Ideoita itsehillintään?

Meidän seinänaapuri pitää pianotunteja. Ottaa hermoon. Jos joku sävel menee väärin sitä kohtaa otetaan uusiksi ainakin kymmeneen kertaan. Sit kun tunteja on mennyt kymmenisen minsaa toisen naapurin koira alkaa ulvomaan pianon soiton tahtiin. Ja kaiken lisäksi soittotunnit on mukavasti 12-16 eli just kun tytöllä on päikkäriaika ja ketään ei ole tuon koiran kanssa kotona. Raivo siis kasvaa pääkopassa. Miten siis ratkaista asia parhaiten?
 
Isännöitsijän kanssa varmaan kannattaisi jutella mikä on taloyhtiön kanta tuollaiseen, tai yleensäkin mitä laki sanoo tuosta. Ja siten keskustella sen naapurin kanssa, jos vaikka pääsisitte johonkin sopuun.

Mulla ainakin menisi hermo... Vaikka tottakai naapurista saa ääntä kuulua, mutta tuo on liikaa :ashamed:
 
EI OLE TOTTA! Meinasin juuri pistää aloituksen, että ammun kohta ton räkyttävän piskin tonne pihalle. HELVETTI, kun koitan saada lapsia nukahtamaan ja jumalaton räkyräkyräkyräkyräyh keskellä pihaa, jatkunut jo 20min :kieh: |O |O |O |O
 
Ei kun on yleensä päivisin päiväkodissa. Nyt kuitenkin hyvin vapaa jakso koulusta ja mulla on yleensä sitä vain tuohon 12, jolloin haen tytön pois ja vien kotiin nukkumaan. Ja sitten on lisäksi paljon vapaapäiviä viikolla. Tänään heräsi taas kun pimputus alkoi ja siirsin nukkumaan kauimpaan huoneeseen, mut siellä vinkuu sit se naapurin koira.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Auts, kuulostaa ikävältä. Valitettavasti en keksi ideoita :/ Päivällä kun tuo pianonsoitto on ihan sallittua...
ei päivällä kaikki ole sallittua. Et voi esim soittaa mankkaa täysillä ja olla välittämättä naapureistasi...
Niin ei tietysti kaikki möykkääminen, mutta pianonsoitto kai yleensä on sallittua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Auts, kuulostaa ikävältä. Valitettavasti en keksi ideoita :/ Päivällä kun tuo pianonsoitto on ihan sallittua...
ei päivällä kaikki ole sallittua. Et voi esim soittaa mankkaa täysillä ja olla välittämättä naapureistasi...
Niin ei tietysti kaikki möykkääminen, mutta pianonsoitto kai yleensä on sallittua.
ei niin yksiseslitteistä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Tietääkö se koiran omistaja et sen koira haukkuu? voisko sille kertoa asiasta kun koira ei saa kyllä haukkua päivisinkään.
Kyllä mäkin haukkuisin jos joku jatkuvasti pimputtaisi pianoa :D No joo, tietty se haukkuminen on ärsyttävää, mutta jos haukkuu aina vaan sen pianon takia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Tietääkö se koiran omistaja et sen koira haukkuu? voisko sille kertoa asiasta kun koira ei saa kyllä haukkua päivisinkään.
Joo, siis sillä koiralla on sitruunapanta estämässä haukkumista. Siis ei auta mitään. Toinen aika millon tää koira aloittaa on lauantaiaamun haukunta, se omistajaparinkunta vissiin lähtee johonkin menoon aina joka lauantai kello yhdeksäksi. Koira on vajaan vuoden eikä oikein sovellu kerrsotaloon..

 
Mikäli asumisesi häiriintyy, pyri ensin puhumaan asioista asianomaisten kanssa. Nimettömät kirjeet tai hyökkäävä käytös tuottavat harvoin tulosta. Mikäli häiriöt jatkuvat voit tehdä asukaspalveluun kirjallisen allekirjoitetun valituksen. Tämä oli vuokranyhtiön sivuilla. Ja mä kun ajattelin liimailla lappuja seiniin :D
 
