Ihan hirveä ilta 7veen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sanoin jo kuuden aikaan, että tänään mennään kahdeksalta nukkumaan. Olimme lasten kanssa urheilukentällä, kun tykkäävät siellä käydä. Ja sanoin, että kun mennään kotiin niin syödään iltapala ja pestään hampaat jamennään nukkumaan.

Ja kotiin mennessä muistutin taas asiasta ja lapset laittautuivat yökuntoon ja tein iltapalaa. 7v sai ekana syötyä ja sanoin että tulen pesemään hänen hampaansa niin sitten se repesi. Alkoi huutaa, että ei pese ja mitä kaikkea. Huusi ja karjui kaikenlaista seuraavan 20min. Sitten kun minä otin poikaa kädestä kiinni (en mitenkään väkivaltaisesti) mutta kun poika yritti riuhtaista itsesä irti niin löi toisen kätensä vessan oven karmiin.

Ja siitä vasta huuto alkoikin. Poika käänsi kaiken niin, että minä olen huutanut koko illan ja hän löi sen kätensä ja hän huutaa nyt sen takia. Vaikka siis oli huutaut jo pitkään ennen sitä, minä olin puhunut ihan normaalilla äänellä.

Kauhea show ja mietin, että paljonko siitä naapurit kuuli.

En tiedä miksi illat menee tälläiseksi, kun mies ei ole kotona. Nyt siis lähti lasten iltapalan aikana omaan harrastukseensa ja oikeastaan sen jälkeen tuo show alkoi.

Ja lapsen mielestä siis kaikki vika minussa, kun minä vain huudan ja karjun. Vaikka siis oikeasti hän oli ainoa joka huusi. Ja huusi vielä, ettämitä hän muka on tehnyt kun ei hän ole kironnut eikä lyönyt ketään. Ne oli siis kaiketi ainoat mahdolliset asiat mitä voi tehdä huonosti.

En tiedä mitä minun olisi pitänyt tehdä.

Tuollaisia lapsia on hirveän paljon pojissa. Koskaan ei ole tehnyt mitään ja vika on aina jonkun muun. Äidit sitten kiukuisena soittavat kun se oli tietysti kaikki muut paitsi oma muru. ja opettaja oli kehdannut huomauttaa että voisitko lopettaa tunnin häiritsemisen.
ei minkäänlaista vastuunkantamiseta käyttäytymisestä.
Ap sinun kirjoituksesta myös tulee ilmi, kuin pelkäisit jotain. että kaikki uskovat poikaa, naapurit, isä, mummo? vai luenko väärin rivien välistä.

Kyllä tuolle pitäisi vain näyttää rajat ja miehen pitäisi olla samaa mieltä. noin ei huudeta illalla. eikä milloinkaan. Lapsesi on ilkeä ja kuriton.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs ope;22144139:
Tuollaisia lapsia on hirveän paljon pojissa. Koskaan ei ole tehnyt mitään ja vika on aina jonkun muun. Äidit sitten kiukuisena soittavat kun se oli tietysti kaikki muut paitsi oma muru. ja opettaja oli kehdannut huomauttaa että voisitko lopettaa tunnin häiritsemisen.
ei minkäänlaista vastuunkantamiseta käyttäytymisestä.
Ap sinun kirjoituksesta myös tulee ilmi, kuin pelkäisit jotain. että kaikki uskovat poikaa, naapurit, isä, mummo? vai luenko väärin rivien välistä.

Kyllä tuolle pitäisi vain näyttää rajat ja miehen pitäisi olla samaa mieltä. noin ei huudeta illalla. eikä milloinkaan. Lapsesi on ilkeä ja kuriton.
Aha, kuin niin POJISSA!!! Meillä on 5 poikaa ja tyttö, muttei sen enempää pojat kuin tyttökään ole tuollaisia olleet. Tosi pätevän opettajn kuvan annat itsestäsi, jos sulla on noin paha ennekkoasenne poikia kohtaan! Toivon totisesti, ettei omille lapsilleni, sen enmpää tytölle kuin pojallekaan osu kaltaistasi asennevammaista opettajaa! Häpeäisit.

7142-leather-brown-belt-men-1.jpg

Ei luulis olevan rakettitiedettä kellekään, mutta aina sitä yllättyy.

Kun huuto alkaa niin annat kaksi vaihtoehtoa, joko menee huutamaan johonkin paikkaan ja tulee rauhoituttuaan takaisin pesemään hampaat, tai sitten rauhoittuu heti ja tulee pesemään hampaat. Älä koske vaan anna hänen tehdä valinta, sillä lopputulos on molemmissa sama. Niin jos ei sitten tulekaan.. istuta ns. tylsääkin tylsemmässä rauhoittumispaikassanne niin kauan että tulee pesemään ne hampaat. En tiedä jos tämä kestää puoleen yöhön niin miten se suu äitillä kääntyy, mutta ainahan kannattaa kokeilla uusia keinoja.

