HYVIÄ NEUVOJA KAIVATAAN SOHVALLE PISSAAMISEN SUHTEEN!!!

Meillä poika 2v9kk on ollut muutamaan otteeseen täysin kuiva tai korkeintaan muutamia vaippoja on mennyt eli osaa halutessaan pidättää,pyytää pissalle/kakalle ja käynyt ihan omatoimisestikkin potalla. Takapakkeja on tullut,mutta saattaa tietysti johtua 1v2kk vanhasta pikkusiskosta. Mutta nyt on heittäytynyt aivan mahdottomaksi ja riisuu vaipan ja pissaa sohvalle..ja tätä on alkanut tapahtumaan turhankin usein :kieh: Sohvatyynyjä saa siis pestä...Onko kellään tästä kokemuksia ja miten saisi loppumaan..toimisiko jäähypenkki tai vastaava? Olen yrittänyt puhua asiasta nätisti,siivonnut mitään sanomatta ja tietysti on tullut suututtuakin ja rähjättyä asiasta..mikään ei tunnu tehoavan. Se ihana uhmakin pojalla on päällä...Tänään tehosi kyllä ainakin hetkeksi se,kun katseli muumia telkkarista ja lorotti sohvalle,niin sammutin telkkarin ja sanoin että nyt loppu katselu kun sohvalle pissasit. Suuttui tietysti,mutta pääni pidin ja muumia ei tullut takaisin. Ja tuon pissaamisen suhteen vielä että tekee sen tarkoituksella,kun nauraa perään ja sanoo että pissasin sohvalle :/
 
Pissaako poika sohvalle joissain tietyissä tilanteissa? Esim. siis silloin kun hoidat pikkusiskoa tai teet jotain muuta, jolloin poika tulee mustasukkaiseksi? Tai odottaako poika sinulta jotain tiettyä reaktiota, kun huomaat tapahtuneen? Ehkä itse kokeilisin ekaksi just tuota mitä oletkin jo tehnyt, eli laittaisin pojan luopumaan jostakin hänelle tärkeästä... Muumien katselu loppuu, joku suosikkilelu jäähylle... tai sitten joku muu luopuminen... jos teillä on muuten käytössä vaikka tarravihko ni joutuu antamaan tarroja pois, jos pissaa sohvalle ja vastaavasti saa tarroja kun pissii pottaan/pönttöön... Kunhan ennenkaikkea olet päättäväinen ja teet kuten uhkaat... muuten poika laittaa kaiken leikiksi... Voimia! :hug:
 
Ei ole mitään tiettyä tilannetta milloin pissii vaan sitä tapahtuu miten sattuu. En ole varma että odottaako jotain tiettyä reaktiota,kun olen kokeillut eri tapoja suhtautua asiaan..ehkä vaan yrittää hakea huomiota äidiltä,vaikka pyrin kyllä muutenkin huomioimaan pojan. Tietysti voisi kokeilla huomioida enemmänkin ja sitten juuri tuo että joku mieluinen juttu loppuu/otetaan pois.
 
aika auttaa. oikeesti meillä oli joku aika sitten ihan sama tilanne. poika oli jo kuiva mutta pissaili jotenkin niinkuin uhallaankin sohvalle!!!! EI AUTTANUT KUIN AIKA. VAJAA 2 VIIKKOA JA SE JÄI. se on niin että minä hain apua jokapaikasta ja ainoa keino oli olla kuin ei oliskaan. se vaan sitten jäi kun poika ei saanut moitteita eikä kehujakaan. kai se oli vaan kokeilua. toivottavasti teilläkin olisi helpottanut jo.
 

Yhteistyössä