hyvät alueet asua Vantaalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vantaan Tammistosta on hyvät yhteydet Helsingin Siltamäkeen esim polkupyörällä siitä Tuusulanväylän ali

sitten tietysti jos pitää mennä vaikkapa Keimolasta Vuosaareen niin tilanne on "hieman" eri

mutta eihän sitä tietysti palstamamma viitsi speksata tai ajatella vaikka ero on kymmeniä kilometrejä

Helsingin keskustaan, aivan sama onko linja-auto vai juna. Omalla autolla en viitsi ruuhkassa istua. Itse olen maalta kotoisin,missä lähin kauppa oli 6km päässä ja todella ärsyttävää pakata autoon eka lapset ja sitten ostokset.

Helsingin keskustaan, aivan sama onko linja-auto vai juna. Omalla autolla en viitsi ruuhkassa istua. Itse olen maalta kotoisin,missä lähin kauppa oli 6km päässä ja todella ärsyttävää pakata autoon eka lapset ja sitten ostokset.

Näillä kriteeereillä ehkä Tammisto tai Tikkurilan lähialueet. Kartanonkoskeltakin kai nykyään pääsee jo vähän paremmin julkisilla.

[QUOTE="vieras";28611407]Näillä kriteeereillä ehkä Tammisto tai Tikkurilan lähialueet. Kartanonkoskeltakin kai nykyään pääsee jo vähän paremmin julkisilla.[/QUOTE]

Häh? Kartanonkoskelta menee ihan yhtä hyvin busseja kuin Tammistosta. Ne bussithan tulevat Kartanonkoskelta Tammistoon.

Toki Tammistossa on sitten ne pari bussia jotka menevät pelkkää Valimotietä, 611, 612. Mutta on niihin matkas jos asuu siellä Tammiston pääreitin varrella.

Kartanonkoskelta pääsee lisäksi helposti välille Tikkurila-Myyrmäki, mihin Tammistosta ei pääse. Ja itikseen suoraan, Malmille jne. Lentokentältä lähtevät bussit ovat lähellä ja pääsee kohtuullisesti jopa Espooseen. Jos siis esim. työpaikkojen suunnat muuttuvat. Tai haluaa uimahalliin.

Mitenkäs ois Rajakylä? Pelkästään omistusasuntoja. Ei yhtään kerrostaloa vielä. Lyhyt matka mellunmäen metroasemalle, josta lähtee myös bussit Tikkurilaan. Ihan lähellä Länsimäki, jossa terveysasema, kirjasto, apteekki.
Itse asun kyllä Länsimäen puolella, eikä tämäkään oo yhtään paha paikka asua omistusasunnossa. ;)

Mikkolahan on varsin hieno paikka.

Liikun työni puolesta Mikkolassa todella paljon ja mielestäni se on mainettaan parempi alue. Toki sielläkin on paljon maahanmuuttajia ja sosiaalipummeja sekä mt-potilaita. Mutta Mikkolan vieressä oleva Maarukanmetsä on rauhallinen paikka asua. Ja yhteydet Hesaan on melko hyvät ainakin päivällä ja alkuillasta. Toki sitten Mikkolan koulu ei ole ihan niitä parhaita ja nyt kirjastojen vissiin sulki ovensa lopullisesti.

korsossa on rauhallisia kolkkia ja niitä vähemmän rauhallisia kolkkia, ylipäätään omakotialueethan toki on rauhallisia. päiväkumpu on tosi kivaa aluetta, mutta yhteydet vähän heikommat. kannattaa vain mennä ja katsoa miltä se alue näyttää :)

Ja reittioppaasta näkee sitten, mitä vuoroja ja miten usein mistäkin kulkee. Ja omaa autoa ei todellakaan kannata liikkumiseen varsinkaan yksin käyttää. HSL:n vuoroissahan ei vaunujen tai rattaiden kanssa liikkuva tarvitse lippua ja toisaalta kuukauden seutulippu maksaa aikuiselle n. 100€/kk, joten tekee n. 3€/päivä ja pelkään paikkamakuun omalla autolla menee enemmän.

Yhteistyössä