Hyväksikäytetty olo taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oddball
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oddball

Aktiivinen jäsen
14.10.2009
1 634
0
36
Olen tällä palstalla aikasemminkin jo purnannu alkoholisti vanhempiani (60 vuotiaita kumpikin) ja nyt taas pomppas heidän taholtaan niin rajusti etten tiedä mihin pääni laittaisin. :o suututtaa,v*****aa. Äiti yritti soittaa eilen, en vastannu kun olin Tallinnassa, laitoin viestin että soitan huomenna. Aamusella tossa sitten soitin ja taas alotti keskustelun " oisko sen verran antaa et pärjätään viikonlopun yli...." Voi ziisus!!! Ei lainata vaan antaa.... No, ei siinä mitään, tähän olen jo tottunu että "lainoja " ei takasin saa, rahaa annan harvemmin, mutta ruokaa olen ostellu ja tupakkaa. Asian pointti nyt kuitenkin on se että viime viikonloppuna tarjosin molemmille töitä ja siitä ois maksettu 10 e tunti, eli ne ois päivän aikana tienannu liki 200 euroo yhteensä, sillä ois kauan pärjänny 2 henkee. Mut ei, eipä niitä sitten aamulla töihin näkyny. nyt kehtas sanoo että "Luultiin ettei niitä hommia tehä kun sataa...." Vaikka olin sanonu että ne hommat on saatava tehtyä vaikka tulis kissoja taivaalta. Ois soittanu perkele silloin aamulla ja kysyny...mut oli tainnu työttömyyskorvaukset tulla ja vähän krapulanpoikasta. :o Nyt sit sanoin äitille että ei ole antaa rahaa että kaikki meni eilen Tallinnassa...eipä se sitä tietty uskonu, ja kuulin et veti herneen nenään. Siis apua!!!! Tää on niin stressaavaa, pidetään monien päivien, jopa viikkojen hiljaiseloo, mut sit kun tosiaan on nälkä ja rahat loppu, sit kyllä soitellaan. Henkisesti niin rankkaa, ei sitä voi tajuta jollei ole ite samassa tilanteessa. Huono omatunto kun ei auta, vaikka tiedän että teen väärin kun autan...Hitto! :ashamed:

Kaikki sympatia sulle. Helppoa varmaan olisi munkin sanoa että käännä selkä ihmisille jotka vaan aiheuttavat pahaa oloa mutta kai sulla tunneside on jota ei noin vaan katkaista..
Itse en antaisi penniäkään, ruokaa kyllä kävisin heille ostamassa kaapit täyteen.

Sun sinisilmäisyyttä ne käyttää hyväks ja TÖRKEÄSTI. Älä tunne huonoa omaatuntoa, toi työjuttukin on ihan järjetön. Sun vanhemmat on kieroja luusereita jotka käyttää omaa lastaan hvyäksi, pistäisin välit poikki....

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kaikki sympatia sulle. Helppoa varmaan olisi munkin sanoa että käännä selkä ihmisille jotka vaan aiheuttavat pahaa oloa mutta kai sulla tunneside on jota ei noin vaan katkaista..
Itse en antaisi penniäkään, ruokaa kyllä kävisin heille ostamassa kaapit täyteen.
Mä en ostais edes sitä ruokaa, silloinhan niillä on hyvä syy ryypätä kaikki rahat kun tietävät että ruoka tulee ilmaiseks joka tapauksessa...

voi,miksi,oi miksi selittelet että ei ole rahaa,kun ne meni tallinnassa?
sanot suoraan miten asiat on,vaikka halpommin sanottu kun tehty.mutta et voi antaa ittes olla vanhempies elättäjä!!!älä nnnöyrry niiden edessä tuolla tavalla tai kohta olet ihan pohjalla poljettuna itse :(
:hug:

Ymmärrän täysin sua! Huuda pää punasena että kasvakaa aikuisiksi!!!! Ei ole sun tehtävä elättää heitä!!! Anna puh numero vaikka seurakunnalle ja kehota hakemaan apua sieltä.

Älä nyt hyvänen aika tunne huonoa omatuntoa. Sanot nyt suoraan pariskunnalle, että nyt on rahahanat kiinni, et ikinä milloikaan anna etkä lainaa rahaa heille. Jos suuttuu, niin sitten suuttuu. Sillä saavutat rauhan itsellesi.

