Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja varastetut lapset:Tilanne on vaan ikävä kyllä Suomessa sellainen, että ensin huostaanotetaan lapset ja sitten selvitellään. Selvittelyyn ja mahdollisiin oikeudenkäynteihin kuluu muutama vuosi ja lapset ovat ainakin sen ajan sijoitettuina.
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:Kuulehan, jos jätät lapsiasi hoitoon äidille, joka asuu hoitokodissa mielenterveysongelmien vuoksi, on ehkä syytäkin hoitokodin henkilökunnan olla huolissaan. Jos äitisi joutuu asumaan jossain tuetussa yksikössä sairautensa vuoksi, ei liene kyse ihan lievästä sairaudesta. Vaikka sanot tuntevasi äitisi ja luottavasi häneen, on kuitenkin kyse mieleltään sairaasta henkilöstä ja tila voi muuttua lyhyessäkin ajassa. Väsyttääkö lasten kanssa touhuaminen häntä? Jaksaako ja pystyykö huolehtimaan ihan kaikista lasten tarpeista? Mulle herää tuhat kysymystä, koska en ikinä jättäisi omia lapsiani hoitoon skitsofreniaa sairastavalle ihmiselle. Ehkäpä sille työntekijälle on herännyt myös epäilyksiä, että kaikki teillä ei voi olla ihan kohdallaan, koska joudut käyttämään sairasta äitiäsi hoitoapuna.
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:Ja vielä...oletko ihan varma ettei äitisi puhu omiaan teidän tilanteesta hoitokodin työntekijöille? Kyllähän tuohon sairauteen kuuluu, että asiat vääristyvät herkästi ihmisen päässä, joten jospa hän "satuilee" vaikka mitä työntekijöille sinun tietämättäsi?
Mä olen kyllä tästä samaa mieltä että ihminen joka asuu hoitokodissa eikä kykene huolehtimaan edes itsestään niin en kyllä jättäis lapsia hoitoon hänelle.Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Jos hoitohenkilökunta on sitä mieltä ettei äitisi pitäisi hoitaa lapsiasi lainkaan, on liian kuormittavaa ja vaarallista - kuka on vastuussa jos jotakin tapahtuu? Äitisi on hoitajien vastuulla ja sitä kautta myös lapsesi. Eivät he voi ottaa sellaista vastuuta! Se että äitisi tarvitsee tuettua asumista kertoo jo sen ettei häntä voi jättää vastuuseen lapsista, koska ei osaa vastata itsestäänkään. Epäilen kyllä että olet se sama jonka lapsi oli hoitokodissa yötäkin, et vain halua myöntää asiaa...
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:Mä olen kyllä tästä samaa mieltä että ihminen joka asuu hoitokodissa eikä kykene huolehtimaan edes itsestään niin en kyllä jättäis lapsia hoitoon hänelle.Alkuperäinen kirjoittaja Joo:Jos hoitohenkilökunta on sitä mieltä ettei äitisi pitäisi hoitaa lapsiasi lainkaan, on liian kuormittavaa ja vaarallista - kuka on vastuussa jos jotakin tapahtuu? Äitisi on hoitajien vastuulla ja sitä kautta myös lapsesi. Eivät he voi ottaa sellaista vastuuta! Se että äitisi tarvitsee tuettua asumista kertoo jo sen ettei häntä voi jättää vastuuseen lapsista, koska ei osaa vastata itsestäänkään. Epäilen kyllä että olet se sama jonka lapsi oli hoitokodissa yötäkin, et vain halua myöntää asiaa...
Eli siinäkin mielessä se lastensuojeluntarpeen kartoitus on ihan hyvä.Hoitoapua ilmiselvästi tarvitaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mummillani oli skitsofrenia. Kyllä hän kykeni meitä hoitamaan, kun olimme pieniä. Ei tietenkään aina, mutta kyllä äitini osasi sen nähdä, milloin mummi pystyi meidän kanssamme olemaan.