Hyväksyisitkö miehen uuden tyttöystävän lapsesi ristiäisiin ja synttäreille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tervetullut vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tervetullut vai ei

Vieras
Tuli tuossa mieleen, että jos tuo exä nyt sitten löytää sellaisen naisen, jonka kanssa muuttaa ihan yhteen asumaan ennen kuin tää toinen lapsi on edes maailmassa, niin kuinka moni hyväksyisi tän uuden naisen tulemisen ristiäisiin. Minun on pakko sanoa, että minä en, tänne se ei ole ainakaan siinä vaiheessa vielä tervetullut ja samoin on tuon esikoisen synttäreiden laita, koska ne kuitenkin pidetään mun kotona, samoin kuin toisen lapsen ristiäiset.

Mulla ei periaatteessa ole tuota uutta tyttöystävää vastaa mitään, ovat vasta tapailuasteella, enkä siis voi sanoa, että se olisi kamalan vakavaa, johtuen exän omasta käytöksestä. Enempi mun käy sitä naista sääliksi, sillä exä on ihan selvä narsisti ja tuo nainen jos siitä vakavampaa tulee, niin joutuu suurella todennäköisyydellä kärsimään samasta mistä minäkin olen tässä viimeiset vuodet kärsinyt.

öö, onko tää toinen lapsi siis sun exän lapsi??? voit ihan reippaasti varmaan sanoa, ettei tyttöystävä ole tervetullut. ja varmaan kannattaa alkaa juhlia synttäreitäkin erikseen, jos noin kamala tyyppi kerran on...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyväksyisin, mutta mulla ei olekaan enää minkäänlaisia tunteita miestä kohtaan. Lapselle parempi jos aikuiset pystyvät olemaan asiallisissa väleissä.

Kyllä me exän kanssa ainakin tällä hetkellä ollaan suht hyvissä väleissä, mitä nyt sen kanssa voi olla. Enempi se tässä aiheuttaa hermojen kiristelyä kun sen kanssa ei pysty mitään koskaan sopimaan kunnolla. Minä vaan en halua että sen uudet naiset tulevat minun kotiini.

Alkuperäinen kirjoittaja tervetullut vai ei:
Tuli tuossa mieleen, että jos tuo exä nyt sitten löytää sellaisen naisen, jonka kanssa muuttaa ihan yhteen asumaan ennen kuin tää toinen lapsi on edes maailmassa, niin kuinka moni hyväksyisi tän uuden naisen tulemisen ristiäisiin. Minun on pakko sanoa, että minä en, tänne se ei ole ainakaan siinä vaiheessa vielä tervetullut ja samoin on tuon esikoisen synttäreiden laita, koska ne kuitenkin pidetään mun kotona, samoin kuin toisen lapsen ristiäiset.

Mulla ei periaatteessa ole tuota uutta tyttöystävää vastaa mitään, ovat vasta tapailuasteella, enkä siis voi sanoa, että se olisi kamalan vakavaa, johtuen exän omasta käytöksestä. Enempi mun käy sitä naista sääliksi, sillä exä on ihan selvä narsisti ja tuo nainen jos siitä vakavampaa tulee, niin joutuu suurella todennäköisyydellä kärsimään samasta mistä minäkin olen tässä viimeiset vuodet kärsinyt.

Mun puolesta ex saa tehä ihan mitä tykkää, mut mun silmien alle sen ei tarttis (tuollaisessa) tilanteessa vosuaan tuoda.

Hyväksymiseni riippuisi varmaan vähän siitä, mitkä syyt ovat johtaneet eroon. Jos itsellä olisi myös uusi puoliso, niin siinä tapauksessa hyväksyisin. Jos itselläni ei olisi uutta puolisoa, niin siinä tapauksessa en haluaisi exää puolisoineen vauvan ristiäisiin. Jos nainen olisi ollut syynä eroon, niin myöskään siinä tapauksessa en hyväksyisi häntä mihinkään juhliin.

Kertomastasi päätellen mä ennemmin toivoisin että se exä ei tulisi... :/ Mutta eiköhän tuo nainenkin ymmärrä tilanteen.
Mun exän uusi vaimo ei halunnut tulla meille lasten synttäreille, mulle se olis kyllä ollut ok. Exä tuli sitten yksinään. (Enempi minunkin käy sääliksi sitä naista, vaikka varmaankin ihan turhaan, kaipa ne thainaisetkin lähtiessään tietää ettei täällä mikään paratiisi odota.)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Miten miehesi käyttäytyy, kun sanot hänen olevan narsisti?

Exä on hyvin kontrolloiva ja hallitseva, hän on aina ja ikuisesti oikeassa eikä koskaan myönnä vaikka tietäisi olevansakin väärässä. Arvostelee, haukkuu ja yrittää alistaa loukkaamalla toista. On nöyryyttänyt minua kavereidensakin nähden. Ei ikinä pyydä anteeksi ja odottaa koko ajan että hänet huomioidaan ja häntä palvellaan, mutta itse ei anna kuitenkaan mitään.
Pystytään nykyään olemaan väleissä, kun ei asuta saman katon alla, minä pystyn hengittämään vapaammin, kun ei tarvitse miettiä mitä milloinkin voi sanoa. Jos mies ei saanut seksiä silloin kun halusi, niin suuttui ja saattoi jopa kovakouraisesti potkia mun pois sängystä, niin että potkukohta oli seuraavanakin päivänä kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Onko sulla ap yhä tunteita exääsi kohtaan? Riippuu varmaan siitäkin...