Voisitte yleensäkin tehdä iltapuuhista yhdessä jokin "lukujärjestys" mitä noudatatte yhdessä. Poika tietää, että näin toimitaan ja vaikka isä ei olekaan tai vaikka olisikin paikalla niin sama järjestys toimisi aina!!

Oletko kokeillut hoitaa asioita ilolla ja hymyllä? Käskyttäminen pilaa ilmapiirin. Meillä ainakin toimii parhaiten kun sanon, että nyt äidin ikioma kultainen poika lähtee pesulle ja pisulle ja sitten nukkumaan. Ei tule huutoa takaisin. Minusta lapsesi kommentti kuulostaa siltä, että hän ei koe sinun rakastavan. Hän kokee olevansa taakka ja rasite, ei äidin ilon aihe. 7-v. osaa pestä hampaansa itsekin, riittää kun joskus tekee tarkistuspesun.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;22144274:
niin teen kyllä minäkin. aamulla harjaa ite, ja illalla minä tai mieheni. eikä hänellä ole mitään sitä vastaan. tuleepa puhtaiks. kyllä hän ehtii ne vielä harjata ite nyt se on vielä meidän vastuulla

Kai käyt vielä armeijassakin harjaamassa hampaat ja solmimassa maiharin nauhat.

meillä oli se hirveä ilta eilen. tunnistan omani "erään open" kuvauksesta. Kaikki on aina muiden syy..Olen yrittänyt olla jämäkkä mutta välillä heikoin tuloksin. Eilenkin poika nimitteli mua läskiksi ( juu olen ) eikä ollut lopettaa rähinäänsä sitten millään.
En säkättänyt vastaan. Ilmoitin lyhyesti että en hyväksy tuollaista käytöstä. Sen jälkeen olin kuin poika olisi ilmaa. Välinpitämättömyys tehosi taas ja tenava tuli halimaan ja pyytämään anteeksi.
Kai nuo ovat välillä vaan niin valtavan väsyneitä että keittää yli. Toivon että nyt eletään jotain vaihetta vain...
Ja juu, kyllä minäkin teen lapselleni iltaisin sen tarkistuspesun=ensin pesee muksu, sit minä.
Koetetaan jaksaa ap!

[QUOTE="Minäkö";22144365]Kai käyt vielä armeijassakin harjaamassa hampaat ja solmimassa maiharin nauhat.[/QUOTE]

ihanaa nämä "liiottelijat". no, eipä ainakaan ole hampaaton ennenkuin sinne inttiin menee :)

Siis en minä PELKÄÄ pojan sanovan kenellekään mitään. Enkä ole niitä, jotka on sitä mieltä että omassa lapsessa ei ole mitään vikaa tai mitä tuossa lukikaan ylempänä.

Ja minä sanoin ihan kauniisti pojalle, että tulee hammaspesulle kun pikkusiskot vielä söivät. Olisin saanut rauhassa pestä ensin hänen hampaat ja sitten perään pikkusiskot.

Ja lapsen harjaat KUULUU harjata sinne asti, kun osaa kaunokirjoitusta eli kyllä todellakin 7veen hampaat kuuluu pestä. Toki hän itse saa pestä niitä ensin.

Ja kyllä minä pidän kuria enkä kuvittele, että hän "saisi jotain aikaiseksi" kiukuttelulla tms. Vaan kun hän nyt sai ihan tyhjästä raivarit enkä tiedä miten sen olisi saanut katkeamaan, kun kerran mikään ei tehonnut. Ja kun normaalilla äänellä puhuin niin silti poika koko ajan karjui, että miksi minä huudan hänelle.

meillä kans raivotar talossa, tosi kiukkunen ja kärsimätön koko perhettä kohtaa toi neiti, olisko jotain koulunaloituskriisiä. Ja perheenjäseniin purkaa, koulussa eikä kavereiden kanssa ongelmia

[QUOTE="vieras";22144100]Sanoin jo kuuden aikaan, että tänään mennään kahdeksalta nukkumaan. Olimme lasten kanssa urheilukentällä, kun tykkäävät siellä käydä. Ja sanoin, että kun mennään kotiin niin syödään iltapala ja pestään hampaat jamennään nukkumaan.

Ja kotiin mennessä muistutin taas asiasta ja lapset laittautuivat yökuntoon ja tein iltapalaa. 7v sai ekana syötyä ja sanoin että tulen pesemään hänen hampaansa niin sitten se repesi. Alkoi huutaa, että ei pese ja mitä kaikkea. Huusi ja karjui kaikenlaista seuraavan 20min. Sitten kun minä otin poikaa kädestä kiinni (en mitenkään väkivaltaisesti) mutta kun poika yritti riuhtaista itsesä irti niin löi toisen kätensä vessan oven karmiin.

Ja siitä vasta huuto alkoikin. Poika käänsi kaiken niin, että minä olen huutanut koko illan ja hän löi sen kätensä ja hän huutaa nyt sen takia. Vaikka siis oli huutaut jo pitkään ennen sitä, minä olin puhunut ihan normaalilla äänellä.

