ICSI ja plussaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimmumimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mimmumimmi

Vieras
Mielialat heittelehtii hirveesti, niin pakko kysyä täältä, jos silleen vaikka sais mielenrauhan. :)

Tilanne on siis sellainen, että punktio tehtiin 17 vrk sitten, alkionsiirto tehtiin 15 vrk sitten, ja tänään tein Apteekin oman raskaustestin, jonka pitäisi näyttää positiivinen tulos 1 min kuluessa ja negatiivinen 3 min kuluessa. 1 min kuluttua oli mahdotonta sanoa, oliko kaksi viivaa vai yksi, näytti siltä että saattaisi tulla toinenkin viiva. Kolmen minuutin kuluttua oli yksi selkeä viiva, ja yksi hailakka viiva.

Itse olisin taipuvainen uskomaan, että jonkinlainen raskaus on tapahtunut, mutta koska toinen viiva tuli näkyviin hailakkana ja liian pitkän ajan kuluttua, niin pelkään pahoin, että raskaushormonia on liian vähän (eli, että kyseessä on kemiallinen raskaus tai tulee alkuraskauden keskenmeno). Ennen testin tekemistä olo oli tosi toiveikas, mut liian myöhään ilmestyvä liian hailakka viiva veti mielen maahan.

Onko kellään samanlaisia kokemuksia?

Kipitä apteekkiin ja osta ClearBlue digitaalinen raskaustesti viikkonäytöllä. Ei voi erehtyä tuloksesta. Toivottavasti siihen tulee teksti Raskaana ja viikkojakin sopiva määrä !

Olisko kellään samanlaista kokemusta, että olis tässä vaiheessa tullut himmeähkö tulos, ja sitten muuttunut vahvaksi plussaksi uudelleen testatessa, ja olis vaikka niitä viivoja konttailemassakin jo? Vielä kyselen, kun janoan vertaistukea… :)

Mulle alkion siirron jälkeen kahden viikon jälkeen verikokeella vamistettiin, että olen raskaana. Tein aamulla jo ennen verikoetta muutaman testin, mutta negaa näytti. Kuitenkin verikokeessa positiivinen tulosa ja lapsi syntyi. En nyt muista paljon sitä raskaushormonia oli kokeessa todettu, mutta ei ilmeisesti niin paljon, että normi raskaustesti sen ois huomannut.

Minulla on kolme PAS hoidolla saatua lasta.

Ekasta sain tosi vahvan viivan ja veritestissä tulos oli tosi korkea. Tämä raskaus oli kaksosraskautena (joskin toinen meni kesken tosi aikaisessa vaiheessa).

Toisesta kotitestiin tuli tosi hailakka viiva ja veritestin tulos oli niin matala, että hoitopaikassa halusivat tarkistaa tilanteen. Viikkoa myöhemmin oli selvää, että vahvasti raskaana ollaan.

Kolmannella kerralla mentiin "normaali" tuloksilla.

Ja kolme tervettä lasta olen saanut. Toki tuonne välissä oli myös epäonnistuneita yrityksiä, mutta silloin ei koskaan tullut minkäänlaista viivaa testiin

Itse sain tosi haaleita plussia pitkän aikaa esikoisesta, joka siis on icsi vauva myös. En tiedä kauanko olisin ollut raskaudesta tietämätön ellen olisi löytänyt roskishaamua. Tarkistin jotain sukkapaketin kokonumeroa ja vilkaisin testiä uudestaan, siinähän oli toinenkin viiva! Ikinä milloinkaan ei apteekin omaan ole tullut viivoja, ellei raskaus ole ollut kyseessä. Uusia testejä täytyi heti hankkia ja niissäkin meni pitkään ennenkö sain kunnollista viivaa testiajan puitteissa. Meni varttikin että himmeä viiva saatiin esiin. Tämä lapsi nyt 7v =) Yksi kemiallinen on myös ollut ja siinäkin apteekin oma näytti himmeän plussan, raskaushormonia ei verikokeen tuloksen mukaan ollut kuin ihan minimaalinen määrä ja näytti silti. Että sinuna olisin iloinen että jotain on kuitenkin tapahtunut ja mahdollisuudet vauvan tuloon ovat vielä ihan hyvät!Uutta testiä kehiin ja kärsivällisyyttä, vaikka tiedän että tuossa kohtaa sitä ei tahdo olla yhtään =) Onnea!

Kiitos teille vastaajille, kommenttinne tulevat todella tarpeeseen. Tiedän olevani malttamaton, mutta juuri nyt kaipan uskonvahvistusta, ja kommenteistanne sitä sain. :) Kiva kuulla että hailakat viivat ovat joillakin muuttuneet roskiksessa vahvemmikai. Vaikka muistan kuulleeni, ettei sellaiseen tulokseen voi luottaa, mutta kiva kuulla että jollakulla sellainen roskisplussa on johtanut synnytykseen asti. Pitäisiköhän maanantaina käydä verikoetestissä, niin saisi vähän selkeämpää tietoa tilanteesta...

Veritesti antaa kyllä tarkemman tuloksen. Varsinkin jos tehdään paikassa jossa osataan niitä tuloksia oikein tulkita. Eli lapsettomuuden hoitoon erikoistuneeseen labraan. Perus labranhoitajalle ne tulokset voi olla ihan hebreaa.

Ja arvot voi heittää TOSI paljon

Itselläni veritesti oli aina 17 päivää siirrosta
esikoisesta tulos oli yli 1400
keskimmäisestä tulos oli alle 50 (oli alle viitearvojen)
kuopuksesta arvo oli n 400

Ja kaikista tuli tosiaan ihan terveitä lapsia

Kiitos vastauksesta kolmen pas pirpanan äiti. Kommenttisi jälkeen tuntuu entistäkin paremmalta idealta käydä verikokeessa. Minua jäi kiinnostamaan, mitä sinulle sanottiin, kun sait nuo tulokset. Annettiinko toivoa keskimmäisen tuloksen (alle 50) kohdalla vai sanottiinko kenties, että ei lupaavalta vaikuta?

Kauanko veritestin tuloksissa mahtanee mennä? (Olisi jo maanantai… ;) )

Keskimmäisen kohdalla kerrottiin että tulos on positiivinen mutta alle viitearvojen.
Hyvin varovaisia olivat arvioimaan mitään siinä vaiheessa vaan halusivat ottaa toisen verikokeen viikkoa myöhemmin jotta näkisivät nousevatko arvot normaalisti.
Viikkoa myöhemmin sitten jo onniteltiin raskaudesta sillä arvot olivat kehittyneet aivan kuten pitääkin

Kiitos vielä vastauksista, vertaistuesta ja uskonvahvistuksesta. Ne tulivat todella tarpeeseen. Nyt on apteekissa käyty, huomisaamuna taas testaan, ja maanantaina verikokeeseen, jos ei ihmeitä tapahdu. :)

Yhteistyössä