Idea lahjaan mummolle, jolla on kaikkee

• Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
No siis aiempina jouluina on annettu esim.torkkupeittoa/vilttiä, tossuja, voiteita, astioita (mummonmuki tms. tyylisiä) mutta mummo ei niitä käytä vaan entisiä vanhoja kunnes ne on niin kuluneita että menee rikki tai muuten ei pysty enää käyttämään. Tuntuu että tuollaiset lahjat menee sitten jollain tavalla hukkaan.

No, tänä jouluna meinasin että jos antaisin lahjakortin esim.jalkahoitoon ja sanoisin vaikka äidilleni että pitää huolen että mummo käyttää sen. On kerran aiemmin käynyt jalkahoidossa ja sanoi sen olleen ihan mukava.

Mutta tulisko mitään muuta mieleen kenelläkään?
Tai ei oo pakko just mummolle olla vaan ylipäätään tämmöisille ihmisille joilla on kaikkea jo :)

"vieras"
Herkkukori, mikä maistuu mummolle. Yleensä meinaa, ettei mitään hirveän eksoottista, kahvikin saa usein olla ihan peruskahvia, harva mummo mistään joulu/maustetuista kahveista tykkää.

Jotain itsetehtyjä käsitöitä, kutomisia sun muita askareita. Vaikka peltirasioita säilytykseen joita on itse koristellut, vanhoista lasipurkeista koristeltuja tuikkukippoja, jokin valokuva-albumi johon yhteisiä kuvia perheestä/lapsenlapsesta ym. Joo tiedän, askartelu ei oo kaikkien laji =)

"hmmmmm"
Minun mummoni antoi lastenlastenlasten koulukuvat takaisin seuraavalla kerralla kun kävimme kylässä (olimme siis lähettäneet ne kirjeessä). Se tuntui tosi pahalta ja sen jälkeen en ole lahjoja hänelle laittanut.

"vieras"
[QUOTE="hmmmmm";29146676]Minun mummoni antoi lastenlastenlasten koulukuvat takaisin seuraavalla kerralla kun kävimme kylässä (olimme siis lähettäneet ne kirjeessä). Se tuntui tosi pahalta ja sen jälkeen en ole lahjoja hänelle laittanut.[/QUOTE]

Ootko varma, että mummo ei luullut kuvien olleen hänellä vain lainassa?? Omalla mummollani oli piintynyt luulo, että hänen täytyisi maksaa jotain saamistaan valokuvista, että niiden tilaamisesta on ollut kamalasti vaivaa ja hänen täytyy korvata se. Ikinä ei tietenkään rahaa häneltä otettu, mutta silti oli aina seteliä tyrkyttämässä. Jos teilläkin mummo luuli, että kuvat ovat lainassa tai että hänen täytyisi niistä jotain maksaa?

Oma mummoni pääsee kahdesti vuodessa jalkahoitoon kun ostamme lahjaksi synttäreinä kesällä ja jouluksi. Jalkojen hoito vanhempana on todella tärkeää. Kynnetkin on ikäihmisellä niin kovat (ja sieniset) ettei niitä saa leikattua muuten kuin jalkahoidossa.

"vieras"
Oon antanut mummolle useana jouluna"siivouslahjakortin" eli lupautunut itse tekemään suursiivouksen kun mummo ei kaikkea pysty itse tekemään eikä esim. nousta korkealle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29146779]Oon antanut mummolle useana jouluna"siivouslahjakortin" eli lupautunut itse tekemään suursiivouksen kun mummo ei kaikkea pysty itse tekemään eikä esim. nousta korkealle.[/QUOTE]

Hienoa. :) Aika harva viitsii mummoon paneutua. Annetaan tavara, kun niin kuuluu tehdä ja mummo on hoidettu.

Voisihan mummolle antaa yhteistä aikaa ja vaikka juuri siivota, leipoa, laittaa ruokaa, tehdä retki jonka kulut maksaa, tai voi lukea mummolle ja keskustella siitä mitä mummolle kuuluu.

tampe_83
Vanhuksilla, ainakin meillä, usein puhelin tuppaa putoilemaan kädestä joten sen suojaaminen on tärkeää. Teetettiin (http:///www.designskins.fi -) verkkokaupassa mummollemme puhelimen suoja, jossa käytimme hänen lapsenlapsiensa kuvia :) näin a) puhelin on suojattu b) lapsenlapset on mukana aina! Mummo tykkäsi todella.

aurinkoisia ideoita
Jos vaari on vielä hengissä tai mummolla on viriili poikaystävä niin panokiikku on aina mieluinen lahja. Jos mummo elelee yksikseen niin laadukas dildo on aina tarpeen ja niitä löytyy nykyään monenmallisia ja pirteissä muotiväreissä myöskin.

Yhteistyössä