hyväksikäytetty olo, taloudellisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoh

Vieras
Ystäväni pyysi meidät kylään, toinen ajankohta ei käynyt.
Selvis ettei hänellä juuri ole rahaa, eli minä kävin joka päivä kaupassa.
Hän kävi kaksi kertaa, minä paljon enemmän.
Ei siinä mitään, mutta kun olen taloudellisesti tosi tiukoilla.
Mutta hän saattaa ruveta rähjäämään jos alan "köyhäilemään".
Vasta kun olin siellä, tulin ajatelleeksi että ei kai hän tahallaan kutsunut
meitä juuri silloin kun hänellä ei ollut rahaa..
Onko törkeää ajatella näin?
Tietysti tapaaminen on tärkeää, mutta nyt on nämä kaikki kustannuskysymykset nähtävissä tilin saldossa...
Pitäkää vaan mua tyhmänä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoh:
Ystäväni pyysi meidät kylään, toinen ajankohta ei käynyt.
Selvis ettei hänellä juuri ole rahaa, eli minä kävin joka päivä kaupassa.
Hän kävi kaksi kertaa, minä paljon enemmän.
Ei siinä mitään, mutta kun olen taloudellisesti tosi tiukoilla.
Mutta hän saattaa ruveta rähjäämään jos alan "köyhäilemään".
Vasta kun olin siellä, tulin ajatelleeksi että ei kai hän tahallaan kutsunut
meitä juuri silloin kun hänellä ei ollut rahaa..
Onko törkeää ajatella näin?
Tietysti tapaaminen on tärkeää, mutta nyt on nämä kaikki kustannuskysymykset nähtävissä tilin saldossa...
Pitäkää vaan mua tyhmänä.

Jonko käyn hitaalla tai sitten en vain tajunnut. Eli onko ystäväsi pyytänyt sinua käymään aina kanssaan kaupassa tai sen jälkeen kun olet juuri tullut kaupasta. Jos hän on pyytänyt kylään heti kauppareissun jälkeen, mistä hän tietää että olet käynyt kaupassa.

Itsellä on esim vähän heikommat ajat taloudellisesti näin kesällä, mutta haluan silti nähdä ystäviäni vaikka minulla olisi/ei olisi rahaa.

En itsekään ihan ymmärtänyt aloittajaa. Olitko siis useamman päivän kylässä kaverisi luona ja hän pyysi sinua käymään kaupassa itselleen? Ehkä hän ajatteli, että hän tarjoaa majoituksen ja sinä ruuat? No en tiedä. Mut kannattaa aina rehellisesti kertoa, että rahatilanne on niin huono ettei voi ostaa..

Olin pidemmän ajan, kyllä. Ystävä sanoi että käy kaupassa sitten kun saa rahaa,
mutta sehän olikin sama päivä kuin meidän pakollinen lähtöpäivä.
Olimme siis matkan päässä kylässä.

Vaikka maksoitkin hänenkin ostoksiaan, voi vähän katsoa mitä kaupasta ostaa, ettei ihan mitään kalleimmasta päästä osta. Paketti jauhelihaa, ja perunoita pari kiloa, pitäisi sillä yksinäinen (?) ystävän pärjätä jo jonkin aikaa jso vaan vähääkään osaa ruokaa tehdä.

No, kerrasta oppii. Ainakin toivonmukaan. Mie oon niin sinisilmänen että meen just kaikkiin tommosiin mukaan, ostelen kaikkee ja sitte kiroon myöhemmin kun omat rahnat loppuvat eikä autettu kaveri näytä haluuvan auttaa takasin. Yleens yhteydenpitokin sitten siihen osotteeseen hiipuu, en halua hyväkskäyttäviä ystäviä. Onneks tällasia tapauksia on melko harvassa.

Mikäs sen parempi ajankohta kutsua kylään kuin silloin kun omat rahat on loppu,itselläni oli kaveri joka myös harrasti tuota.Muksun vaippoja myöden käytti multa kaikkea vapaasti ja kun itse menin sinne kylään ei puhettakaan että edes kahvia olis keittänyt,kahvi loppu,jos haluat mennään kauppaan hakemaan kahvia.Lupasi myös osallistua kuluihin jahka rahaa tulee,vaan eipä osallistunut.Muutaman tälläisen kyläilyreissun jälkeen lopetin kyläilyt puolin ja toisin.