Voitko kysyä siltä pianonsoittajalta jos se vois soittaa vaikka aamupäivisin? Tietty se ei oo kivaa mennä kysymään suoraan tai voithan kysyä isännöitsijältä sen kantaa asiaan. Mut olen itse meinannu saada häädön kun koira haukku päivisin, jännä kun meidän viereisessä asunnossa eivät kuullu koiranhaukuntaa.
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Auts, kuulostaa ikävältä. Valitettavasti en keksi ideoita :/ Päivällä kun tuo pianonsoitto on ihan sallittua...
ei päivällä kaikki ole sallittua. Et voi esim soittaa mankkaa täysillä ja olla välittämättä naapureistasi...
Niin ei tietysti kaikki möykkääminen, mutta pianonsoitto kai yleensä on sallittua.
ei niin yksiseslitteistä.
Pianonsoitosta on hovioikeuden ennakkopäätös jo vuosien takaa, jossa se yksiselitteisesti sallittiin kerrostalossa 07-22 välisenä aikana.

 
Pitää ens kerran ottaa asia naapurin kanssa puheeksi. En tiedä vaan miten suhtautuu kun on ilmeisesti kotona ja nuo tuo lisätinestejä.. Ja jos oppilaat ovat kouluikäisiä niin nehän ovat koulussa aamupäivisin ainakin. Ja mä en halua olla se veemäinen naapuri, joka valittaa valittamistaan. Meillä ihanaa kyllä isompi kämppä hakusessa :D Ehkä tämä joskus loppuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Auts, kuulostaa ikävältä. Valitettavasti en keksi ideoita :/ Päivällä kun tuo pianonsoitto on ihan sallittua...
ei päivällä kaikki ole sallittua. Et voi esim soittaa mankkaa täysillä ja olla välittämättä naapureistasi...
Niin ei tietysti kaikki möykkääminen, mutta pianonsoitto kai yleensä on sallittua.
ei niin yksiseslitteistä.
Pianonsoitosta on hovioikeuden ennakkopäätös jo vuosien takaa, jossa se yksiselitteisesti sallittiin kerrostalossa 07-22 välisenä aikana.
elikkäs koko päivän sais pimputtaa pienoa, ei oikeen mene läpi.

 
Sandra
Miksei ihmisillä oo sellasia sähköpianoja, joihin saa kuulokkeet ja voi äänettömästi soittaa?? Mun parilla tutulla on kyseiset laitteet kun musiikkia harrastaa ja kerrostalossa asuu. Voi vaikka yöllä soittaa..
 
Lex
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Auts, kuulostaa ikävältä. Valitettavasti en keksi ideoita :/ Päivällä kun tuo pianonsoitto on ihan sallittua...
ei päivällä kaikki ole sallittua. Et voi esim soittaa mankkaa täysillä ja olla välittämättä naapureistasi...
Niin ei tietysti kaikki möykkääminen, mutta pianonsoitto kai yleensä on sallittua.
ei niin yksiseslitteistä.
Pianonsoitosta on hovioikeuden ennakkopäätös jo vuosien takaa, jossa se yksiselitteisesti sallittiin kerrostalossa 07-22 välisenä aikana.
elikkäs koko päivän sais pimputtaa pienoa, ei oikeen mene läpi.
En jaksa kaivaa päätöstä. Kyse oli konserttipianistista ja hänen harjoittelustaan. Pianonsoitto kuuluu ns. normaaleiksi luettaviin elämisen ääniin, joita pitää sietää. Kuukkeloi itse päätös jostain.

 
vieras
Juu. Kyllä pianonsoitto on ihan laillista päiväsaikaan. Siis opettaako naapuri vai ottaa itse tunteja? Jos jälkimmäistä niin voisit kohteliaasti tiedustella voisiko toiset 2 tuntia soittaa vaikka illemmalla, jos se nyt jotain auttais. Yleisesti ottaen kai parempi soittaa päivällä, jolloin suurin osa ihmisistä ei ole kotona.

Koiran haukusta sen sijaan voi valittaa. Koiraa ei saisi pitää yksin kotona, jos on kova haukkuja. Vaikka tossa tilanteessa sen kyllä ymmärtää.

Ja jos teillä on vaan tilapäistä toi, eli yleensä päiväkodissa ni sinuna kestäisin hammasta purren. Hankkikaa korvatulpat tai jos tyttö on pieni ni vaunukävelylle.
 

Yhteistyössä