Hyväksytkö PPH sisällä lähes joka aamu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I-ha-na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No ovatko iltapäivät ulkona. Ja todennäköisesti vanhemmat ovat tietoisia ainakin noista kerhoista ja kirjastosta ja minulla hoitolapsien vanhemmat ovat aina olleet vaan hyvillään jos on käyty jossain missä on muitakin lapsia siis kirjaston satutunti ja kerhot, muina päivinä ja iltapäivinä on sitten ulkoiltu.
Ja miten sinne kerhoon ja kirjastoon mennään. Täällä ainakin joutuu menemään niin että on ulkona ;)

n. 200 metriä on matkaa. En koe ulkoiluksi muutaman minuutin vaunukävelyä sisälle ja takaisin.
mutta kuten sanoin oon ite niin ulkoilmaihminen että on vaikea tuota ymmärtää...
lapset vaan usein tuppaa nauttivan tuosta raittiista ilmasta

ok meillä kun tuo matka on liki 2km niin oltiin sen matkan aikanakin aika kauan ulkona. Mutta kuten sanoin varmaan vanhemmat tietävät(siis ainakin nuo kerho ja kirjasto kuviot) ja osa vanhemmista pitää tärkeämpänä että lapsi saa myös muita virikkeitä kuin esim. ulkoilua 2 tuntia aamupäivällä ja 2 tuntia iltapäivällä
Itse en kyllä huvin vuoksi olis jäänyt 4 lapsen kanssa aamupäiväksi sisään helpommallahan siinä itsekkin pääsee kun lähtee ulos

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
ja tämän takia meidän muksut on päiväkodissa! Ihan jo sen takia, että tietää ainakin mitä siellä tapahtuu ja päivärytmi aina sama.

Minä en tuollaista hyväksy ja minusta pph:n työ on sitä, että aamu ja iltapäiväulkoilut kuuluvat siihen säällä kuin säällä! Toki jotkut pienet poikkeukset, mutta tosi harvoin.

Kerropas hyvä ihminen mihin aikaan me esim.askarrellaan jos ei just aamupäivällä ulkoilun sijasta tai iltapäivällä ulkoilun sijasta..ei siihen hommaan muuta aikaa voi käyttää kun on päiväunet yms.

Päiväunien jälkeen. Ehtii sitä ulkoilemaankin. tuskin lapset jaksavat tuntikausia askarrella.

Päiväunien jälkeen on välipala ja sitten jo ensimmäisiä haetaankin kotiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No ovatko iltapäivät ulkona. Ja todennäköisesti vanhemmat ovat tietoisia ainakin noista kerhoista ja kirjastosta ja minulla hoitolapsien vanhemmat ovat aina olleet vaan hyvillään jos on käyty jossain missä on muitakin lapsia siis kirjaston satutunti ja kerhot, muina päivinä ja iltapäivinä on sitten ulkoiltu.
Ja miten sinne kerhoon ja kirjastoon mennään. Täällä ainakin joutuu menemään niin että on ulkona ;)

n. 200 metriä on matkaa. En koe ulkoiluksi muutaman minuutin vaunukävelyä sisälle ja takaisin.
mutta kuten sanoin oon ite niin ulkoilmaihminen että on vaikea tuota ymmärtää...
lapset vaan usein tuppaa nauttivan tuosta raittiista ilmasta

Niin ulkoilevatko iltapäivisin?

Mikäli eivät, sitten pidän toimintaa omituisena.
Itse en kyllä edes jaksaisi koko päivää sisällä kökkiä. :D
Ja sata kertaa mukavempaa lasten kanssa on ulkoilla! Mikäli meidän ryhmä ei pääsisi ulos, täällä kyllä kiipeiltäisiin seinille :o

Eli kyllä olen siinä asiassa aivan samaa mieltä, että ulkoilua, PALJON ulkoilua lapsille! =)

no joo siis ovat iltapäivisin 15-16. Tapaavat siihen kolmen pintaan tulla kun ollaan pihassa. Sittenhän niitä tullaan hakemaankin jo pikkuhiljaa.