Valitettavasti en voi täysin määrätä täysin sitä mitä sinne ostetaan.
Meillä on lapsia ja ne lapset pitää huomioida ensisijaisena.
Yritän tulevaisuudessa pitää varani ettei ihan noin kävisi.

Mun serkku tulee perheensä kanssa kylään aina, jos tarvitsee jotakin. Joko on jotakin korjattavaa mukana, että mieheni voisi (ilmaiseksi) fiksata, tai sitten ovat vain nälkäisiä. Vauvaa odottaessaan he vasta kävivätkin ahkeraan, kärkkymässä josko liikenisi tarvikkeita, vaatteita ja vaippoja. Käynnit loppuivat, kun meni perille, että säilytän sängyn, kaukalon jne mahdollista toista lasta varten.

Alkuperäinen kirjoittaja Neitonen:
Vaikka maksoitkin hänenkin ostoksiaan, voi vähän katsoa mitä kaupasta ostaa, ettei ihan mitään kalleimmasta päästä osta. Paketti jauhelihaa, ja perunoita pari kiloa, pitäisi sillä yksinäinen (?) ystävän pärjätä jo jonkin aikaa jso vaan vähääkään osaa ruokaa tehdä.

Näin teksin jos saisin päättää itse, mutta ne einekset ja limsat tulee
kalliiksi. Aina on jotakin mitä pitäis ostaa ja tuoda....
Nyt kiristelen sitten täällä mitä laittais ja tekis ruoaksi..

Lisään edelliseen viestiini, että kyllä multa perunaa ja kastiketta saa jos on nälkä, mutta serkkuni vaimoinenn on hyvin toimeentuleva perhe, joka humputtelee rahansa kaikkeen kivaan autoista luomuviineihin ja etelänmatkoihin, mutta perusasiat ovat yleensä vähän vinksallaan. Siksikään en ala ylenmäärin heille syytää tavaraa, opetelkoot käyttämään rahojaan järkevämmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hip:
Mun serkku tulee perheensä kanssa kylään aina, jos tarvitsee jotakin. Joko on jotakin korjattavaa mukana, että mieheni voisi (ilmaiseksi) fiksata, tai sitten ovat vain nälkäisiä. Vauvaa odottaessaan he vasta kävivätkin ahkeraan, kärkkymässä josko liikenisi tarvikkeita, vaatteita ja vaippoja. Käynnit loppuivat, kun meni perille, että säilytän sängyn, kaukalon jne mahdollista toista lasta varten.

tuo kuulostaa siltä että kiinnostus oli vain sen takia että mitä teiltä
sais mukaan. Vai suuttuivatko sitten niin kovin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eivät kai suuttuneet, mutta toivo ilmaisista tavaroista meni. :) Yhtään kertaa noita ei ole näkynyt, elleivät ole olleet jotakin vailla. Ilmaista vielä pitää olla tai ei kelpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Eivät kai suuttuneet, mutta toivo ilmaisista tavaroista meni. :) Yhtään kertaa noita ei ole näkynyt, elleivät ole olleet jotakin vailla. Ilmaista vielä pitää olla tai ei kelpaa...

Niin, mutta serkku kuitenkin, ei sitten muuten sukulaisuus sitä kiinnostanut?
Ikävää tuo pelkkä hyödyntäminen.

Onpas teillä sukulaisia ja kavereita! :O Helppohan minun toisaalta on sanoa, kun niitä sukulaisia ja kavereita, joita kylään voi kutsua, on niin vähän, onneksi näköjään. :)

Uh. Minä en pitäisi yhteyttä tuollaisiin siipeilijäkavereihin. Kummasti vaan ilmaantuisi muita kiireitä ja menoja, jos ehdottavat treffejä.

Olen aika kova varmaan, mutta jos ihminen on sössinyt raha-asiansa, saa hän itse niistä selviytyäkin. Jos on tosi hätä, yhteiskunnalla on keinoja auttaa.

Ystäväni puhuu että yhdessä ollaan ja hankitaan, mutta mulla meni tosi paljon rahaa
siellä ja matkat päälle. Ja hän pakotti ravintolassa minut maksamaan...
Kiva nyt kun on 5 euroa rahaa. Seuraava raha-erä menee laskuihin.
En tiedä miten tästä kiltteydestä pääsee eroon.
Tämä hlö kyllä puhuu ettei toisia saa hyväksikäyttää.
Nyt tais olla totuus toisenlainen.

Yhteistyössä