Kuukautiset myöhässä, raskaustestit negaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämillään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämillään

Vieras
Eli tilanne tämä, meillä esikoisen jälkeen nyt muutama kuukausi yritystä takana. Ei mitään ehkäisyä kuitenkaan ole varsinaisesti välissä ollut esikoinen nyt 1v 5kk Esikoinen aikaan olimme lapsettomuushoidoissa useamman vuoden ja myös nyt lääkärin määräyksestä käytössä ovulaation avustamiseksi ensin primolut, 7pv ajan kun kk eivät spontaanisti alkaneet, kp1 oli 12.7 ja kp4-8 söin letrotzol 2,5mg ovulaation aikaansaamiseksi. Ovulaation bongasinkin 26.7 eli kp15. Kierron pituus ollut 28-32pv nyt menossa kp35 ja tänäkin aamuna testi (apteekin oma) puhdas nega :( kp 32 tein clearblue digitalin joka myös oli nega. Ovulaation jälkeen runsas valkovuoto ja samaten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Lisäksi alamahassa painontunnetta vaihtelevasti ja ilmaa kertyy ihan järkyttävästi, mutta ei oikeastaan muita oireita...

Takana yksi onnistunut raskaus jossa plussasin heti kun menkat pari päivää myöhässä ja 3kk sitten raskaus joka meni kesken vko 7, mutta plussasin siitäkin jo päivää ennen kuin menkat myöhässä. Ymmärtäisin jos en olisi bongannut ovulaatioita että voisi olla myöhästynyt ovulaatio, mutta tein vielä digitaalisen ovistestin niin kai ne aika luotettavia pitäisi olla? En vain tiedä kauanko nyt odottelisin että alkavatko menkat vai soittaisinko neuvolaan vai mitä tekisin, onko muilla kokemuksia?

Minulla on ollut ihan tasainen kierto, mutta minulla on mennyt jopa kolmatta viikkoa (siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa), että plussa on pärähtänyt testiin. Ovulaatio ole ollut minulla myöhässä, sillä np-ultrassa on silti selvinnyt, että viikot kutakuinkin täsmäävät menkoista laskettuna ja 28 pv:n kierron mukaan. Joskus minulla on taas näkynyt plussa jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mitään ei siis voi sanoa vielä tuosta sinunkaan tilanteestasi. Voit olla raskaana, tai sitten kyse voi olla jostain muusta. Toivotaan parasta! :) Omat raskauteni ovat päättyneet onnelliseen lopputulokseen, joten jos oletkin raskaana, niin älä turhaan pelkää, että menisi kesken vain siksi että tuli myöhäinen plussa.

Kiitos! Toivotaan parasta. Turhauttavaa vaan odotella ja ihmetellä, mutta voihan tuo nyt vielä plussaksikin tietysti muuttua. Parhaalla ystävälleni näkyi kuulemma vasta kun oli jo 7vk raskaana vaikka oli tehnyt lukuisia testejä jo sitäkin ennen..

Yhteistyössä