On ja ei, ero on kuitenkin niin tuore vielä, että välillä tuntuu, että elämä on helpompaa ilman kyseistä miestä, mutta toisaalta sitä taas tuli oltua niin kauan yhdessä, että luopuminen on ollut ehkä hieman vaikeaa. Tää tyttöystävä tuli kuvioihin melkein heti kun mies erosta ilmoitti, tapasivat seuraavana viikonloppuna.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Exä on hyvin kontrolloiva ja hallitseva, hän on aina ja ikuisesti oikeassa eikä koskaan myönnä vaikka tietäisi olevansakin väärässä. Arvostelee, haukkuu ja yrittää alistaa loukkaamalla toista. On nöyryyttänyt minua kavereidensakin nähden. Ei ikinä pyydä anteeksi ja odottaa koko ajan että hänet huomioidaan ja häntä palvellaan, mutta itse ei anna kuitenkaan mitään.
Pystytään nykyään olemaan väleissä, kun ei asuta saman katon alla, minä pystyn hengittämään vapaammin, kun ei tarvitse miettiä mitä milloinkin voi sanoa. Jos mies ei saanut seksiä silloin kun halusi, niin suuttui ja saattoi jopa kovakouraisesti potkia mun pois sängystä, niin että potkukohta oli seuraavanakin päivänä kipeä.

Miksi teit hänen kanssaan toisen lapsen? Onko mies muuttunut yhtäkkiä? (en kysy pahalla)

On ja ei, ero on kuitenkin niin tuore vielä, että välillä tuntuu, että elämä on helpompaa ilman kyseistä miestä, mutta toisaalta sitä taas tuli oltua niin kauan yhdessä, että luopuminen on ollut ehkä hieman vaikeaa. Tää tyttöystävä tuli kuvioihin melkein heti kun mies erosta ilmoitti, tapasivat seuraavana viikonloppuna.

Esikoisen synttärit tullaan pitämään ihan varmasti mun luona, koska kaikki lapsen kummit on myös mun kavereita, ei pelkästään exän kavereita.

Miksi teit hänen kanssaan toisen lapsen? Onko mies muuttunut yhtäkkiä? (en kysy pahalla)

Sanotaan näin, että tää toinen sai alkunsa ihan yhdestä kerrasta, että ei siihen paljoa tarvittu, ei sitä paljoa suunniteltu ja tehty.
Vaikka meillä oli normaaleja ongelmia mitä usein pikkulapsiperheissä on, niin toisen lapsen ilmoitettua tulosta, ne oikeastaan kärjistyi ja mies otti loparit, eikä edes halunnut yrittää mitään.

Meillä on niin vähän sukua ja olematon tukiverkko, että vastaavassa tilanteessa jos vähänkin pitäisin sitä naista tolkun ihmisenä, niin varmaan olisin iloinen vaan, että lasten elämään on tullut yksi välittävä aikuinen lisää. Näin musta tuntuu, mutta tiedä sitten mitä oikeasti aattelisin jos kohdalle sattuis.

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:
Alkuperäinen kirjoittaja tervetullut vai ei:

Mun puolesta ex saa tehä ihan mitä tykkää, mut mun silmien alle sen ei tarttis (tuollaisessa) tilanteessa vosuaan tuoda.

Peesaan tätä! Myöhemmin siitten ehkä eriasia, jos ja kun ovat olleet vuosia yhdessä, niin sitten voisin hyväksyä esim lapsen synttäreille.

Esikoisen synttärit tullaan pitämään ihan varmasti mun luona, koska kaikki lapsen kummit on myös mun kavereita, ei pelkästään exän kavereita.

Voishan isä pitää toiset luonansa, mihin voi sit pyytää oman puolensa sukua jne.

Alkuperäinen kirjoittaja lenttis:

se, että sattuu olemaan exän uusi tyttöystävä ei kyllä ole mikään syy huoritella ketään...

meillä järkätään lasten synttärit niin että toiset juhlat on isällä ja toiset mun luona vaikka välit onkin hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ei tyttöystävää eikä koko eksää jos kerran narsisti on.

Samaa mieltä. Olisin muutenkin huolissani lasten turvallisuudesta, koska entinen miehesi on ollut suakin kohtaan väkivaltainen, ja reagoi vastusteluun väkivallalla.

No ei se ainakaan vielä ole lapselle mitään tehnyt ja saa nähdä kauan se jaksaa tapailla lapsia, epäilen että työt ja muut jutut vie lopulta voiton, kuten on tähänkin asti tehnyt. Minä pyrin pysymään väleissä exän kanssa ja parempi on niin että se käy täällä noita lapsia pääasiassa tapaamassa, etenkin kun tuo toinen vasta syntyy syksyllä ja eihän sitä voi pitkään aikaan antaa exän luokse, niin samalla se sitten tapailee tuota esikkoakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:

Voishan isä pitää toiset luonansa, mihin voi sit pyytää oman puolensa sukua jne.

No se ei ikinä oman puolensa sukua luokseen pyydä, minä olen niiden kanssa paremmissa väleissä kuin mies itse. Miehen sisko esim. ei halua olla veljensä kanssa missään tekemisissä, koska mies on siskoaan nöyryyttänyt ihan samalla tavalla kuin minua, itse kuulin sen vasta nyt. Mun luokse nuo miehen sukulaiset tulevat ihan mielellään ja olenkin varmaan niiden kanssa enemmän tekemisissä nyt kun mies on pois kuvioista.

Yhteistyössä