Katkaise välit. Vanhempia he ovat ainoastaan biologisesti. Miksi antaa kiusata itseään ja perhettään? Ruusuisia unelmia ei kannata elättää, kuinka joku kaunis päivä oven avatessasi näet katuvaiset kasvot edessäsi. Et tule näkemään, etkä kuulemaan sitä analyyttistä keskustelua, kuinka he nyt pääsivät viinasta eroon ja kuinka auvoiseksi elämänne muuttuvat. Anna heidän ryypätä itsensä katuojaan. Haitaksi he tulevat olemaan sinulle ja lapsillesi

mä en sinuna antais yhtään mitään, ikinä. eri asia jos vaikka pieni eläke ja rahat menis esim. pakollisiin lääkkeisiin ja elämiseen, eli olis oikeesti köyhiä. silloin auttaisin mielelläni. mutta jos rahat menee viinaan ja tupakkaan, niin multa ei tippuis penniäkään.

voimia ja jaksamista sulle..
ite auttaisin vanhempia en rahallisesti mut just veisin ruokaa ja juttelisin... ehdottaisin apua juomisen lopettamiseen...
ite seurasin vieressä ku oma ukki ja eno kuolivat alkoholismiin... se ei o helppoa eikä ainakaan kiva kenellekkään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ostais edes sitä ruokaa, silloinhan niillä on hyvä syy ryypätä kaikki rahat kun tietävät että ruoka tulee ilmaiseks joka tapauksessa...

Tää on niin totta!!!! näin ne just menetteleekin. äiskällä varsinkin on tapa saada mut tuntee syyllisyyttä, ja tulee tunne et mun velvollisuus on auttaa kun "ovat minutkin elättäneet 16 vuotiaaks asti". kotoa lähtöni jälkeen en almuja heiltä saanu vaikka kämppäkin oli menossa alta hurjina nuoruusvuosina ja kadulle olin joutumassa...ite reissasivat milloin missäkin ulkomailla, mut äiti osas sanoo ei...vituttaa kun en ite osaa. :ashamed:

Tiedän ton syylistämisen erittäin hvin.
Oma anoppi on just sellanen, että ei ole rahaa ruokaan. Että mitenköhän me pärjätään. Pitää elää vaan perunoilla. Martyyrius. AARGS.
Ensin ostettiin viikko tolkulla ruokaa ja lopulta lopetettiin se. Ja todettiin että huolehtikoot itse itsestään aikuiset ihmiset.

Alkuperäinen kirjoittaja -'-'-:
voimia ja jaksamista sulle..
ite auttaisin vanhempia en rahallisesti mut just veisin ruokaa ja juttelisin... ehdottaisin apua juomisen lopettamiseen...
ite seurasin vieressä ku oma ukki ja eno kuolivat alkoholismiin... se ei o helppoa eikä ainakaan kiva kenellekkään...

On juteltu monet kerrat, en enää jaksa kun tiedän että kaikki lupaukset on tyhjää vaan. Sääli on myös niin pinnassa just nyt, asetan itseni heidän housuihin miettien mille tuntuu kun joutuu mennä nälissään nukkumaan vaikka lähipiirissä ois ihmisiä joilla ois antaa ruokaa(eli minä). Veljeni auttoi myös aikansa, ja töillä lupasivat korvata hällekin (viikkosiivoustaym) mutta kun apua sit pyytää niin sit niitä ei näy. Hän ei enää auta, joten tätä ristiä kannan nyt yksin... :(

Alkuperäinen kirjoittaja R:
Tiedän ton syylistämisen erittäin hvin.
Oma anoppi on just sellanen, että ei ole rahaa ruokaan. Että mitenköhän me pärjätään. Pitää elää vaan perunoilla. Martyyrius. AARGS.
Ensin ostettiin viikko tolkulla ruokaa ja lopulta lopetettiin se. Ja todettiin että huolehtikoot itse itsestään aikuiset ihmiset.

Tää tilanne heillä jatkunu nyt kolmisen vuotta, molemmat ryyppäs hyvät työpaikat, oli sairaalareissuja kun elimistö petti jne. niin voimia vievät 3 vuotta kyllä ollu että huh. Ja rahaakin menny ruokiin, ym. Maksoin heidän kolmen kuukauden vuokrankin veljen kanssa puokkiin kun muuten oisivat lentäneet pihalle, en kyenny antaa tilanteen kärjistyä siihen pisteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:

Tää on niin totta!!!! näin ne just menetteleekin. äiskällä varsinkin on tapa saada mut tuntee syyllisyyttä, ja tulee tunne et mun velvollisuus on auttaa kun "ovat minutkin elättäneet 16 vuotiaaks asti". kotoa lähtöni jälkeen en almuja heiltä saanu vaikka kämppäkin oli menossa alta hurjina nuoruusvuosina ja kadulle olin joutumassa...ite reissasivat milloin missäkin ulkomailla, mut äiti osas sanoo ei...vituttaa kun en ite osaa. :ashamed:

