Hyvät ja ystävälliset teot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Käytöskukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Käytöskukka

Vieras
Eli miten joku tuntematon on teitä kohtaan tehnyt jotain hyvää? Itselle tulee mieleen se kun olin autolla risteyksessä ja arvioin ohiajavien autojen nopeudet väärin. meinasin lähteä ajamaan mutta tajusin että oikealta tuleva auto tulee liian kovaa, en siis olisi ehtinyt alta pois. Jouduni pysähtymään keskelle risteystä, vasemmalta tulevien kaistalle. Pahaksi onneksi vasemmalta tuli auto ja se oikealta tuleva kääntyikin vasemmalle eli olisi pitänyt päästää se eka. Kuski ilmeisesti näki että nyt on akka pulassa ja antoi mun mennä alta pois! :)

mulla vastaava tilanne kun odottelin meitin 4v likkaa

olin huoltoasemalla ja menossa maksamaan tankkausta,katsoi tuleeko siitä välistä autoja ja tulihan sieltä,meni mun ja huoltsikka rakennuksen ohi mutta hups,,kuski päättikin alkaa peruuttaa kovalla vauhdilla ja minä tietenkin olin takana...mun takaa tuli mies ja repäs mut takasin reunaan,sen jälkeen se auttaja meni sen kuskin luo avas oven ja huusi sille pää punaisena että pitäis osata katsoa taakse jos peruuttaa,toi raskaana oleva nainen meinas jäädä sun hölmöilyn takia alle...

minä katselen säikähtäneenä siinä vieressä,,kiitän auttajaani mutta jotenkin jäi tunne että kiitin liian vähän..pelasti ehkä lapseni hengen,,,rv 34 niin olis varmaan siinä kolauksessa pieni vanhingoittunut

Minuu edelleen vuosien jälkeen huvittaa kyseinen tapaus.
Meiltä loppu autosta bensa erääseen isoon risteykseen ja bensa-asema oli risteyksen toisella puolella.
Mies siinä sitten laitto hätävilkut päälle kun oltiin siinä risteyksessä..
En itse ehtinyt nousemaan autosta vielä työntämään, kun paikalle saapui naisihminen.
Hän kysyi että mikäs teillä on hätänä, samassa nousin autosta ja sanoin hänelle, että meiltä loppu bensa, ihan ei päästy asemalle asti :/
Nainen siihin sitten totes.. aijaa, minä luulin että teillä synnytys käynnissä, olen sairaanhoitaja.
(Mua hieman huvitti, en ollut raskaana ja silloin en edes pulskassa kunnossa)
Mies sitten sano mulle että tuuhan tuuppaamaan että päästään risteyksestä pois.
Kyseinen naisihminen ei ilmeisesti kehdannut poistua paikalta vaan rupes pyhävaatteissaan tuuppaamaan meidän koslaa asemaa kohti :kieh: :kieh:

Minusta erittäin ystävällinen teko. Harvemmin kukaan tuntematonta viitsii tulla auttamaan..
Kyseisestä tapauksesta taitaa olla aikaa jo ainakin 6 vuotta..

Kuskasin valtavaa pahvilootaa fillarilla. Joku mies ajoi ohi avolava-autolla ja sanoi, et voisi tuoda sen lootan autolla kotiin. Aattelin ettei se sisältö niin arvokas ole ( 30? ) jos se mies sen viekin muille maille. Toi sen pihaan ja kantoi vielä sisään asti. :xmas:

Onhan noita paljonkin, mutta tätä en unohda:

Oli kahden pienen kanssa menossa pikajunalla vanhemmiltani kotia. Junan lasten vaunussahan on ovet lukossa, joten toisen vaunun kautta oli sinne mentävä. Mä vein ensin toisen muksun ja kassit ja yllättäen väliovi jäikin jumiin, kun toinen muksuista oli äitini kanssa toisessa vaunussa. Junakin jo lähti liikkeelle, mutta isäni laiturilta sai pysäytettyä sen ja minä sain välioven auki sekä lapseni vaunuu ja äitini poistui salantien laiturille. Juna lähti ja siinä hötäkässä meidän kassi, jossa oli matkaliput, rahat, eväät, vaipat ym, jäi äitini selkään.

Onneksi junassa oli mukava kondutööri sekä ihania kanssamatkustajia. Matkalippumme hyväksyttiin asemalla, jonne äitini ne vei. Ongelmana oli vain, että olin vailla eväitä ja vaippoja 3h matkalla. Konduktööri lupasi jo, että voi lainata rahaa jotta saadaan jotain ravintolavaunusta ostettua, mutta ihanilta kanssamatkustajilta saimme mehut ja jotain purtavaa sekä vaipankin, jolle tulikin käyttöä pienemmän vääntäessä tietty kakatkin. =) :flower: