IDIOOTTI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olen erimieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olen erimieltä

Vieras
Kuka oikeasti haluaa, että 2v on jo ISO ja ei enää äidin pieni?
Kuka oikeasti on sitä mieltä, että lapset täytyy opettaa "yhteiskunnan" sääntöihin jo 2 vuoden iässä?

Tässä on syy, miksi minä en suodata ollenkaan näitä ohjekirjoja, jos niitä ei osata soveltaa järjellä arki elämään. Kuinka monella on se elämä oikeasti mennyt oppikirjojen mukaan, ja lapsi kehittynyt oikeassa tahdissa?
Mulla on tässä 4 täysin erilaista lasta, jokainen kehitys askel on ollut erilainen, jokainen oppiminen on tapahtunut eri tahdissa..
MIKSI lapsen pitäisi kasvaa äkkiä? MIKSI lapsi ei saa olla lapsi? :'(

Ja sitten nämä terveys riskit....
Totta on, että jossain määrin hampaat ovat alttiina tutin ja pullon kanssa, MUTTA, eikö sitäkin asiaa voisi tarkkailla ja havainnoida ihan itse? Eikö voisi taas käyttää sitä järkeä, että milloin mikäkin on pahasta?
Onhan herranjestas vaippakin pahasta jos et sitä tarpeeksi usein vaihda!!
Onhan aikuisella laihduttaminen pahasta jos et tee sitä oikein!!
Voihan urheilukin olla haitallista, jos et tajua rajojasi..

Käyttäkää JÄRKEÄ, se ei ole kiellettyä.. Älkääkä loukatko toisia äitejä, heidän ratkaisuistaan, koska kukaan muu ei tunne lasta niin hyvin, kuin oma äiti. Ja oma äiti tietää, missä kulkee raja.

Rajat on rakkautta, mutta miksi niistä pitäisi tehdä vankila?

Hah, meillä on 1v.10kk ikäinen, joka juo maitoa tuttipullosta ja pääosin syötän ruokaakin vielä, koska sillä ei ole mitään ruoan himoa ja tuputtamiseksi menee. Tuttia syö öisin ja kotihoidossa elellään.

On kuitenkin joissakin asioissa niin taitava ja nokkela, etten täällä viitsi edes sanoa, ettei taas tuu haukkuja kehumisesta.

Minusta neuvolansuositukset menevät tosi nopeeseen tahtiin. Hyvä esimerkki tästä on se, kun neuvolantäti sanoi minulle lapseni ollessa 8kk ikäinen, että "te voisitte nyt sitten aloittaa sen pottailun". Olin että "täh!"

Alkuperäinen kirjoittaja olen erimieltä:
Kuka oikeasti haluaa, että 2v on jo ISO ja ei enää äidin pieni?
Kuka oikeasti on sitä mieltä, että lapset täytyy opettaa "yhteiskunnan" sääntöihin jo 2 vuoden iässä?

Tässä on syy, miksi minä en suodata ollenkaan näitä ohjekirjoja, jos niitä ei osata soveltaa järjellä arki elämään. Kuinka monella on se elämä oikeasti mennyt oppikirjojen mukaan, ja lapsi kehittynyt oikeassa tahdissa?
Mulla on tässä 4 täysin erilaista lasta, jokainen kehitys askel on ollut erilainen, jokainen oppiminen on tapahtunut eri tahdissa..
MIKSI lapsen pitäisi kasvaa äkkiä? MIKSI lapsi ei saa olla lapsi? :'(

Ja sitten nämä terveys riskit....
Totta on, että jossain määrin hampaat ovat alttiina tutin ja pullon kanssa, MUTTA, eikö sitäkin asiaa voisi tarkkailla ja havainnoida ihan itse? Eikö voisi taas käyttää sitä järkeä, että milloin mikäkin on pahasta?
Onhan herranjestas vaippakin pahasta jos et sitä tarpeeksi usein vaihda!!
Onhan aikuisella laihduttaminen pahasta jos et tee sitä oikein!!
Voihan urheilukin olla haitallista, jos et tajua rajojasi..

Käyttäkää JÄRKEÄ, se ei ole kiellettyä.. Älkääkä loukatko toisia äitejä, heidän ratkaisuistaan, koska kukaan muu ei tunne lasta niin hyvin, kuin oma äiti. Ja oma äiti tietää, missä kulkee raja.

Rajat on rakkautta, mutta miksi niistä pitäisi tehdä vankila?

PEESI!

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:
Hah, meillä on 1v.10kk ikäinen, joka juo maitoa tuttipullosta ja pääosin syötän ruokaakin vielä, koska sillä ei ole mitään ruoan himoa ja tuputtamiseksi menee. Tuttia syö öisin ja kotihoidossa elellään.

On kuitenkin joissakin asioissa niin taitava ja nokkela, etten täällä viitsi edes sanoa, ettei taas tuu haukkuja kehumisesta.

Minusta neuvolansuositukset menevät tosi nopeeseen tahtiin. Hyvä esimerkki tästä on se, kun neuvolantäti sanoi minulle lapseni ollessa 8kk ikäinen, että "te voisitte nyt sitten aloittaa sen pottailun". Olin että "täh!"

Niin? Eikö ole ihan maalaisjärjelle sopivaa, että lasta aletaan opettaa kuivaksi heti kun lapsi osaa tukevasti istua ja pysyy siis potalla?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä:

Niin? Eikö ole ihan maalaisjärjelle sopivaa, että lasta aletaan opettaa kuivaksi heti kun lapsi osaa tukevasti istua ja pysyy siis potalla?

On se varmaan ihan maalaisjärkistä, mutta kyllä meillä on jo kaksi lasta sujuvasti oppinut kuivaksi ja hoitamaan asiansa pönttöön, vaikka ei olekaan aktiiviseseti potatettu missään vaiheessa. Varmasti tuo kolmaskin oppii aikanaan, vaikka ei ole vielä suostunut potalle kertaakaan ja ikää sentään "jo" 1,5-v....

Eli yhtälailla voi käyttää maalasijärkeään siinäkin mitä suosituksia noudattaa missäkin vaiheessa ja missä järjestyksessä.

Yhteistyössä