Jos aamupäivä ollaan sisällä ja iltapäivällä ulkoillaan, niin missä on ongelma? En mäkään ulkoile lasten kanssa aamupäivisin. Silloin mä laitan ruokaa ja syödään ja lapset leikkii sen aikaa sisällä.
Missä välissä pph laittais ruuan, jos koko aamupäivä pitäis tehdä töitä ulkona?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voi VITTU!! HANKI SE KUULUISA OMA ELÄMÄ!!! Voi vitun kyylä...

tulit mielenkiinnosta kuitenkin lukemaan?
Eikös sun pitäs hankki oma elämä? Kuin netti.
Juttele vaikka naapureiden kanssa. Niin minäkin teen. Niin ei tarvi kyylätä.

Ihan täällä asiallisesti keskustellaan mutta eipä se näytä kaikilta onnistuvan.. hanki käytöstapoja.

Sori, ei onnistunu sun yritys. Hanki edelleen se oma elämä. Jos sä väität, ettei tuo oo kyyläämistä, niin mitä sitten? Mitä se sua liikuttaa, mitä joku pph tekee? Eihän sun lapset oo siellä. Mitä sä yleensä tiedät pph:n työstä, kerro?

Juuri tämän päivän lehdessä on kirjoitus kuinka suuret lapsiryhmät eivät todellakaan ole hyvästä pienille lapsille joita juuri päiväkodeissa on!! En laittaisi omiani päiväkotiin mistään hinnasta!!

mun pojan ryhmässä on 7 lasta pojan lisäksi
edellisessä 10

ei ne aina isoja ole =)

Juuri tämän päivän lehdessä on kirjoitus kuinka suuret lapsiryhmät eivät todellakaan ole hyvästä pienille lapsille joita juuri päiväkodeissa on!! En laittaisi omiani päiväkotiin mistään hinnasta!!

mikä on suuri ryhmä? Meidän muksujen ryhmässä on 14 lasta ja 4 hoitajaa. Suurinosa lapsista on puolipäiväisiä/ viikkoisia eli maksimissaan lapsia on 10 per päivä, joskus vielä vähemmän ja 4 hoitajaa. tämä siis pääkaupunkiseudulla, kasvukeskuksessa! Minusta tuota ei voi pitää kovin suurena ryhmänä! Niin ja lapset on 1-4v.

ja tämän takia meidän muksut on päiväkodissa! Ihan jo sen takia, että tietää ainakin mitä siellä tapahtuu ja päivärytmi aina sama.

Minä en tuollaista hyväksy ja minusta pph:n työ on sitä, että aamu ja iltapäiväulkoilut kuuluvat siihen säällä kuin säällä! Toki jotkut pienet poikkeukset, mutta tosi harvoin.

Kerropas hyvä ihminen mihin aikaan me esim.askarrellaan jos ei just aamupäivällä ulkoilun sijasta tai iltapäivällä ulkoilun sijasta..ei siihen hommaan muuta aikaa voi käyttää kun on päiväunet yms.

Päiväunien jälkeen. Ehtii sitä ulkoilemaankin. tuskin lapset jaksavat tuntikausia askarrella.

NO VOI. NIINHÄN SE ON PÄIVÄKODISSAKIN.

no kummasti ne päiväkodissakin onnistuu askartelemaan JA ulkoilemaan...

Niin ja nehän siellä laittaaa itse ruuat ja sitä rataa..päiväkotia ja pph.ta ei voi suoraan verrata keskenään PISTE!!

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
ap, kannattaisko sun huolehtia vaikka nyt alkuun ihan siitä, että ne omat räkänokkas saa asianmukaista hoitoa ja riittävästi ulkoilua oikeina ajankohtina?

onko sulla joku ongelma?
tunsitko pistoksen vai mitä?
Kyllä mun lapsi saa hyvää hoitoa. Enkä ole sanonut että PPH lapset ei olisi saanut. Pitääkö sata kertaa vääntää että kaikki "älykkäätkin" ymmärtää että kunhan nostin asian esille kun itse olen ulkoilma ihminen, enkä ketään ole kivittämässä.

joillekin saattaa olla vaikea ymmärtää että tämä on keskustelu palsta ja mielenkiinnosta vaan kyselen että mitä muut on mieltä.

