Ideoikaa mulle kasvisgrillattavaa juhannukseksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hissukka

Aktiivinen jäsen
20.03.2005
2 833
1
36
Iski pahanlainen mielikuvituksen puute :/

Mennään juhannukseksi mun vanhempieni mökille mihin tulee muutakin porukkaa, puhetta oli että tuodaan grillattavaa. Muut tuo kuulemma makkaraa ja lihapuolta, niin ajattelin että me voitaisiin viedä kasvispuolta... vartaita ja/tai nyyttejä. Tietysti osaan vartaista voisi lihaakin laittaa, niin ei miehet purnaa... ;)

Keksikää jotain ihania ideoita! Jälkkäriksi voisi grillata banaania ja ananasta, on kuulemma hyvää... millaisilla resepteillä olette niitä valmistaneet, vai ihan sellaisenaan vaan?

Hyviä ideoita odotellaan vatsa kurnien :p

http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Keittokirja/Hakutulos?p_include=&p_attribute=&p_attribute=5&p_attribute=&p_attribute=2&p_attribute=3&p_attribute=&p_attribute=&p_profileid=1&p_exclude=&p_term=&p_class=2&p_class=3&p_class=4&p_class=5&p_class=6&p_class=7&p_class=8

Mä oon nyt ihastunut noihin kasvisnyytteihin, toisinaan pistän ihan tuorevihanneksia (kesäkurpitsaa, paprikaa, parsakaalia, tomaattia), toisinaan esim. wokkisekoituksia. Sitten vähän öljyä kyytipojaksi ja päälle auramurua tai koskenlaskijaa, nam. :p

TARPEET
- paprikoita puolitettuna (korkeussuuntaan) + siivottuna
- aurinkosalaattia
-creme fraichea, ruokakermaa tms

VALMISTUS
- Aurinkosalaattia kuumennetaan pannulla (kyllä!!)
- sekaan sotketaan creme fraiche -purkki
- lämmitetään huolella
- tupataan paprikoihin täytteeksi
- grillataan kunnes pohja alkaa mustua
puolikkaat

Joku jo mainitsikin täytetyt herkkusienet ja paprikat. Itse teen niitä. Ja tietysti myös maissia. Sienten täytteeksi laitan jotain tuore- tai sulatejuustoa, mutta paprikoille kaipaisin itsekin jotain vinkkiä. Ehkä paprikan sisällä voisi olla joku kasvis- tai jauhelihamössö ja siihen juustokuorrutus päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mitäs tuo aurinkosalaatti taas olikaan? Hyvältä kuulostaa :p

vähän vaihtelee valmistajan mukaan, mutta tässä yksi esimerkki
( http://www.kasvishovi.fi/index.php?p=aurinkosalaatti )

sisältää tomaattia, mandariinia, kaalia, appelsiinia, kurkkua, jäävuorisalaattia

~ yleensä nimi tulee siitä, että aihenkset ovat keltaisia tai vaaleita ja raikkaita :)

Alkuperäinen kirjoittaja prinsessa ruusunen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tietysti Atria grillivihanneksia ja grillikasviksia, niitä saa kaupasta, ei muuta kun kansi pois ja grilliin!!! On meinaan kesän paras juttu tolla grillausrintamalla.

kokeilin kanssa ja hyviä on!!

Missä niitä oikein myydään? Prismasta olen yrittänyt monta kertaa etsiä, vaan ei löydy. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vaatii valmistelua..:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mitäs tuo aurinkosalaatti taas olikaan? Hyvältä kuulostaa :p

vähän vaihtelee valmistajan mukaan, mutta tässä yksi esimerkki
( http://www.kasvishovi.fi/index.php?p=aurinkosalaatti )

sisältää tomaattia, mandariinia, kaalia, appelsiinia, kurkkua, jäävuorisalaattia

~ yleensä nimi tulee siitä, että aihenkset ovat keltaisia tai vaaleita ja raikkaita :)

Voi vitsit, tuota paprikan sisällä ja tuorejuustoa... on muuten varmaan sikahyvää :p *kuolaa*

Mä varmaan huomenna ostan kaupan tyhjäksi kasviksiksi ja grillaan kaikki itse samana iltana :D

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä