Identtisyys...ovatko samannäköisiä?

Tuli mieleeni kysäistä teiltä joilla on identtiset kaksoset eli ovatko kuin kaksi marjaa?
Meillä selvisi istukkatutkimuksen kautta että 3kk ikäiset kaksospoikamme ovatkin identtisiä ja se oli melkoinen yllätys sillä pojat olivat vallanki syntyessään ihan erinäköiset. Vieläkin ovat selvästi tunnistettavissa eikä mielestämme silleen samannäköisiä vieläkään :whistle: Samoja piirteitä kyllä kuitenkin löytyy =)
Profiilissa on poikien kuva...sieltäpä voi käydä katsomassa ;)
 
Heipsan!
Mä olin siinä uskossa koko raskauden ajan et ovat identtisiä ja ovatkin paljon saman näkösiä ja sairaalassa jo piti laittaa pojille pipoihin tarrat joihin laitettiin A ja B et erotti kumpi on kumpi ja täytyy myöntää et kotonakin niitä tarroja viel pidettiin :D . Mut varmaa tietoa ei identtisyydestä nyt sit ole...Laitan kuvan profiiliin ku se joskus vaan onnistuis.(joka päivä yrittäny laittaa :ashamed: )
:wave: :wave: :wave:
 
tuplax
Mulla on 9 kk vanhat kaksospojat joiden identtisyydestä ei ole varmuutta. Istukkatutkimus tehtiin mutta se epäonnistui jonkun kalvon puuttumisen vuoksi. Kasvoivat yhdellä istukalla ja samassa sikiöpussissa, välikalvo jakoi pussin ja ultraavien lääkäreiden mukaaan olisivat identtisiet. Muiden mielestä ovan ihan samannäköisiä mutta me erotamme ne kyllä ihan selvästi mieheni kanssa. Tosin vastasyntyneinä olivat vielä helpompia erottaa.
 
Meidän tytöt ovat oletettavasti identtiset, mutta DNA-testiä ei ole siis tehty. Minun mielestäni aika erinäköiset, mutta osittain johtuu myös siitä, että ovat erikokoiset (B oli syntyessään 5,5 senttiä pienempi kuin A, sekä 660 g kevyempi ja kokoeroa on vieläkin, esim. B:n kasvot paljon kapeammat kuin A:lla). Monien vieraiden mielestä ovat hyvin samannäköisiä. Jotkut sanovat, että kun ikää tulee lisää niin muistuttavat enemmän toisiaan. Jos heillä on päällään samanlaiset vaatteet, niin pitää äidinkin välillä tarkkaan katsoa, että oikean tytön nappaa syliinsä.
 
Moikka!
Itseänikin kiinnostaa toi sama asia, kun meidän tytöistä ei oo varmuutta onko identtiset, mut mun mielest ihan erinnäköiset ja muut taas sanoo, ett ovat kuin kaksi marjaa, joten hmmm...ehkäpä se vaan on niin, ett ite huomaa ne kaikki pienetkin erot, mitä muut ei huomaa...
Ja Jennyli kyll mun mielest teijän pojat ovat ihan samannäköisiä! ;) =)
 
Heh,sehän se kummastuttaakin kun pojat on kuitenki samasta siittiöstä ja munasolusta että kuinka he sitten voivat olla erinäköisiä :whistle:
Toki meilläkin vieraat pitää samannäköisinä mutta kyllä me ja läheiset jotka paljon käy erottavat pojat =) Jospa sitten kasvaessaan alkaa enempi muistuttaan toisiaan ;)
 
Näin ulkopuolisen silmin Jennylin pojat ja Heidi78:n tytöt ovat kyllä kovin samannäköisiä eli helposti voisin veikata identtisiksi.
Mutta totta varmaan on, mitä tässä ketjussa joku sanoikin, että itse huomaa kaikki pienetkin eroavaisuudet, mutta muiden silmissä ovat ihan samannäköisiä.
 
Minun silmiin Jennylin poitsut on samannäköisiä ja Heidin tyttöset on samannäköiset.. :D :heart: :heart:
Voi ihanuuksia!! :hug: :hug:

Mulla on profiilissa kanssa tyttöjen kuvat,että sieltä saa kans kurkistaa onko tytöissä samaa näköä...

Identtisiä heidän ainakin oletetaan olevan,mitään dna-juttuja ei oo otettu,mut muut seikat hiukkasen tukis sitä identtisyyttä... ;) <br><br>
 
ihan ulkopuolinen
Kurkistelin teidän profiilejanne ja emmuliinun tyttöset taitaa olla kaikest eniten saman näköisiä keskenään...aikas sulosia.
Voisin vaikka lyödä vetoa, että ovat identtiset :)
Jos eivät ole niin tule karhuamaan omasi pois :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 09:15 ihan ulkopuolinen kirjoitti:
Kurkistelin teidän profiilejanne ja emmuliinun tyttöset taitaa olla kaikest eniten saman näköisiä keskenään...aikas sulosia.
Voisin vaikka lyödä vetoa, että ovat identtiset :)
Jos eivät ole niin tule karhuamaan omasi pois :LOL:
:D :D
 