Kun sitä muutenkin sanotaan että laset ulkoilee liian vähän. toki ei PPH kaikesta ulkoilusta tarvi huolehtia, jotainhan vanhemmillekin kuuluu.

Päiväunien jälkeen meillä on välipala, ja sitten lapsia haetaankin tasaiseen tahtiin kottin. Että eipä onnistu meillä askartelut silloin. Ja alkaa olla pitkä hoitopäivä jo takana, ja keskittyminen sitämukaa vähän niin ja näin. Eli meillä ainakin askarrellaan askartelut aamupäivisin, kun kaikki ovat vielä pirteitä. Ja sen takia (sekä ryhmän ikäkin toki vaikuttaa) meidän askartelut on suht nopea-ja helppotöisiä. Että keritään sitten vielä sinne uloskiin.

no, sittenhän ehtii niiden muiden kanssa touhuamaan enemmän jos ensimmäiset haetaan jo noin aikaisin!

no kummasti ne päiväkodissakin onnistuu askartelemaan JA ulkoilemaan...

No olisko kenties siellä pk:ssa hiukan enemmän henkilökuntaa? Siivoamaan askartelun jäljet/pukemaan/pissattamaan/pesemään käsiä/ yms.

Pph kun työskentelee ilman apujoukkoja, joten tuohon kaikkeen menee hiukan enemmän aikaa kuin pk:ssa.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No jos ne lapset vaikka ei pidä ulkoilusta ja lasten vanhemmat ei pidä sitä tärkeänä. PPH pystyy paremmin huomioimaan toivomukset, kun ei ole lapsia monesta perheestä.

No se ulkoilu kuuluu lasten hyvään oloon, ja saavat ulkona purkaa energiaa ja saavat happea, pitävät lapset ja vanhemmat siitä tai ei

Ei kävis kyllä mielessäkään että hoitopaikassa on jotain huonoa jos siellä ei ulkoilla minun mielestä riittävästi. Ei lapsia hoideta yhdessäkään hoitopaikassa varmaan juuri niin kuin minä niitä hoidan tai haluaisin hoidettavan. Mutta sehän on ihan selvä että sitä luopuu jostakin vallasta lapsiinsa nähden kun niitä ei itse hoida ja niin sen pitääkin mennä. Outoa jos yritettäisiin miellyttää jokaista vanhempaa erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kävis kyllä mielessäkään että hoitopaikassa on jotain huonoa jos siellä ei ulkoilla minun mielestä riittävästi. Ei lapsia hoideta yhdessäkään hoitopaikassa varmaan juuri niin kuin minä niitä hoidan tai haluaisin hoidettavan. Mutta sehän on ihan selvä että sitä luopuu jostakin vallasta lapsiinsa nähden kun niitä ei itse hoida ja niin sen pitääkin mennä. Outoa jos yritettäisiin miellyttää jokaista vanhempaa erikseen.

Ulkoilu on kuitenki yks olennainen osa lasten hoidossa

kyllä normaalit aamu -ja iltapäiväulkoilut kuuluvat ihan jokaiseen hoitopaikkaan. toki niistä voi joskus pinnata/lipsua, mutta jos säännöllisesti ,niin silloin on jotain pielessä. Näin ajattelen minä!