Voi ei sua.. Jotenkin ymmärrän ton tilanteen, ne on sentään sun vanhempia, ei niitä noin vaan voi hylätä, vaikka eivät kunnolla kohteliskaan. Tai ainakaan mä en vois omiani. Jaksamisia paljon! :hug: :hug: :hug:

Mahdollistat vain heidän viinakierteen jatkumisen, jos annat rahaa. Harmi kyllä, ihmisen pitää antaa mennä pohjalle. Et voi heitä auttaa antamalla rahaa. Itse vähän ruokaa voisin antaa.

sanomaan ei ! kerro että isojen ihmisten pitää osata elättää itse itsensä ja mainitse että vanhantkin velat ovat maksamatta!! kovuutta peliin ei ne saa sua kohtaan käyttäytyä miten tahtoo!

Mahdollistat vain heidän viinakierteen jatkumisen, jos annat rahaa. Harmi kyllä, ihmisen pitää antaa mennä pohjalle. Et voi heitä auttaa antamalla rahaa. Itse vähän ruokaa voisin antaa.

Kuten kirjotinkin aikasemmin, en rahaa annakaan vaan ruokaa ja tupakkaa. Mutta kiitos kaikille asiallisesta tuesta, koitan terästää itseni sanomaan ei ja saada heitä ymmärtämään että apua on nyt haettava muualta (diakonia toimisto tms.) Mutta on tää vaikeeta ja vaikeemmaks tulee. Ja täs on vielä se kun ne tietää että meillä on rahaa, ukko tienaa aika hyvin, niin osaavat kyllä vetää sitten siitäkin narusta. :(

Kuten kirjotinkin aikasemmin, en rahaa annakaan vaan ruokaa ja tupakkaa. Mutta kiitos kaikille asiallisesta tuesta, koitan terästää itseni sanomaan ei ja saada heitä ymmärtämään että apua on nyt haettava muualta (diakonia toimisto tms.) Mutta on tää vaikeeta ja vaikeemmaks tulee. Ja täs on vielä se kun ne tietää että meillä on rahaa, ukko tienaa aika hyvin, niin osaavat kyllä vetää sitten siitäkin narusta. :(

teidän rahoja eikä sun tarivitse elättää alkkis vanhempia. Kyllä heidän tulee itse hankkia ruokansa. Älä ole kynnysmatto ota tilanne omiin käsiisi! Paljon tsemppiä!! kyllä sä siihen pystyt!

No se on vanhempien velvollisuus elättää alaikäinen lapsensa!! Hehän sut ovat tähän maailmaan tehneetkin ja saaneetkin, joten et ole missään kiitollisuuden velassa, rahallisesta velasta puhumattakaan heille, että ovat sinut 16-vuotiaaksi elättäneet!

Kyllä on päivä pilalla taas, mutta eiköhän täältä vielä nousta. Sen palveluksen heille vielä teen että soitan tonne diakonia toimistoon ja pyydän ruokaavustusta...ite ne ei voi sitäkään tehä kun saldo loppuu.:(

Kyllä on päivä pilalla taas, mutta eiköhän täältä vielä nousta. Sen palveluksen heille vielä teen että soitan tonne diakonia toimistoon ja pyydän ruokaavustusta...ite ne ei voi sitäkään tehä kun saldo loppuu.:(

sen teet ja sitten loppuu se niitten hyysääminen.

Siis nyt nainen! Kaikella hyvällä sanon tämän, mutta ittestäs sinä narrin teet.
Sulla on pahaolo kun autat, ja pahaolo jos et auta.
Vanhempias et ikinä voi miellyttää, se on nyt jo faktaa. Ne osaa kyllä nykiä sua oikeista naruista. Jos et osaa sanoa ei, niin älä sitten vaan vastaa puhelimeen, kun soittavat. Kummastipa siinä heidän liittymässään aina riittää saldoa sinulle soittamiseen...
Suomi (sossu ) ei jätä, varsinkaan alkoholisteja, nälkään kuolemaan. Yhden ainoaa sellaista tapausta en tiedä, ja olen niitä kyllä työni kautta monta nähnyt.
En ymmärrä miksi pitäis olla jotenkin erityisen kiitollinen, että ovat sinusta 16-vuotiaaksi huolehtineet? Se lienee vanhempien velvollisuus.
Oletko ajatellut itse käydä terapiassa, jotta saisit hiukka kasvatettua itsetuntoa, ja rakennettua parempaa minäkuvaa? Se vois oikeesti olla hyväksi.

Yhteistyössä