Kauhea show ja mietin, että paljonko siitä naapurit kuuli.

En tiedä miksi illat menee tälläiseksi, kun mies ei ole kotona. Nyt siis lähti lasten iltapalan aikana omaan harrastukseensa ja oikeastaan sen jälkeen tuo show alkoi.

Ja lapsen mielestä siis kaikki vika minussa, kun minä vain huudan ja karjun. Vaikka siis oikeasti hän oli ainoa joka huusi. Ja huusi vielä, ettämitä hän muka on tehnyt kun ei hän ole kironnut eikä lyönyt ketään. Ne oli siis kaiketi ainoat mahdolliset asiat mitä voi tehdä huonosti.

En tiedä mitä minun olisi pitänyt tehdä.[/QUOTE]

Laitoitkos heidät tavallista aiemmin nukkumaan? 7vee ainakin jo tuntee kellon ja puhuitkin siitä jo ulkona eli jotain epätavallista.

Alkuperäinen kirjoittaja ekaluokkalaisen äiti;22144274:
niin teen kyllä minäkin. aamulla harjaa ite, ja illalla minä tai mieheni. eikä hänellä ole mitään sitä vastaan. tuleepa puhtaiks. kyllä hän ehtii ne vielä harjata ite nyt se on vielä meidän vastuulla

Kyllä itsekin 'tarkastin' vielä pienenä hampaat eli pesin.

Kun huuto alkaa niin annat kaksi vaihtoehtoa, joko menee huutamaan johonkin paikkaan ja tulee rauhoituttuaan takaisin pesemään hampaat, tai sitten rauhoittuu heti ja tulee pesemään hampaat. Älä koske vaan anna hänen tehdä valinta, sillä lopputulos on molemmissa sama. Niin jos ei sitten tulekaan.. istuta ns. tylsääkin tylsemmässä rauhoittumispaikassanne niin kauan että tulee pesemään ne hampaat. En tiedä jos tämä kestää puoleen yöhön niin miten se suu äitillä kääntyy, mutta ainahan kannattaa kokeilla uusia keinoja.

Voisitte yleensäkin tehdä iltapuuhista yhdessä jokin "lukujärjestys" mitä noudatatte yhdessä. Poika tietää, että näin toimitaan ja vaikka isä ei olekaan tai vaikka olisikin paikalla niin sama järjestys toimisi aina!!

Oneksi Steinerkoululla ei ole jäähypaikkoja. Olen niin omassa paikassani töissä, aivan kuin lapsenikin kasvattanut. Fiksuja ja leppoisia ovat olleet.

[QUOTE="vieras";22144332]Oletko kokeillut hoitaa asioita ilolla ja hymyllä? Käskyttäminen pilaa ilmapiirin. Meillä ainakin toimii parhaiten kun sanon, että nyt äidin ikioma kultainen poika lähtee pesulle ja pisulle ja sitten nukkumaan. Ei tule huutoa takaisin. Minusta lapsesi kommentti kuulostaa siltä, että hän ei koe sinun rakastavan. Hän kokee olevansa taakka ja rasite, ei äidin ilon aihe. 7-v. osaa pestä hampaansa itsekin, riittää kun joskus tekee tarkistuspesun.[/QUOTE]

Vähän noin meilläkin ja viimeinen murkku menossa:)

meillä oli se hirveä ilta eilen. tunnistan omani "erään open" kuvauksesta. Kaikki on aina muiden syy..Olen yrittänyt olla jämäkkä mutta välillä heikoin tuloksin. Eilenkin poika nimitteli mua läskiksi ( juu olen ) eikä ollut lopettaa rähinäänsä sitten millään.
En säkättänyt vastaan. Ilmoitin lyhyesti että en hyväksy tuollaista käytöstä. Sen jälkeen olin kuin poika olisi ilmaa. Välinpitämättömyys tehosi taas ja tenava tuli halimaan ja pyytämään anteeksi.
Kai nuo ovat välillä vaan niin valtavan väsyneitä että keittää yli. Toivon että nyt eletään jotain vaihetta vain...
Ja juu, kyllä minäkin teen lapselleni iltaisin sen tarkistuspesun=ensin pesee muksu, sit minä.
Koetetaan jaksaa ap!

Tuo on varmaankin samaa kuin se koirien jäädytyskoulutus tai jokin sellainen, ei huomioida. Arvaa miltä lapsesta tuntuu kun on ilmaa.

Tuo on varmaankin samaa kuin se koirien jäädytyskoulutus tai jokin sellainen, ei huomioida. Arvaa miltä lapsesta tuntuu kun on ilmaa.

Lapsesta tuntuu siltä että nyt ylitettiin raja ! Äidille tuli paha mieliu. Sit halitaan, sovitaan ja tykätään. Kyllä lapsi tietää olevansa se maailman rakkain,ei pelkoa !
Mutta minusta homma toimii paremmin kuin karjumalla,,,meillä ainakin.