Hyvät päiväkotikokemukset-pino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Täällä niin negatiivisia asioita puhutaan päiväkodeista, että pinotaanpas nyt kaikki positiiviset asiat.

Meillä lapset tykkää täteistä tosi paljon. Aina riittää syliä itkevälle. Tädit istuvat lattialla lasten kanssa ja meno tuntuu tosi rennolta ja kivalta. Yhteistyö on aina sujunut hyvin. Juhliin ja tapahtumiin panostetaan ja lasten työtä juhlien eteen arvostetaan.

Meillä siis tosi hyviä kokemuksia kaikin puolin!

Meilläkin oli todella mahtava päiväkoti, ihmiset olivat hyvin sitoutuneita työhönsä ja lapsiinsa. Koskaan kenestäkään lapsesta tai vanhemmista ei puhuttu selän takana pahaa, vaikka selvästi näki, ketkä olivat ne eniten huolta aiheuttavat.

Itse asiassa jaksoin joka päivä hämmästyä sitä välittämisen ja huolehtimisen määrää, mikä niissä ihmisissä oli.

Mutta naapuripäiväkoti olikin sitten täysin eri maata, ja sieltä kuului juuri päinvastaisia, lähes sadistisia juttuja. Ja niin kuin jo aiemmin sanoin, vanhempien pitäisi tarkkaan miettiä mihin päiväkotiin lapsensa laittavat ja millaisen hoitopaikan lapselleen hyväksyvät. Minulle tuli välillä sellainen olo, että monet vanhemmat eivät oikeasti välittäneet, vaikka lapsille tapahtui tosi ikäviä juttuja päiväkodissa.

Meidänkin päiväkoti on mahtava.

Tädit istuu lattioilla, tai leikkihuoneen sohvalla ja aina on jollain joku lapsista sylissä. Syliin päästäkseen ei tarvi itkeä, vaan voi istahtaa muuten vaan. Ja mitä oon kuunnellu tätien puhetyylejä niin todellakin pehmeiden arvojen päiväkoti. :heart:

Meidän päiväkotikokemukset ovat pääsääntöisesti hyviä. Tyty kävi eskarinsa päiväkodissa, ja kuopuspoju oli siellä 4v7kk ikäisestä alkaen, eri päiväkodeissa tosin, kun kotikunta vaihtui tuossa välissä. Meinasin aluksi kirjoittaa 'ovat vain hyviä', mutta sitten muistin yhden lto:n, jonka kanssa kemiat eivät oikein pelanneet... tulimme hyvin toimeen kyllä, mutta en vain pitänyt hänestä.

Tyttöni aloitti syksyllä päiväkodin 2,5 vuotiaana. On tykännyt tosi paljon. Kaikki vapaa-ajatkin leikkii päikkyä. Itsellänikään ei pahaa sanottavaa.
Aamuisin tädit ovat odottamassa leikkihuoneen sohvalla lapsia ja sylit ovat avoinna. Lähes joka aamu kun tytön vien on joku täti pyytämässä tuletko syliin, vaikka itkua ei kertaakaan ole töihin lähtiessäni tullut.
Aikuiset ovat myös leikeissä lapsien kanssa. Tuo päiväkoti onkin erityisesti perehtynyt leikkiin.
Yhteydenpitö kodin ja pk:n välillä on ollut sujuvaa. Viikottaiset sähköiset aamupiiriviestit kuvineen tuovat välähdyksen lapsen viikosta.

Meillä myös vähän alle 3-vuotias on hoidossa ja tykkää! On ollut noin vuoden ikäisestä samassa paikassa. On ainoa lapsi ja saa aika paljon kotona "tahtoaan läpi". Ihmetelläänkin välillä miehen kanssa, miten ihmeessä hoitajat saa esim. puettua kaikki lapset kohtuullisessa ajassa. Eri-ikäisiähän siellä on, joten kyllä monet pukee jo itsekin...myös se meidän lapsi, mutta silti. Ruokailut ja kaikki monen lapsen kanssa, eivätkä ole edes omia. Tykätään, kun hoitaja on "jalat maassa" ja tasapuolisia kaikkia kohtaan. Ja annetaan kyllä joka VASU-keskustelussa tästä palautetta. Hoitajat eivät juuri vaihdu, joten keskustelu välillämme on avointa.

Kyllähän sitä varmasti itse kukin olisi mielummin kotona hoitamassa lastaan, koska äiti on usemmiten kuitenkin se paras. Ihmettelen vaan, miten mekin saataisiin n. 150 000 euron lainaa lyhennettyä pelkällä miehen palkalla, joka ei ole kummoinen...Mutta, jokaisen elämä on valintoja täynnä. Ei tätä munkaan elämää voi elää kuin minä itse, ja mielelläni sitä kyllä elänkin!

meidänkin lasten päikky on tosi kiva, tädit on tosi mukavia ja lasten tarpeet huomioidaan yksilöllisesti ym. kotiin kerrotaan päivän touhut ja muutenkin asiat kulkevat puolin toisin mainiosti. todella mukavat tädit jotka touhuavat lasten kanssa, vievät läheiseen metsään retkelle, käyvät luistelemassa,hiihtämässä ja pulkkamäessä.