Alkuperäinen kirjoittaja Gaselli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ulkoilu on kuitenki yks olennainen osa lasten hoidossa

Niin sinun mielestä, mutta mitä jos minun mielestä ei ole, pitäiskö tehdä valitus kaikkiin päiväkoteihin että lapsia ei saa viedä pihalle koska minä en halua että oma lapseni menee. Onhan pihalla paljon enemmän vaarojakin kuin sisällä ja aika moni vanhempi pelkää vilustumista ja lapsen sairastumista. Miten ihmeessä vanhemmat vaatii nykyään juuri sitä miten itse haluaisivat asioiden hoituvan, en minä voi valita lapselle hoitokavereitakaan vaikka olisivat ihan hirviöitä. Kyllä se hoitotädin asenne lapsia kohtaan on ainakin minun mielestä se tärkein tekijä hoitopaikkaa valitessa, ei mikään ulkoilun tai askartelun määrä.

Miksi aina pitää verrata pph ja päiväkotia kun ne ikimaailmassa eivät voi olla samalla viivalla jo resurssienkin puolesta!! Ymmärtäkää nyt jo se vanhemmat ja muut arvostelijat!!

Alkuperäinen kirjoittaja pph ammatistaan ylpeä!:
Miksi aina pitää verrata pph ja päiväkotia kun ne ikimaailmassa eivät voi olla samalla viivalla jo resurssienkin puolesta!! Ymmärtäkää nyt jo se vanhemmat ja muut arvostelijat!!

kai ne jollakin tapaa on, koska samoilla säännöillä ne pelaa kumpikin ja kun meille vanhemmille annetaan kuitenkin valinnan mahdollisuus eli joko pph tai päiväkoti. Ihan varmasti jokainen joka lapsensa hoitoon vie., olettaa, että lapsi saa syötävää, juotavaa, ulkoilua, liikuntaa ja mahdollisesti muita virikkeitä esim. askartelua. Minä en pidä askartelua kovin tärkeänä esim. 1-2v hoidossa, mutta liikuntaa kyllä! Toki isommille ne kädentaidot on tärkeitä. Mutta minä olenkin ulkoilmaihminen henkeen ja vereen.

Voi VITTU!! HANKI SE KUULUISA OMA ELÄMÄ!!! Voi vitun kyylä...

tulit mielenkiinnosta kuitenkin lukemaan?
Eikös sun pitäs hankki oma elämä? Kuin netti.
Juttele vaikka naapureiden kanssa. Niin minäkin teen. Niin ei tarvi kyylätä.

Ihan täällä asiallisesti keskustellaan mutta eipä se näytä kaikilta onnistuvan.. hanki käytöstapoja.

Sori, ei onnistunu sun yritys. Hanki edelleen se oma elämä. Jos sä väität, ettei tuo oo kyyläämistä, niin mitä sitten? Mitä se sua liikuttaa, mitä joku pph tekee? Eihän sun lapset oo siellä. Mitä sä yleensä tiedät pph:n työstä, kerro?

no jos viitsisit luekea ja ymmärtäisit luettua niin ei tarvitsisi montaa kertaa vääntää rautalangasta. siis tuosta pph.n työstä.

Ja mulla ei oo ollu tapana pelätä naapureita ja juosta hntäkoipien välissä karkuun kun näkee naapurin. Ihan keskustellaan ja hän on kertonut heidän rytmistään.

Yleensä kun pihalla liikkuu ja on ihmisten ilmoilla sitä näkee asioita ilman että tarvii kyylätä.

Mutta eikös se ole niin että kun itse tekee jotain niin osaa muitakin syytellä. Oliskohan nyt niin että itse olet kyylä ja epäilet sitä muistakin.
Katsos sosiaalisena ihmisenä ei tarvi kyylätä, kun ihmiset tuppaa puhumaan asioita.
Ja sun ehkä pitäis hankkia oma elämä. Sua aihe ei kiinnosta mutta kuitenkin tänne jaksat tulla kirjottamaan. Eikö kannattaisi sitä omaa elämä kuluttaa sellaiseen mikä kiinnostaa? Jos sellaista siis on.
Mulla on oma elämä, siihen kuuluu myös naapurit, kun heitä nyt tuossa pihalla tapaa.
Voi olla että se sinun elämäsi on siellä kotona visusti piilossa tietokoneenkanssa komunikointia etkä ehkä tätä asiaa pysty käsittämään.

Yhteistyössä