Ideoikaa mulle kasvisgrillattavaa juhannukseksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä grillasin hunajamelonia, päärynää ja banaania, sivelin ennen ja jälkeen sokeriliemellä (pieneen kattilaan sokeria ja vettä, en mitannut mutta varmaan desi sokeria ja kaksi vettä, kiehuta kunnes vesi haihtunut ja jäljellä on paksuhko kullan värinen sokeriliemi. Keitto kesti 5-10 min), tarjoa vaikka kinuskikastikkeen ja vaahdotetun vaniljakastikkeen kera jos ne sopii sun ruokavalioon.

Suolaiseksi minä aina grillailen säilykemaissia (tähkiä), kasvismakkarakin on hyvää, mutta ainakin itse täytyn ruokaisella salaatilla ja maissilla ihan tarpeeksi.

Tosin useimmiten grillailen lihatuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok. Osaatko palojen kokoa arvioida. Paljon on tullut grillailtua, mutta ei noita eli mietin hajoavatko herkästi... Haluaisin ne nättinä pöytään :)

Päärynät oli puolikkaina (siemenkota pois) ja melonit sellaisia kolmioita, ensin pitkittäin puoliksi koko meloni, sitten se vielä pitkittäin puoliksi, niinkuin veneen malliseksi, ja siitä sitten siivuja. Pitkään ei voi haudutella, eli kuumaan grilliin kypsät hedelmät, niitä ei enää siinä juuri haudutella ja pehmennellä. Varsinkin se meloni muuttui todella makeaksi.

Ai niin, kanelilla maustoin ennen grilliin laittamista, purkista vaan ripottelin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Voisikohan tuon sokeriliemen korvata vaikka niillä valmiilla makusiirapeilla? Sitten voisi tehdä mökilläkin vasta...

Varmaan onnistuu. Tai keittelee kokoon kotona ja mökillä vaan kuumentaa että irtoo purkista. Miksei tavan siirappi käy myös? En ole testannut.

Miksi ihmeessä tämä tekee joka vastauksen kaksi kertaa tänne? Vai onko mun päässä vikaa vikaa?

Inkivääri: Kiitos! Pelastit juhannukseni :)... Ei vais, mutta kieltämättä olen tuota makeaa puolta tässä pähkäillyt, kun grillatessa tekee mieli aina vähän kokeilla. Tuohonkin voisin vähän ajatella jotain likööriä tms. mausteeksi, NAM!

Alkuperäinen kirjoittaja Inkivääri :
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Voisikohan tuon sokeriliemen korvata vaikka niillä valmiilla makusiirapeilla? Sitten voisi tehdä mökilläkin vasta...

Varmaan onnistuu. Tai keittelee kokoon kotona ja mökillä vaan kuumentaa että irtoo purkista. Miksei tavan siirappi käy myös? En ole testannut.

Miksi ihmeessä tämä tekee joka vastauksen kaksi kertaa tänne? Vai onko mun päässä vikaa vikaa?

Kyllä varmaan tavissiirappikin menisi, ajattelin vaan kun niitä on tullut kaikenlaisia maustettujakin :p

Joo viimeinen vastaus tulee aina kahdesti, hassua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Inkivääri: Kiitos! Pelastit juhannukseni :)... Ei vais, mutta kieltämättä olen tuota makeaa puolta tässä pähkäillyt, kun grillatessa tekee mieli aina vähän kokeilla. Tuohonkin voisin vähän ajatella jotain likööriä tms. mausteeksi, NAM!

Ollos hyvä. Toivottavasti onnistuu. Varmaan reseptiä voi muunnella vaikka kuinka, ihan itse virittelin tämän vapun aikoihin.

Nyt takaisin pihalle, uikkarit ja aurinkolasit päässä täällä istuskelen. *vilk*

Omenistakin tulee grillissä hyviä, siemenkota pois ja reikään kanelia, sokeria (hunajaa) ja voita folion sisään ja grilliin, sitten tarjolle jäätelön tai vanilija kastikkeen kera

helpoiten pääsee kun laittaa nyyttiin pakastekasviksia + sipulia/valkosipulia ja sinappia. ai että tuele hyvää! viime kesän sukujuhlissa muute veteli kolme päivää makkaraa ja minä noita + grillattuja sieniä. oli muuten jonossa maistelijoita mun lautaselle :whistle:

jumboherkkusienten sisää (siis ku sen jalan ottaa pois ni siihe) laittaa ukkopekka juustoa ja kietoo sit sen sienen pekoniin ja grilliin.. on tosi hyvää! sit niist jaloista voi tehä sellasia nyyttejä joho laittaa tomaattia, sipulia, ukkopekkaa ja tietysti ne sienten jalat ja vähän grillausmaustetta

Yhteistyössä