Hyvin varhainen testaaminen, dpo 7-9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan plussannut niin varhaisessa vaiheessa, että jopa dpo 7-9? Oon ihan masis, kun menin testaamaan ja tokihan se puhdas nega oli. Nyt ois dpo 8 omien laskujen mukaan. Oon ihan naurettava.... Testi muuten oli Apteekin oma.

Eihän nuo Apteekin omat ole herkkiä. Clearbluella on niitä herkempiä(digitestit ainakin) jolla voi saada aiemmin tuloksen. Onko tuo nyt oikeasti syy masentua kun itsekin tiedät testanneesi liian aikaisin?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28662903:
Eihän se ole, tiedän. Seuraavan kerran testaan vasta maanantaiaamuna. :)

Tai sitten teet uteliaisuuttasi(ja ehkä vähän tyhmyyttäsi) saman kuin minä ja testaat joka ikinen päivä kunnes joko tulee se plussa tai sitten menkat alkavat. Ja plussankin jälkeen vielä pari kertaa. :D Hyvää rahanmenoa tuo jatkuva testaileminen. :D

Hyvänen aika. Miksi teidän pitää hysteerisesti testata jo varmaan viikon päästä yhdynnästä? Olen suurperheen äiti. Sain ekan lapseni v. 1981, toisen 1984 ja loput 1990-luvulla. Ainakin noiden ekojen raskauksien aikaan oli sellaiset raskaustestit, että otettiin aamuvirtsaa pipettiin ja sitä sitten tiputettiin jonnekin ja putkeen tuli rengas. Nuo pystyi tekemään vasta, kun menkat olivat reilusti myöhässä. Näitä palstoja lukiessa tulee nyt vaikutelma, että naiset testaavat ihan jatkuvasti tosi aikaisin ja moneen kertaan. Tulee haamuviivaa, ja kohta itketään, että kesken meni kun tulikin menkat. Oli se meillä ennen helppoa, kun odotettiin menkkoja ja oireita, vasta sitten testattiin. Tuntuu, että nykyään ns. tieto lisää tuskaa. Odotetaan kuumeisesti raskautta jopa niin, että joissain tapauksissa tuon stressin takia ei raskaus ala. Voi alkaa, jos pystyy relaamaan. Mitä ja ketä se jatkuva testaaminen auttaa? On joko raskaana tai ei, ja jos heti alussa menee kesken, sille ei voi mitään. Surullista, mutta totta.

Hyvä "martta", olen itsekin suurperheen äiti. Lapsia 90-, 2000- ja 2010 luvulla, jos sillä nyt on merkitystä. Ymmärät varmaan, kun oikein toivoo ja yrittää raskautta, sitä voi olla kovin malttamaton. Hienoa, että sinä et ole ollut, mutta sulla ei silloin ollut edes mahdollisuuksia aikaiseen testaamiseen.

Nykyisten herkkien testien aikakaudella on tullut myös uusi termi: "kemiallinen raskaus". Siinä hedelmöittynyt munasolu ehtii kiinnittyä kohdun seinämään ja erittää pieniä määriä hormonia, mutta kunnollinen kiinnittyminen puuttuu ja raskaus päättyy ennen kuin ehti kunnolla alkaakaan. Kuukautiset alkavat muutaman päivän myöhässä.

Nykyajan äidit ovat tietoisia keskenmenoista ja niiden yleisyydestä, mutta miksi pilata ilo odotuksen odotukselta. Ja markettien testitkin ovat niin edullisia, että ne ei varmastikaan vie ketään vararikkoon.

Yhteistyössä