hyväksytkö elintasolasten päivähoidon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I-ha-na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

I-ha-na

Aktiivinen jäsen
03.10.2006
2 926
1
36
Niin kun aina täällä väännetään siitä et kun virike lapset vie hoitopaikan työssäkäyvien vanhempien lapsilta.

Onko sitten hyväksytympää että mammat menee töihin ja sysää lapset yhteiskunnan elätettäväx jotta oma elintasosäilyis korkealla.

Eli kumpi on siis pahempi se että äiti ajattelee lasta ja vie väilillä päiväkotiin hakeen lisää virikkeitä vai se että laitetaan lapset pitkäksi päiväksi vieraiden hoitoon että mammojen elintasosäilyy?

ja turha väittää että pakko kun talous vaatii. Se on vaan sitä että elintasoa voi laskea mikäli haluaa.....
kaikki on neuvoteltavissa ;)

Kummastakaan vaihtoehdosta ei mielestäni voi sanoa,että se on pahempi tai parempi, vaan tuo on asia, joka jokaisessa perheessä ratkaistaan erikseen. Se, mikä sopii yhdelle voi olla kauhistus toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Hyväksyn tietenkin,eikä yhteiskunta sitä lasta ELÄTÄ,vaan sekin raha tulee sitten verojen kautta takaisin sinne hoitopaikkaan ja hoitomaksutkin kun työssäkäyvä äiti maksaa :whistle:

joo väärä sana tarkotin kasvata.
mutta tokikaan muutamalla huntilla kuussa ei kyllä sitä maksa mitä kuluu....

=)

Jos nyt ruvetaan vääntämään niin kukaan ei voi sanoa että ei ole taloudellisesti mahdollista hoitaa lasta vaikka 3 vuotta kotona. Kyllä se on ihan kaikille mahdollista! Mutta miettikääpä mitä siitä tulisi jos suomessakin jokainen äiti niin tekisi?

Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että paikat annetaan ensin niille, joilla on suurempi tarve eli vanhemmat töissä tai lapsella joku sairaus perusteena hoidontarpeeseen. Virikelapsille (=äidit ei itse viitsi hoitaa ja silmät kirkkaina selittävät, että lapsella on parempi olla päiväkodissa) paikkoja vasta sitten jos tilaa on.

Eikä se aina niin mene, että elintasoa voi tosta vaan laskea. En mä ainakaan ole valmis myymään omakotitaloa, joka on hankittu jo ennen kun lapsista edes haaveiltiin. Muuttaisimme sitten nelihenkinen perhe johonkin kämäiseen kerrostalokämppään johonkin lähiöön, ei kiitos. :x Niin ja meidän lapset toistaiseksi kotihoidossa, mutta hoitoon menossa tänä vuonna.

Tää syyllistämisen tarve on kyllä uskomaton :D Lapsi ei voi olla hoidosssa siks, että äiti on töissä. Lapsi ei voi olla hoidossa, jos sillä on pienempiä sisaruksia. Lapsi ei voi käyttää Reimatecciä ku se on liian hienoo. Rikas ei missään nimessä saa kukaan olla ku se on väärin köyhiä kohtaan. Imettämätön äiti ei ole äiti. Sektiolla synnyttänyt ei ole äiti. Jos otti kipulääkkeitä synnytyksessä ei ole äiti. Mitä vielä? Lapset ei voi syyä karkkia ennen kouluikää, vastuutonta jos syö.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Hyväksyn tietenkin,eikä yhteiskunta sitä lasta ELÄTÄ,vaan sekin raha tulee sitten verojen kautta takaisin sinne hoitopaikkaan ja hoitomaksutkin kun työssäkäyvä äiti maksaa :whistle:

=)

Mut ne verotulot mukaan myös sun päässälaskuihin.. :whistle:
Onko se sitten reilua että sossun tuilla elävä yksinhuoltajaäiti vie ilmaiseksi lapsen hoitoon siksi että saa päivät pitkät palstailla plussalla :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Tää syyllistämisen tarve on kyllä uskomaton :D Lapsi ei voi olla hoidosssa siks, että äiti on töissä. Lapsi ei voi olla hoidossa, jos sillä on pienempiä sisaruksia. Lapsi ei voi käyttää Reimatecciä ku se on liian hienoo. Rikas ei missään nimessä saa kukaan olla ku se on väärin köyhiä kohtaan. Imettämätön äiti ei ole äiti. Sektiolla synnyttänyt ei ole äiti. Jos otti kipulääkkeitä synnytyksessä ei ole äiti. Mitä vielä? Lapset ei voi syyä karkkia ennen kouluikää, vastuutonta jos syö.

eihän täällä kukaan oo syyllistäny :o

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Jos nyt ruvetaan vääntämään niin kukaan ei voi sanoa että ei ole taloudellisesti mahdollista hoitaa lasta vaikka 3 vuotta kotona. Kyllä se on ihan kaikille mahdollista! Mutta miettikääpä mitä siitä tulisi jos suomessakin jokainen äiti niin tekisi?

