Hyviä vinkkejä laivamatkailuun lasten kanssa

Illalla pitäis lähtee. lasten iät 10v, 3v, 2v, ja 3,5kk. Pienimmille koko reissu ihan uusi kokemus.

Välillä mielessä pyörii, että meneekö ihan hulinaks noiden vilkkaiden poikien kanssa, vaikka onneks siellä on kaikkea kivaa just järjestetty muksuille.=)

Eli vinkkejä ja kokemuksia kehiin miten matkasta saa nautittavan kaikille. Kolme aikuista meitä onneks on reissuun lähdössä mukaan.=)
 
Non compos mentis
Ottakaa mukaan kaikkea mahdollista, jos pitempi risteily. Laivan kaupoissa voi olla vaihtelevat valikoimat. Esim. Savetteja kannattaa ottaa mukaan ja lääkkeitä ripulista ummetukseen ja särkyyn sekä haavanhoitovälineet. Lukemista kaikille.
 
No mulla ei ole kuin yksi lapsi, joten siinä mielessä olen vähän huono vastaamaan, mutta omalla kokemuksellani juuri laivamatkailu on ollut sitä, mistä meidän pikkuinen on eniten nauttinut vaikkei me vanhemmat niin olla laivamatkailusta innostuneita. Laivalla on niin paljon järjestettyä tekemistä lapsille.
 
Vaikka me käydään laivalla usein, niin en mä osaa mitään vinkkejä antaa :D

Ekalla reissulla esikoinen oli 4 viikkoa, silloin tietty oli mukana vaipat ja tarvittavat maidot.

Meidän reissuilla on yleensä 2 lasta ja minä. Uskon, että kolmen aikuisen kanssa matka menee kivasti vaikka lapsia on paljon. Vauva kulkee kainalossa/rattaissa/kantoliinassa/tms, 2 v ja 3 v viihtynee leikkihuoneessa ja 10 v pelihuoneissa :)
 
Kiitos vinkeistä.=) Lisääkin saa laittaa jos mieleen tulee jotain.

Kyllä itseäkin vähän jännittää, että miten kaikki tulee sujumaan, mutta uskon ja toivon kovasti, että reissusta tulee mukava elämys kaikille.:D
 
"Jepulis"
Onhan teillä matkasänky(jä) pyydettynä hyttiin (saa myös laivalla infon kautta)?

Ruokailuhetkeen kannattaa varautua kunnolla - ota mukaan värityskirjaa tms, jotta saatte ehkä hetken syödä itsekin rauhassa!

Sisätossut on ihan ässät.

Laivalta ei ole mikään pakko poistua tukholmassa, leikkihuone on koko päivän auki, ja uimaankin pääsee aamupäivällä.
 
Perhehytti meillä on siellä ja pienin nukkuu vaunujen kopassa. Carenan tuplat tulee mukaan. Käytävällä kuulemma mahtuu menemään, mutta hytin ovesta ei sisään mahdu, että sitte pitää kasaan laittaa.

toi potta oli hyvä vinkki.:) Sänkyjä mietitään paikan päällä, kun ei oo mitään tietoa ees miten ne tuolla perhehytissä on nuo sängyt. Kotona nuo pojat nukkuu kerrossängyssä ja hyvin ovat siellä pysyneet. 3v. todennäiköisesti haluaa siskon viereen nukkumaan, kun niin tekee useesti täällä kotonakin.=)
 
Mä en missään nimessä ottaisi tuplarattaita mukaan. Käytävillä on ahdasta, kaupoissa on ahdasta, ravintolassa on ahdasta...siis kun menee tuplilla. Ja ne vie kasattunakin tuhottomasti tilaa hytissä, jossa ei liikaa tilaa ole.

Ottaisin vauvalle matkarattaat ja kantoliinan/repun. 2 v ja 3 v kävelisi, laivalta saa myös lainata sateenvarjorattaita jos 2 v sellaisia tarvitsee, ja matkarattaatkin olisi käytössä vauvan ollessa liinassa/repussa tai jonkun sylissä.
 

Yhteistyössä