Mulla ei ole varmuutta meitin poikein identtiydestä, eikä lääkärit siihen silloin poikien syntyessä mitään osanneet sanoa. Ainoastaan kätilö sanoi ennen kotiinlähtöä että 75% mahdollista että ovat identtiset.
Noh, aijon nyt 4kk tarkastuksessa kysyä uudestaan tästä ja vaadin vastauksia :kieh:
Mutta kuten profiilin kuvasta näkyy aikas samanlaiset lurjukset ovat...ainakin tässä kuvassa, muissa otoksissa voikin sit olla enemmän eroja.
 
mie
meijän koltiaiset on jo 11 vee. Pojat on identtiset, se selvis patologin tutkittua istukan synnytyksen jälkeen. Vastasyntyneinä olivat meijän mielestä hyvin tunnistettavissa. Muiden silmissä samannäköisiä.

Nyt isompina taas enemmän samannäköisiä minunkin mielestä. Varsinkin kun ovat kasvattaneen molemmat tukkaa. Ja arvata saattaa, et kun äippä yrittää ehottaa, et pitäkää vähän erilaista tukkalookia, niin just sillon tykätään et on samanlainen...noi murkut!! Ne on ihania poikia!!!
 
neonvihreä meillä on identtiset kaksospojat...ottivat sillon synnytyksen jälkeen istukasta jotain kokeita ja niistä selvisi tämä asia...tosin kun pojat olivat 3kk niin soitin itse synnyttäneiden osastolle ja kysyin asiaa, jolloin ottivat mun tiedot ylös jotta hankkivat tiedon ja sitten lääkäri soitti m ulle vielä samana päivänä ja kertoi asian, että identtisiä ovat...nyt pojat 6kk. Omaan silmään ovat ihan erinäköisiä ja toiset sanovat että ovat ihan erinäköisiä ja toisten mielestä taas ihan samanäköisiä... =)
 
neonvihreä
Meillä ei epäilty tietääkseni identtisyyttä, mutta kehittyvät niin samaan tahtiin ja molemmilla on "kierosilmäsyyttä", mitä muilla lapsilla ei ole. Kaikki ovat varmoja identtisyydestä, itse mietin, ovatkohan? En erota lapsia, vasta kun näen molemmat.
 
Meillä identtisyys on todettu raskausaikana, kun sikiöiden välillä oli vain ohut vesikalvo. Sen enempää asiaa ei selvitetty, vaan identtisyys on ollut raskaustyypin mukaan itsestään selvyys (diamnioottis-monokoriaalinen). Kaksoset syntyivät rv28+0 A-pojan kasvunhidastuman ja napablokin takia, syy tähän oli kuulemma se, että reppanalla oli pienempi osa yhteisestä istukasta käytössä.
Ovat aika paljon samannäköisiä (silmät, nenä ja suu ihan samanlaiset), mutta kyllä me lähimmät paljon eroavaisuuksiakin nähdään (ja toki sitä kokoeroa on vieläkin). Mutta esim. toisella pojalla on vako leuassa, toisella ei.
 
Meillä on identtiset pojat. Me tunnistetaan miehen kanssa ihan helposti sekä ulkonäöltä, että äänestä. Kukaan muu ei tunnista äänestä, eikä muut tunnista ennenkuin näkevät molemmat, elleivät sit vaatteista päättele kumpi on kyseessä.
Mutta siis kyllä he mun silmään ovat ihan erinäköset, mutta äiti ja isi taitavat olla asia erikseen, kun ovat lastensa kanssa koko ajan, ja tietysti tunnistavat omat lapsensa.
Ap:n lapset eivät mun, vieraan ihmisen, mielestä ole yhtään erinäköset, kun ihan selvästi identtiset :D!
 
Niin ja mun käsittääkseni se identtisyys kyllä todennetaan aika usein raskaudessa, se kun on riskiraskaus, niin seuranta on aikalailla intensiivistä. Ainakin itselleni se aiheutti myös erityisjärjestelyjä synnytykseen.
Eli jos identtisiä on odottanut, niin hyvin todennäköisesti se on äidille myös kerrottu.
 
Meillä on hiukan päälle puolivuotiaat tyttöset, jotka raskausaikana diagnosoitu mono-diamraskaudeksi, eli samassa istukassa olivat. Kasvoivat kohdussa yllättävän samaa tahtia ja synnyttyäänkin ovat olleet neuvoloissa lähes grammalleen ja sentilleen saman kokoisia:) A-tyttö oli laskeutuneena lähtökuopissa pari viikkoa, sen vuoksi hänen kallonsa oli aluksi selkeästi erilainen kuin B-tytöllä, edelleen on eroa havaittavissa. Me vanhemmat tunnistamme ulkonäöstä, eleistä ja äänestä ja tutuimmat ihmiset tunnistavat yleensä näöltä. Itsekin menen joskus sekaisin, jos en ole itse ollut tyttöjä pukemassa:) Eli ovat siis kovin saman näköisiä, mutta onneksi kovin eri luonteisia:)
 

Yhteistyössä