Miten se kotona oleminen on mahdollista jos on esim suuret lainat? Ei aina ole kiinni siitä ettei olisi valmis tinkimään omista menoistaan.

No jos jonain päivänä tulee vastaan aihe, josta ei voida edes yrittää syyllistää vanhempia ja erityisesti äitiä, mä lupaan.... mennä laulamaan karaokea :saint:!

=)

Onko se sitten reilua että sossun tuilla elävä yksinhuoltajaäiti vie ilmaiseksi lapsen hoitoon siksi että saa päivät pitkät palstailla plussalla :kieh:

ai ne oli niitä lapsia... siis kaikki muut joiden vanhemmat ei oo töissä niin vie ne ilman syytä että pääsee palstalle tai muualle..
jaa se meni silleen. no tätä mä en oo huomannukkaan...

eihän täällä kukaan oo syyllistäny :o

Siltä se mun silmään näytti.

Vaikka samapa se mulle. Jos lapseni hoitoon vien, niin ajattelen kyllä ihan koko perheen parasta silloin. Ja luultavasti sen kyllä teenkin, aika pian. Tosin elintaso ei todellakaan sillä vaihtoehdolla nouse et mitähän ne mun lapset tulee olemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:

No jos jonain päivänä tulee vastaan aihe, josta ei voida edes yrittää syyllistää vanhempia ja erityisesti äitiä, mä lupaan.... mennä laulamaan karaokea :saint:!

ei oo syyllistömisestä kyse vaan mä kysyin et onko toinen hyväksytympää kuin toinen...

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki:

Toi oli aika hyvä:D voin tulla mukaan!

=)

ai ne oli niitä lapsia... siis kaikki muut joiden vanhemmat ei oo töissä niin vie ne ilman syytä että pääsee palstalle tai muualle..
jaa se meni silleen. no tätä mä en oo huomannukkaan...

Hyvä juttu että nyt huomasit vai mikä sulla oli tän aloituksen pointti?

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeka:
Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että paikat annetaan ensin niille, joilla on suurempi tarve eli vanhemmat töissä tai lapsella joku sairaus perusteena hoidontarpeeseen. Virikelapsille (=äidit ei itse viitsi hoitaa ja silmät kirkkaina selittävät, että lapsella on parempi olla päiväkodissa) paikkoja vasta sitten jos tilaa on.

Eikä se aina niin mene, että elintasoa voi tosta vaan laskea. En mä ainakaan ole valmis myymään omakotitaloa, joka on hankittu jo ennen kun lapsista edes haaveiltiin. Muuttaisimme sitten nelihenkinen perhe johonkin kämäiseen kerrostalokämppään johonkin lähiöön, ei kiitos. :x Niin ja meidän lapset toistaiseksi kotihoidossa, mutta hoitoon menossa tänä vuonna.

Lapsia on eri ikäisiä, tiedoksi vain sullekin. Ja joku viisi vuotias kaipaa niitä kavereitaan ja tekemistä vähän toisissa määrin, kuin se sun sinisilmäinen yksivuotias nyyttisi. :hug:

Meillä kait sit on elintasolapsi.. :laugh: Toistaiseksi vielä koko päivähoidossa, vaikka äitiyslomalla olen. Tarhassa on silloin, kun sinne viedään. Tarhamaksut maksetaan. Sopimuspäiville siirrytään kuukauden päästä, jolloin saa olla max 12 päivää kuukaudessa hoidossa.

ei oo syyllistömisestä kyse vaan mä kysyin et onko toinen hyväksytympää kuin toinen...

Minusta se menee syyllistämisen puolelle siinä vaiheessa, kun sanotaan, että toinen vaihtoehto on kyllä kaikille mahdollista, kunhan vaan alkaa laskea elintasoaan.

No kukas sit on yhteiskunnan elätti kun äiti kolmen vuoden päästä menettää työpaikan? Hoitovapaalla saa olla vaan kolme vuotta, sen jälkeen ei äidillä välttämättä oo työpaikkaa ollenkaan = yhteiskunta elättää sekä äidin että lapsen.

Yhteistyössä