ja en ole tuntenut nyt liikkeitä vähään aikaan...nyt yritän tökkiä masua,että antaisi jonkinlaisen merkin että siellä ollaan hengissä! (oon tuntenut jo liikkeen aikasemmin). Mikään ei ole niin kauheaa kun menettää oma lapsi...Tuttava piirissä on kuollut lapsia useampi ja ei sitä vaa voi käsittää että miksi pieni lapsi otetaan pois,kun vanhainkodit on täynnä vanhuksia jotka odottaa jo pois pääsemistä!
 
[QUOTE="NELLA";23760448]Tulee uusintana maanantaina klo 11.35 ainakin.[/QUOTE]

Pitääpä tallentaa tuolloon vaikka tiedän, että itku siinä tulee kun tuollaasta kattoo.

Mä tiedän pari naista joilla on kuollut kaksi lasta, joko kuollut kohtuun tai kätkytkuolema, ennen kuin ovat saaneet syliinsä elävän lapsen ja pitää hänet. Siinä kyllä vaaditaan paljon, että jaksaa käydä nuo läpi.
 
"..."
Pitihän tuokin jakso katsoa. Itse raskaana viikolla 28 ja itkin kyllä todella kun katsoin. Pahinta maailmassa olisi oman lapsen menettäminen :(
Itse käyn joka yö tarkastamassa lapset 6v. ja 1v 2kk että hengittävät,olen molempia vahtinut pienestä asti ja välillä valvonut öitäkin vahtien että hengittävät :(
 

Yhteistyössä