Hyviä vinkkejä mitä hankkia 2-vuotiaalle lahjaksi kun pikkusisarus syntyy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen vasta täällä palstalla oppinut, että lapsille täytyy ostaa jotain kun perheeseen syntyy pikkusisarus. :D Onko näissäkin jotain paikkakuntaisia eroja, kun minä eikä kukaan lähipiiristäkään ole kuullut moisesta kotkotuksesta? Eikö se äidin aika ole paras lahja isommille sisaruksille?

Meidän esikoinen sai pikkuauton vauvalta kun tulivat isän kanssa sairaalaan pikkuveljeä katsomaan. Ja esikoinen oli käynyt ostamassa isän kanssa vauvalle pehmolelun. Ja esikoinen oli 1v11kk.

Nyt syntyvä vauva varmaan ostaa esikoiselle 4v ja keskimmäiselle 2v pikkuautot :)

Mä olen vasta täällä palstalla oppinut, että lapsille täytyy ostaa jotain kun perheeseen syntyy pikkusisarus. :D Onko näissäkin jotain paikkakuntaisia eroja, kun minä eikä kukaan lähipiiristäkään ole kuullut moisesta kotkotuksesta? Eikö se äidin aika ole paras lahja isommille sisaruksille?

Siinä sinulle oppitunti, miten niitä pikkuhirviöitä aletaan kasvattamaan :D

Mä olen vasta täällä palstalla oppinut, että lapsille täytyy ostaa jotain kun perheeseen syntyy pikkusisarus. :D

Minä taas olen vasta täällä palstalla oppinut, että isompia sisaruksia ei missään nimessä saa muistaa tai huomioida mitenkään arjesta poikkeavasti heidän senastisen elämänsä suurimman tapahtuman aikana. Varsinkaan lelua ei saa antaa. :D

No huhhuh! Kyllä täällä näköjään asiasta kuin asiasta saadaan oikein kunnon vääntö aikaiseksi?! Onkos tuo nyt niin perisynti, jos isommalle jonkun pienen muistiaisen hankkii tulokkaan nimissä? Ensinnäkin, sitä (mahdollista) mustasukkaisuutta ei yhdellä lahjalla kitketä anyway -kyllä siihen tarvitaan monen kuukauden työtä, totuttelua ja paljon haleja ja huomiota (t. Nimim. "kokemusta on"). Toiseksi, ja jälleen kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että lapsesta ei hyvin suurella todennäköisyydellä tule materian perään vonkaavaa kulutusrohmua tuon yhden "lahjuksen" myötä, jos vanhempien perusarvot ovat kerskakulutusta vastaan.

Itse tilasimme kirjakerhosta hiukan päälle kympin arvoisen Muumi-soittorasian, jonka sanoime olevan lahja pikkusiskolta. (Ja ei, en ollut koskaan kuullut kenenkään muun tekevän moista, saati sitten, että se olisi jonkinlainen tapa -kunhan nyt tuntui kivalta ajatukselta). Mutta vaikka lahja annettaessa kovasti ilahduttikin ja saattoi hiukan tasoittaakin ansimmäisten päivien mustasukkaisuuden sekaista hämmennystä, ja vaikka rasiaa käytetään nykyäänkin päivittäin (tyttö säilyttää siinä aarteitaan), niin lahjan "alkuperä" on kyllä -tehonsa menettäneenä- jo ammoin jäänyt unholaan! :)

Yhteistyössä