Hyvinkäällä asuvat/asuneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Uneton

Aktiivinen jäsen
12.07.2004
1 225
0
36
Voisitteko kertoa jotakin ko. kaupungin keskustasta, kaupoista jne? :)

Olisin kiinnostunut esim. siitä että missä siellä on Prisma (siis jos on) ja mitä ruokakauppoja on sitten keskustassa jne?

Saa toki myös kertoa missä päin asustaa ja millaista on alueena.

sitäkin mieitn, että onko millaiset mahdollisuudet saada kaksi lasta samaan päiväkotiin/hoitopaikkaan?

Yytäkin saa laittaa.

Kiitos jos joku jaksaa vastata :flower:

Täällä Hyvinkääläinen :wave: Keskustasta löytyy muutama iso ruokakauppa (Prisma, Citymarket, S-market ja Euromarket). Keskustasta löytyy oikeastaan nähdäkseni kaikki tarpeelliset kaupat, vaatekauppoja ja sisustusliikkeitä yms. Mitenkään kauniista keskustasta ei voida puhua :whistle: Muistaakseni Hyvinkää on jopa useana vuonna äänestetty Suomen rumimmaksi kaupungiksi :D
Mutta ihan toimiva kaupunki tämä on. Joukkoliikennettä en kehuisi kovin joustavaksi ja toimivaksi mutta pyörällä pääsee ketterästi kulkemaan, kun välimatkat ovat suht. lyhyitä.
Itse asun Hakalassa, joka lapsiperheiden suosimaa aluetta. Noista päiväkotipaikoista en tiedä sanoa, mutta ainakin päiväkoteja tuntuu kaupungissa olevan vähän joka nurkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Täällä Hyvinkääläinen :wave: Keskustasta löytyy muutama iso ruokakauppa (Prisma, Citymarket, S-market ja Euromarket). Keskustasta löytyy oikeastaan nähdäkseni kaikki tarpeelliset kaupat, vaatekauppoja ja sisustusliikkeitä yms. Mitenkään kauniista keskustasta ei voida puhua :whistle: Muistaakseni Hyvinkää on jopa useana vuonna äänestetty Suomen rumimmaksi kaupungiksi :D
Mutta ihan toimiva kaupunki tämä on. Joukkoliikennettä en kehuisi kovin joustavaksi ja toimivaksi mutta pyörällä pääsee ketterästi kulkemaan, kun välimatkat ovat suht. lyhyitä.
Itse asun Hakalassa, joka lapsiperheiden suosimaa aluetta. Noista päiväkotipaikoista en tiedä sanoa, mutta ainakin päiväkoteja tuntuu kaupungissa olevan vähän joka nurkalla.

Kiitos Kylkiluu :hug:
No tämähän oli mukava tieto, että kaupat ei oo missään syrjässä.
Olikos siellä se Anttila vaiko tulossa?

ANTTILA ON KESKUSTASSA. ei todella mikään kiva asuinpaikkana se keskusta, ei ede käveykatua tai muuta. jotain sieltä puuttuu. ite olen asunut martissa, sinne tuli paljon uusia taloja ja yks päiväkoti, jonne lapsia tuli ovista ja ikkunoista. voi olla aika vaikeaa saada siellä hoitoon lapsosia. muusta en tiedä. no yks hoitopaikka keskellä kaupungia, en veisi enää lastani sinne, yksityinen.

Me asuttiin Vehkojalla, siinä oli ainakin yks päiväkoti.

Eihän se nyt mikään Suomen kaunein kaupunki ole, mutta ihan hyvä paikka se mun mielestä oli. Ja Anttila on keskustassa myös.

No ei se voi ( aika varma oon) olla pahempi paikka asua kuin nykyinen paikka :laugh:
Tosin täällä lapsilla on aivan ihana pph ja Hyvinkäällä sellaiselle ei taida edes päästä.

Mies sai työpaikan Hyvinkäältä, joten aika todennäköistä on se, että siitä tulee meidänkin kotikaupunki keväällä.

