Hyväkarppaajia linjoilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pallo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pallo"

Vieras
Ollaan miehen kanssa ajateltu aloittaa maanantaina hyväkarppaus. Ajateltiin että olisi terveellinen keino, muttei tarvis niin tarkasti laskea syömisiä. Ateriamatriisia olen katsellut karppausinfon sivuilta ja siinä se näyttäisi aika selkeältä ruokavaliolta.

Mutta miten käytännössä?Lasketteko joka ikisen vihanneksen hiilarit vai meettekö mututuntumalla?Tuossahan saa syödä 100g hiilareita, joten ajattelin että toisella lämpimällä aterialla voisi syödä vaikka tummaa pastaa tms?Puuro on vaihtoehtona aamupalana, saako sen lisäksi syödä vaikka kananmunaa, rahkaa tms?

Uskaltaako tuossa oikeasti syödä ihan nälän mukaan, eikö ole lihomisen vaaraa?Ja olisiko vinkkejä päiväruokailuun, siis aamupala,lounas,päivällinen?Mun mielestä noi karppausinfon sivut on epäselvät, ainoastaan se matriisi on selkeä. Mutta jos sinne on jotain suoria linkkejä niin mielelläni niitäkin lukisin :)

Ja vielä, paljonko painosi on tippunut ja lähtöpaino?

Itse yritän ns. välttää hiilareita ja silti voi tulla päivässä yli 40g, jos on vaikka syönyt lihapullia, joissa on vähän korppujauhoja sekä kermaviilia. Olen itsekin nyt vasta huomannut kuinka pian menee melkein jo sallitun yli, vaikka mielestään ei paljoa hiilareita ole edes syönyt.

[QUOTE="vieras";23212984]Itse yritän ns. välttää hiilareita ja silti voi tulla päivässä yli 40g, jos on vaikka syönyt lihapullia, joissa on vähän korppujauhoja sekä kermaviilia. Olen itsekin nyt vasta huomannut kuinka pian menee melkein jo sallitun yli, vaikka mielestään ei paljoa hiilareita ole edes syönyt.[/QUOTE]

Jaksaisitko laittaa suunnilleen päivän syömisesi?Plaraan samalla vesikielellä noita karppien reseptejä, mutta en sieltä ole löytäny kenenkään ruokapäiväkirjaa..

[QUOTE="a.p";23213010]Jaksaisitko laittaa suunnilleen päivän syömisesi?Plaraan samalla vesikielellä noita karppien reseptejä, mutta en sieltä ole löytäny kenenkään ruokapäiväkirjaa..[/QUOTE]

Aamulla kanamunaa, pekonia, koskenlaskijaa ja loraus kermaa-härdelli, lisäksi tomaattia ja kurkkua sekä turkkilaista jogurttia marjojen kanssa. Lounaalla muutama lihapulla sekä makkara, salaattia lisukkeeksi. Päivällisellä broileri-kesäkurpitsa"kiusausta". Iltapalaksi 2 hapankorppua voilla ja juustolla. Ja näistä jo hiilihydraatit on liki 40.

Jos on hiilarit sadassa grammassa niin ei kyllä kärsi syödä rasvoja niinkuin ketokarppaajat. Aika moni hyväkarppaaja kompastuu tähän, ja sit ihmettelee miksi lihoo. Ja kyllä pitää alussa laskea / melkein punnitakin suunnilelen kaikki, jos aikoo toisaan teitää mitä syö. Sitten on helpompi spekuloida mikä meni pieleen.

Yhteistyössä