Mutta kiitos rehellisistä vastauksista :D

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
mä asuin kaukasissa :o paikka jossa ei ole mitään :o neuvola kyllä oli..kaupat ja postit kuihtui pois..avohoitopotilaita liikkui siellä paljon...

Ahaa, eli se ja sitten Paavola on sellasia mihin ei kannata ensisijaisesti pyrkiä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Mä vaikka nostelen =) Kirjottelisit Uneton tonne meillekin vähän kuulumisia, ikävä on!! :hug:

Ei mua kukaan oo kaipaillut ;) :wave:

No mä ainakin oon! Vaikken ole ehtinyt huhuillakaan. Yritän just laittaa sulle sähköpostia, mut toi hotmail on niiiiiiin hidas liittämään kuvia sinne. Taidan jättää liittämättä, jos haluat kuvia niin kirjaudu meseen :D

Mä vaikka nostelen =) Kirjottelisit Uneton tonne meillekin vähän kuulumisia, ikävä on!! :hug:

Ei mua kukaan oo kaipaillut ;) :wave:

No mä ainakin oon! Vaikken ole ehtinyt huhuillakaan. Yritän just laittaa sulle sähköpostia, mut toi hotmail on niiiiiiin hidas liittämään kuvia sinne. Taidan jättää liittämättä, jos haluat kuvia niin kirjaudu meseen :D

oon täällä duunissa, ni nyt ei voi ;)
Illalla avaan koneen jos jaksan.
Mut kiitos aikomisesta :D :wave:

mä asuin kaukasissa :o paikka jossa ei ole mitään :o neuvola kyllä oli..kaupat ja postit kuihtui pois..avohoitopotilaita liikkui siellä paljon...

Ahaa, eli se ja sitten Paavola on sellasia mihin ei kannata ensisijaisesti pyrkiä :whistle:

jep =) vaikka kuulema paavola ois rauhottunut..mene ja tiedä :whistle: mutta kaukas on lähempänä jokelaa oikeastaan :/

jep =) vaikka kuulema paavola ois rauhottunut..mene ja tiedä :whistle: mutta kaukas on lähempänä jokelaa oikeastaan :/

Entäs junaliikenne, että kauanko menee esim. Hyvinkää-Riihimäki välillä?
Hyvinkää- Järvenpää?

Päivähoitopaikoista sen verran, että riippuu myös lastesi iästä, onko mahiksia samaan hoitopaikkaan. Tällä hetkellä taitaa olla ruuhkaa, ainakin paikallislehden perusteella.

Paavola on rauhoittunut aikalailla takavuosista, eikös se oli nykyään Martti, missä naapurit tappelevat.... ja päiväkoteja taitaa olla lähes jokaisessa kaupunginosassa. Myös yksityisiä päiväkoteja löytyy.

Hyvinkää- Järvenpää?

n.10 min ja 2o min

Hyvinkää- Järvenpää?

mä en tosta junaliikenteestä niin muista mut hyvinkää riihimäki alle 10min.kaukasista ei kulje ku bussiliikenne miten sattuu :/ mutta kämpät siel sillon aikanaan oli halvat.

Missään nimessä ei kannata Paavolaan muuttaa, ihan slummi..Siellä tapahtuu justiin kaikki surmat yms. Lisäksi on paljon romaneja ja pakolaisia. Muuten Hyvinkää on mielestäni hyvä paikka asua. Ainakin tutuistani kaikki ketkä ovat halunneet, ovat saaneet lapsensa pph:lle( itse kyllä laittaisin lapsen mieluummin päiväkotiin..)

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
onks sullekki sielt hyvinkäältä duunia luvassa? oliksä hoitoalalla vai kuin mä muistan? mut ei kyl käy kateeksi toi muutto, se on niin hirvee ruljanssi! :)

En ole hoitaja/hoitoalalla.

Eiköhän sieltä jotakin työtä löydy :)
Ja oman aikansa vie varmaankin myös muutto/totuttelu uuteen ympäristöön.

Juu, ei se mitään juhlaa se muuttaminen oo, mutta tässä on sitä tullut niin paljon elämän varrella tehty, että sinänsä jo rutiinilla menee :whistle: ;)

Yhteistyössä